Skip to main content

Το digital marketing έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν με το κοινό και τους πελάτες τους. Με την ανάπτυξη του διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων, η παρουσίαση των επιχειρήσεων στον ψηφιακό κόσμο είναι πλέον απαραίτητη. Digital marketing για μικρές επιχειρήσεις, όμως, γίνεται; 

Ενώ πολλοί πιστεύουν πως το digital marketing είναι “χόμπι πλουσίων” και απαιτεί μεγάλες διαφημιστικές δαπάνες για να γίνει επιτυχημένα, εμείς θα σας πούμε πως στον κόσμο του σίγουρα χωράνε και οι μικρές επιχειρήσεις. Αρκεί να το κάνουν σωστά! 

Σήμερα σας παρουσιάζουμε 4 πολύ βασικά tips του digital marketing για μικρές επιχειρήσεις, που μπορούν να δώσουν ένα σημαντικό βήμα στον online κόσμο:

1. Επιλέξτε τα κατάλληλα social media:

Η παρουσία στα social media είναι πλέον απαραίτητη! Δεν κάνουν όμως όλα για όλους. Πρέπει να εξετάσετε προσεκτικά τα χαρακτηριστικά της κάθε πλατφόρμας, να αναλύσετε τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών της, τη λειτουργία της και τις δυνατότητές που σας προσφέρει. 

Μόνο έτσι, θα βρείτε την κατάλληλη ή τις κατάλληλες πλατφόρμες, οι οποίες περιέχουν το κοινό στο οποίο απευθύνεται η υπηρεσία ή το προϊόν σας και ταυτόχρονα θα συστήσουν την επιχείρησή σας σε περισσότερο κόσμο. Αυτό θα σας βοηθήσει να χτίσετε ευκολότερα μια κοινότητα στα social media, την οποία αν διατηρήσετε και ενδυναμώσετε, θα καταφέρετε να μετατρέψετε μια μερίδα της σε πελάτες! 

Για παράδειγμα, αν το προϊόν ή υπηρεσία που προσφέρετε απευθύνεται σε νεαρό κοινό, τότε σίγουρα θα πρέπει να επενδύσετε στο TikTok, αφού πρόκειται για μια πλατφόρμα που έχει κατακλυστεί από αυτές τις ηλικιακές ομάδες.

2. Δημιουργήστε περιεχόμενο στρατηγικά:

Αφού έχετε επιλέξει τα social media στα οποία θα έχετε παρουσία, το δεύτερο βήμα είναι να σκεφτείτε πολύ καλά τη στρατηγική περιεχομένου σας. Το περιεχόμενο που αναρτάτε στα social media δε θα πρέπει να είναι αμιγώς πωλησιακό, καθώς κάτι τέτοιο θα αποτρέψει τους χρήστες από το να γίνουν μέρος της κοινότητάς σας. 

Το περιεχόμενό σας θα πρέπει να αντικατοπτρίζει τις αξίες, την ιστορία και τον χαρακτήρα της επιχείρησής σας, ενημερώνοντας, εκπαιδεύοντας και ψυχαγωγόντας τους χρήστες με θέματα γύρω από το προϊόν ή τις υπηρεσίες της. 

Για παράδειγμα, αναλογιστείτε το περιεχόμενο που εσείς οι ίδιοι προτιμάτε να βλέπετε από επιχειρήσεις που ακολουθείτε στα social media και προσαρμόστε το στα δικά σας μέτρα.

Επίσης, μη ξεχνάτε πως πλέον μπορείτε να δημοσιεύετε το ίδιο περιεχόμενο σε περισσότερες από μια πλατφόρμες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα βίντεο, που είναι και η πλέον πιο αποδοτική μορφή περιεχομένου, όπως αποδεικνύεται από το Instagram αλλά και το TikTok. Και αν η παραγωγή του σας είναι δύσκολη, τότε σκεφτείτε καλά το ενδεχόμενο της εξωτερικής συνεργασίας, πράγμα που θα σας διευκολύνει κατά πολύ. 

3. Προσέξτε το SEO της ιστοσελίδας σας 

Μια ιστοσελίδα δεν πρέπει απλά να είναι όμορφη και λειτουργική. Πρέπει να είναι και σωστά δομημένη, ώστε εμφανίζεται στους χρήστες όταν αναζητούν λύσεις που η επιχείρησή σας μπορεί να προσφέρει! Πως θα το καταφέρετε αυτό όμως;

Δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο! Και ο τρόπος λέγεται Search Engine Optimization ή διαφορετικά, SEO και είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας, με σκοπό την κατάταξη της σε υψηλότερες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό προϋποθέτει να επενδύσετε στη δημιουργία πρωτογενούς περιεχομένου και να δώσετε μεγάλη βαρύτητα, μέσω έρευνας, στις λέξεις κλειδιά που μπορούν να σας αποφέρουν τα μέγιστα. 

Υπάρχουν όμως πολλά ακόμη στοιχεία που θα πρέπει να προσέξετε στην ιστοσελίδα σας. Μερικά από αυτά είναι τα meta descriptions, τα σωστά urls και backlinks, οι εικόνες και οι κεφαλίδες. Αυτά, θα βελτιώσουν το SEO και τελικά θα σας οδηγήσουν υψηλότερα στα αποτελέσματα της αναζήτησης.

Για παράδειγμα, αν η επιχείρησή σας εμπορεύεται σοκολάτες, τότε η λέξη αυτή δε γίνεται να μην υπάρχει στην ιστοσελίδα σας ή να βρίσκεται μόνο σε 1-2 σημεία. Και αυτό, δυστυχώς, είναι κάτι που συναντούμε πολύ συχνά σε πολλές ιστοσελίδες!

4. Στείλτε newsletters

Το newsletter είναι ένας τύπος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλεται τακτικά από μία επιχείρηση σε μία λίστα επαφών της, με σκοπό να μοιραστούν σχετικές και πολύτιμες πληροφορίες που αφορούν την επιχείρηση αλλά και τον κλάδο της. Η λίστα επαφών μπορεί να αποτελείται από υπάρχοντες ή δυνητικούς πελάτες που έχουν εγγραφεί και έχουν δώσει τη συγκατάθεση να λαμβάνουν marketing ενέργειες από την επιχείρηση (σύμφωνα με τους GDPR κανονισμούς).

Γιατί αξίζει όμως να επενδύσετε σε αυτά; Ενώ οι παραδοσιακές καμπάνιες ή άλλες digital marketing τακτικές χρειάζονται συγκεκριμένο budget ώστε να φέρουν αποτελέσματα, τα newsletters έχουν χαμηλό κόστος. Επίσης, υπάρχουν πλέον πολλά εργαλεία που βοηθούν στη δημιουργία και την αυτόματη αποστολή τους, κάνοντας τη διαδικασία ακόμη πιο εύκολη. 

Το πιο σημαντικό είναι πως μέσα από τα newsletter μπορείτε να:

  • αυξήσετε την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας
  • κάνετε πωλήσεις 
  • ανακαλύψετε το αφοσιωμένο κοινό 
  • έχετε μετρήσιμα δεδομένα μετά από κάθε αποστολή 

Για παράδειγμα, αν η επιχείρησή σας βρίσκεται σε περίοδο εκπτώσεων και προσφορών, είναι μια πολύ καλή αφορμή να αποστείλετε newsletter στους εγγεγραμμένους και έτσι να αυξήσετε τις πιθανότητες αγορών. Ή μπορείτε ακόμη και να επιβραβεύσετε όσους λαμβάνουν τα newsletter σας με ειδικούς εκπτωτικούς κωδικούς και άλλες μοναδικές προσφορές μόνο για εκείνους.

Για την κάθε επιχείρηση υπάρχει και μια μοναδική φόρμουλα στον κόσμο του digital marketing που θα τη βοηθήσει να αναδειχθεί. Ακόμα και αν αυτή η επιχείρηση είναι μικρή! 

Αν θέλεις και εσύ να ξεκινήσεις τις digital marketing ενέργειες για τη δική σου, μικρή επιχείρηση, επικοινώνησε μαζί μας για να μάθεις περισσότερα στο 2310 312908 ή μέσω της φόρμας επικοινωνίας που θα βρεις εδώ.

Ellie Β. Zachou

Συντάκτης Ellie Β. Zachou

Account Manager at Flipside Digital Marketing

Περισσότερα άρθρα του Ellie Β. Zachou

Αφήστε μια Απάντηση