Skip to main content

Αν νόμιζες πως πρόκειται για ένα ακόμα click bait κείμενο -όπως αυτά που διαβάζεις συχνά online- θα σου συνιστούσα να διαβάσεις προσεκτικά όσα ακολουθούν, θα καταλάβεις ότι μιλάω πολύ σοβαρά!

Μια με δυο φορές τον χρόνο επιλέγω να κάνω αποτοξίνωση από την ζάχαρη! Φέτος επέλεξα να το κάνω τον Φεβρουάριο και μάλιστα -για να κάνω διπλά δύσκολη την πρόκληση- είπα να κόψω και το αλκοόλ. Μπορεί να σας ακούγεται απλό, αλλά πιστέψτε με, η ζάχαρη είναι καθημερινά στη διατροφή μας με πολλούς τρόπους και το να την αποφύγεις είναι πολύ δύσκολο, ειδικά αν λατρεύεις τα γλυκά όπως εγώ. Το αλκοόλ το ίδιο (πέρασα Καθαρά Δευτέρα στο Βόλο χωρίς ένα τσιπουράκι!)…ΟΜΩΣ!!! Αυτό δεν είναι το θέμα μας…

Μας ακούνε

Όλο το διάστημα της εφαρμογής της αποτοξίνωσης ή ακόμα και το πρότερο διάστημα της σύλληψης της ιδέας, αυτό που έκανα ήταν να μοιραστώ αυτή μου την απόφαση προφορικά με φίλους αλλά όχι γραπτά με κανένα (email, fb κτλ). Επίσης, δεν μπήκα να δω κάποιο video σχετικό με διατροφή ή οτιδήποτε σχετικό…Κι όμως ένα απόγευμα γυρνώντας στο σπίτι αντικρίζω αυτή την εικόνα στο YouTube!

Η αρχική μου αντίδραση ήταν κάτι ανάμεσα σε σοκ και απορία. Κατευθείαν έψαξα το ιστορικό των videos που παρακολουθώ σε περίπτωση που κάποιος άλλος (ή εγώ και δεν το θυμάμαι) είχα παρακολουθήσει κάποιο διατροφικό video και δεν το είχα στο μυαλό μου. Τίποτα. Μόνο John Oliver, Stephen Colbert, Bill Maher και Steven A. Smith. Άρα κάτι δεν πάει καλά εδώ!

Κι αν ήταν μεμονωμένο περιστατικό θα έλεγα πως είναι σύμπτωση, creepy μεν αλλά σύμπτωση. Το ζήτημα είναι ότι συνέβη 2η φορά μέσα στον ίδιο μήνα για κάτι που αφορούσε στη γυναίκα μου. Οι υποψίες ότι το μικρόφωνό μου αποκαλύπτει στην Google περισσότερα από όσα θα ήθελα επιβεβαιώνονται.

Η τελική επιβεβαίωση

AAEAAQAAAAAAAAwgAAAAJGZiNjAyOWFlLTNmNmUtNDYyNy05N2IzLTM1YWNjNjFjZWE2YQ

 

Η ιστορία με τον Mark Zuckerberg μου ήταν ήδη γνωστή. Στο laptop του κάμερα και ηχείο καλυμμένα με ταινία! Τυχαίο; Δεν νομίζω…Αν το κάνει ο Zuck τότε εμείς τι πρέπει να κάνουμε;!!!

Δεν περνούν λίγες ημέρες και πετυχαίνω αυτό το δημοσίευμα στον Independent, όπου αναφέρεται στο σε ποιες περιπτώσεις η Google ηχογραφεί τους χρήστες της. Έδινε μάλιστα και το link μέσω του οποίου έχεις τη δυνατότητα προσπέλασης των ηχογραφήσεών σου (ναι, πάτα το κι εσύ όντας συνδεδεμένος στο Gmail σου)!

Κι έρχεται το αμείλικτο ερώτημα. Γιατί μας τα γράφεις αυτά; ‘Για να μας τρομοκρατήσεις;’ θα πουν κάποιοι ή ‘Δεν τα ήξερες;’ θα πουν άλλοι; Τίποτε από τα δυο ακριβώς…

Και δεν υπάρχει λόγος για τρομοκρατία και δεν είναι κάτι που δεν φανταζόμασταν, ειδικά όσοι έχουμε μια μικρή ιδέα τι περιλαμβάνουν οι όροι χρήσης των διαδικτυακών υπηρεσιών που χρησιμοποιούμε…Το θέμα είναι πως το να το ξέρουν κάποιοι λίγοι δεν είναι αρκετό και πως το όσο χοντραίνει το παιχνίδι πρέπει να έρθει και η αφύπνιση του κόσμου ώστε να γίνει πραγματικότητα ένα διάφανο ιντερνετ με κανόνες και όχι ένα αχανές τοπίο με αδιευκρίνιστες συνθήκες λειτουργίας, όπου κουμάντο κάνει ο μεγαλύτερος. Γιατί σήμερα οι προσθέσεις του γίγαντα μπορεί να μας εξυπηρετούν (εμάς τους marketers πρώτους απ’ όλους με το remarketing) αλλά αύριο να μας δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα!

#foodforthought που λένε και στο χωριό μου!

Stefanos Sklavenitis

Συντάκτης Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing δημιουργώντας τη Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Περισσότερα άρθρα του Stefanos Sklavenitis