Τα δέκα λάθη της προώθησης στα social media!

Είναι τόσα πολλά τα λάθη που βλέπουμε να κάνουν κάθε μέρα εκεί έξω -φιλότιμοι κατά τ’ άλλα- διαχειριστές λογαριασμών στα social media, που δεν μπόρεσα παρά να μπω στον πειρασμό να σας μιλήσω για δέκα από αυτά, ελπίζοντας πως εσείς τουλάχιστον θα τα αποφύγετε!

Top 10 of…dont’s (social media)

1) Προσπαθήστε να μιλάτε με τους fans/followers και όχι μόνο να πουλάτε! Βασικά, αν μπορείτε ΜΗΝ πουλάτε καθόλου! Αν θέλει κάποιος να μάθει για τις προσφορές σας, τις τιμές κτλ μπορεί να τα βρει όλα αυτά στο website σας. Προσπαθήστε να είστε κοινωνικοί, αυτό είναι και το νόημα των social media.

2) Κάθε δίκτυο έχει τη δική του γλώσσα. Αν είναι να αυτοματοποιείτε την επικοινωνία σας και να ανεβάζετε τα ποσταρίσματα του Facebook στο Twitter πχ δεν πετυχαίνετε απολύτως τίποτα στο Twitter. Γιατί; Γιατί δεν λειτουργεί έτσι το πράγμα. Το Twitter έχει άλλη ‘γλώσσα’, άλλη λογική!

3) Οι fans δεν είναι δικοί σας, αυτοί απλά δανείζουν το like τους στο brand σας και ανά πάσα στιγμή μπορούν να το πάρουν πίσω. Με άλλα λόγια μην τους συμπεριφέρεστε ως δεδομένους ή δικούς σας. Μιλήστε τους για όσα ενδιαφέρουν τους ίδιους περισσότερο, παρά για όσα ενδιαφέρουν εσάς!

4) Μην ανοίγετε παντού λογαριασμούς. Αν δεν είστε σίγουροι ότι θα είστε ενεργοί σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο μην μπαίνετε μόνο και μόνο γιατί μπαίνουν οι άλλοι.

5) Αν είστε καλοί στο να παράγετε ενδιαφέρον περιεχόμενο στα social media, συνεχίστε έτσι…Κάντε το ίδιο και στο website σας, δημιουργήστε ενδιαφέροντα πράγματα και μοιράστε τα συνέχεια και κυρίως δωρεάν, και έτσι θα δείτε και την κατάταξή σας στις οργανικές αναζητήσεις των μηχανών αναζήτησης να βελτιώνεται. Κι αυτό σημαίνει ότι δεν θα χρειάζεται να πληρώνετε τους διάφορους μάγους του SEO.

Ads

6) Βάλτε διαφήμιση σε Facebook Ads (+Instagram) και Google AdWords. Μη διστάζετε να βρείτε και να προσεγγίσετε το κοινό σας. Είναι η καλύτερη επένδυση που θα κάνετε με διαφορά.

7) Αν δεν είστε καλοί στη γραμματική, το συντακτικό και την ορθογραφία, μην επικοινωνείτε με τους fans σας λεκτικά. Προτιμήστε τα hashtags του Instagram, ή την κωδικοποιημένη επικοινωνία του Twitter. Ακόμα καλύτερα, δώστε την επικοινωνία σας σε κάποιον που γνωρίζει πως να τη διαχειριστεί.

8) Μην ‘τυφλώνεστε’ από τα likes! Η σημασία τους πια είναι δευτερεύουσα (δεν θα το αναλύσω εδώ, θα το κάνουμε ένα ξεχωριστό άρθρο με την πρώτη ευκαιρία). Ψάξτε, άλλα εναλλακτικά metrics για να δείτε την πρόοδό σας.

9) Ίσως η σημαντικότερη συμβουλή όλων. Συνδέστε το πραγματικό μαγαζί σας με το ψηφιακό και το αντίστροφο. Οι περισσότεροι προσπαθούν το δεύτερο αμελώντας το πρώτο. Μην ξεχνάτε πως οι υπάρχοντες πελάτες σας μπορεί να μην ξέρουν για τη σελίδα σας στο Facebook λ.χ και αυτό είναι εξαιρετικά κακό. Αφού είναι ήδη πελάτες σας είναι οι καταλληλότεροι να μιλήσουν για εσάς στο διαδίκτυο…

10) Τέλος, όταν διαλέγετε για τον συνεργάτη που θα σας βοηθήσει στα παραπάνω μην το κάνετε μέσα από αντι-επαγγελματικά μηνύματα στο facebook σας ή στο email. Δεν θέλει μυαλό για να καταλάβεις πως αν έτσι προωθούν τη δική τους ‘επιχείρηση’, δεν θα είναι πολύ καλύτεροι στην προώθηση της δικής σας.

Κι αν διαβάζεις το άρθρο αυτό το 2019, δες και ένα αντίστοιχο updated άρθρο που μπορεί να σε βοηθήσει!

Avatar

About Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα...παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing με την Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Αφήστε μια απάντηση