Η δημιουργία ενός ακέραιου, εξωστρεφούς brand είναι σημαντικό κομμάτι για την ανάπτυξη της επιχείρησής σου. Ανάμεσα στα πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις γι’ αυτό, υπάρχουν κάποια που σίγουρα πρέπει να αποφύγεις.
Branding dont’s
Απουσία δημογραφικής στόχευσης
Θέλω να το αγοράζουν μαμάδες, μπαμπάδες, παππούδες, παιδιά, σκυλιά και βρέφη.
Καλή ιδέα για την αύξηση των πωλήσεών σου. Φαινομενικά. Γιατί στην πραγματικότητα, ελάχιστα προϊόντα απευθύνονται στον οποιοδήποτε. Αποφάσισε το κοινό σου. Ή καλύτερα αναγνώρισέ το. Μπορεί να μοιάζει τρομακτικό και υπερβολικά επισφαλές, αλλά ένα εξειδικευμένο κοινό, σου επιτρέπει το χτίσιμο μιας αυθεντικής σύνδεσης με τον αγοραστή σου.
Πανομοιότυπος λογότυπος
Σ’ έχω δει κάπου σε ξέρω.
Το να υπάρχουν οπτικές αναφορές κατά το σχεδιασμό ενός λογοτύπου είναι αποδεκτό, αν όχι επιθυμητό. Η επιχείρησή σου όμως έχει γνωρίσματα, τύπο και είναι ξεχωριστή. Δεν νομίζεις ότι χρειάζεται ένα ξεχωριστό, ολόδικό της σήμα;
Επανειλημμένη χρήση του λογοτύπου
Θέλω το σήμα μου να εμφανίζεται παντού.
“Επανάληψις, μήτηρ πάσης μαθήσεως” λένε, εδώ όμως τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Μπορεί η εικόνα της επιχείρησής σου να ξεκινάει από τον λογότυπό της, ένα δυνατό brand ωστόσο είναι πολλά παραπάνω. Χρώματα, γραμματοσειρές, λεκτικά, σχήματα, εικόνες, όλα συναποτελούν τη φίρμα σου. Και για να έχεις ένα αποτελεσματικό κι αναγνωρίσιμο brand, πρέπει να τα χρησιμοποιείς όλα.
Σχεδιαστική ασυνέπεια
Δική μου εταιρεία είναι, μπορώ να κάνω ό,τι θέλω.
Ναι. Βέβαια, αν την μια λες πράσινο και την άλλη δείχνεις κόκκινο, το μόνο που θα καταφέρεις είναι να μπερδέψεις το αγοραστικό σου κοινό. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι προτιμότερο να δείχνεις ένα απλό προφίλ, με στοιχειώδη επιμέλεια. Καλύτερα να επενδύσεις στην ποιοτική εικόνα και στη δημιουργία χαρακτηριστικής παρουσίας, από τα social media μέχρι και την ευχετήρια κάρτα που θα στείλεις.
Επιμονή στο branding
Ψεκάσαμε, σκουπίσαμε, δεν τελείωσαμε;
Όχι. Ένα brand έχει, ουσιαστικά, ζωικά χαρακτηριστικά. Συνεχώς εξελίσσεται κι αναβαθμίζεται. Θυμήσου να το κρατάς ζωντανό, επίκαιρο και μια στο τόσο, να το φρεσκάρεις.
Μη αγχώνεσαι, δεν είναι η δουλειά σου να εφαρμόσεις όλα τα παραπάνω. Αυτό που οφείλεις να κάνεις είναι η σωστή καθοδήγηση προς τον επαγγελματία που θα αναλάβει τη δημιουργία και επικοινωνία του brand σου. Και φυσικά να μην ξεχνάς να κοιτάς τον τελικό στόχο και να μην μπερδεύεις τις πρόσκαιρες προωθητικές ενέργειες με τον τελικό στόχο.
Υ.Γ. Αν στο μυαλό σου είναι ακόμη μπερδεμένοι οι όροι brand και branding, εξηγούμαστε συντόμως. Branding είναι όλες εκείνες οι ενέργειες που ταυτοποιούν μια εταιρεία, που δημιουργούν εντυπώσεις και προσδοκίες και τη διαφοροποιούν από ό,τι άλλο υπάρχει. Το brand, από την άλλη, είναι το επακόλουθο αυτών των ενεργειών, η φήμη και οι χαρακτηρισμοί (οπτικοί, απτοί και συνειρμικοί) δηλαδή, που συνδέονται με το όνομα μιας εταιρείας.