Facebook Ads: Τα 4 κοινά λάθη! 

Θέλετε να μάθετε γιατί δεν αποδίδουν τα Facebook Ads σας; Θέλετε να αρχίσετε -επιτέλους- να βλέπετε μετρήσιμα αποτελέσματα; Τότε, keep reading! 🙂

Για να αποφύγετε τις παγίδες, αφιερώστε λίγο χρόνο για να δοκιμάσετε καμπάνιες και βρείτε ένα κατάλληλο μέγεθος κοινού για στόχευση. Όλοι αγαπούν να μιλούν για το πόσο υπέροχες είναι οι διαφημίσεις στο Facebook. Με τη βάση χρηστών πολλών δισεκατομμυρίων, την πρωτοποριακή πλατφόρμα διαφημίσεων, τις λεπτομερείς επιλογές στόχευσης και την εκτενή λίστα περιπτωσιολογικών μελετών, το Facebook μοιάζει συχνά με όαση, δηλαδή το απόλυτο μέρος για αγορές στο διαδίκτυο! Αλλά μέσα σε όλη την αδιαμφισβήτητη λάμψη του, υπάρχει και μια λίγο σκληρή αλήθεια: πολλές, αν όχι οι περισσότερες επιχειρήσεις, κάνουν αγώνα για να έχουν τα επιθυμητά καλά αποτελέσματα από τις διαφημίσεις στο Facebook. Αυτό, φυσικά, δεν σημαίνει ότι το Facebook δεν είναι ένα καλό μέρος για διαφήμιση. Κάθε άλλο, οι διαφημίσεις μπορούν να αποβούν εξαιρετικά επικερδείς.

Η αλήθεια, ωστόσο, είναι ότι τα Facebook Ads δεν είναι τόσο εύκολα κι απλα, όπως κάποιοι νομίζουν. Στην βιασύνη τους και τον ενθουσιασμό τους να λάβουν δράση, πολλές επιχειρήσεις υποπίπτουν σε βασικά λάθη που καταστρέφουν τις καμπάνιες τους πριν καν ξεκινήσουν. Οι διαφημίσεις στο Facebook έχουν γίνει τόσο ανταγωνιστικές, που πλέον, θα έλεγε κανείς, είναι μια δύσκολη «πίστα». Εάν δεν αφιερώσετε τον απαιτούμενο χρόνο για να κάνετε τα πράγματα με τον σωστό τρόπο, μπορεί να ξοδέψετε ένα σωρό χρήματα και να πάρετε πολύ λίγα σε αντάλλαγμα. Έτσι, εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα με τις διαφημίσεις στο Facebook, συνεχίστε το σκρολλάρισμα για να μάθετε τα 4 κοινά προβλήματα που βλέπουμε συχνά και που μπορούν να ναυαγήσουν τις καμπάνιες σας.

1. Τα Facebook Ads αγαπούν τις δοκιμές!

Facebook Ads : Τα 4 κοινά λάθη

Η έναρξη μιας καμπάνιας Facebook Ads είναι εύκολη. Στην πραγματικότητα, είναι τόσο δελεαστική και εύκολη που μπορείτε να αρχίσετε να πληρώνετε για διαφημίσεις, σχεδόν χωρίς να το συνειδητοποιήσετε. Το Facebook κάνει όλη τη διαδικασία απλή! Ρυθμίζετε τον λογαριασμό σας, αρχίζετε να προβάλλετε διαφημίσεις και παρακολουθείτε τους δυνητικούς πελάτες και τις πωλήσεις. Δυστυχώς, αυτή η όλη διαδικασία είναι κάπως παραπλανητική. Ενώ είναι σίγουρα εύκολο να δημιουργήσετε μια καμπάνια, η εφαρμογή της στρατηγικής, των σωστών μηνυμάτων και της στόχευσης απαιτεί πολλή δουλειά και κατάλληλες γνώσεις. Αν νομίζετε ότι θα έχετε υπέροχα αποτελέσματα την πρώτη φορά, μάλλον θα απογοητευτείτε. Ο μόνος πραγματικός τρόπος για να μάθετε τι λειτουργεί και τι όχι, είναι να δοκιμάσετε τα πάντα. Trial and error! Αυτό σημαίνει περισσότερη δουλειά, ταυτόχρονα όμως το Facebook καθιστά αρκετά εύκολο να κάνετε δοκιμές!

Κάθε μέρος των καμπανιών σας – από το δημιουργικό κομμάτι έως τα placements– επηρεάζει την αποδοτικότητα των καμπανιών σας. Μπορείτε να μάθετε πολλά για το κοινό σας και σε ποια μηνύματα ανταποκρίνονται, μέσω δοκιμών και, στη συνέχεια, να χρησιμοποιήσετε το βελτιστοποιημένο δημιουργικό σας για να βελτιώσετε την προβολή, το κοινό και τo placement σας. Αυτά μπορείτε να τα κάνετε μόνο αν κάνετε τακτικά δοκιμές! Πολύ συχνά, οι διαφημιστές δημιουργούν μια καμπάνια ευσεβών πόθων, υποθέτοντας ότι αλγόριθμοι του Facebook θα τους ευνοήσουν. Δυστυχώς, η διαδικασία σπάνια λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο. Τα αποτελεσματικά Facebook Ads απαιτούν στρατηγική. Εάν δεν δοκιμάζετε τα βήματά σας προς την επιτυχία από την αρχή, ίσως να μην καταλάβετε πως να κάνετε τα Facebook Ads να λειτουργήσουν για σας.

2. Δεν τονίζετε σωστά τα δυνατά σας σημεία.

Είναι δύσκολο να προβλέψουμε ακριβώς σε τι θα ανταποκριθεί καλά το κοινό σας. Για να πετύχουν οι διαφημίσεις σας, πρέπει να φτιάξετε τέλεια τα μηνύματα και το σχεδιασμό των διαφημίσεών σας. Οι περισσότερες επιχειρήσεις, όμως, δεν καταλαβαίνουν σε τι δίνουν value οι πελάτες τους. Ακόμη κι αν ξέρετε τι μήνυμα θέλετε να περάσετε, μπορεί να είναι δύσκολο να το μεταφέρετε σωστά στο κοινό σας. Κάθε φορά που στήνετε μια διαφήμιση, θα πρέπει να κάνετε μια ερώτηση στον εαυτό σας: “Είναι ξεκάθαρο το μήνυμά μου;” και “Τι θα καταλάβαινε κάποιος που δεν ξέρει το brand μου από αυτή τη διαφήμιση;”. Αν οι απαντήσεις δε σας ικανοποιούν, θα πρέπει να φτιάξετε τη διαφήμισή σας από την αρχή. Μην ξεχνάτε: ο στόχος σας είναι οι δυνητικοί πελάτες να γνωρίσουν το brand σας και από «δυνητικοί» να γίνουν leads!

3.Στοχεύετε σε μικρό κοινό

Τα Facebook ads παρέχουν τη δυνατότητα εξαιρετικά λεπτομερούς στόχευσης. Θέλετε να στοχεύσετε bodybuilders που ζουν μόνοι τους και θα γιορτάσουν τα γενέθλιά τους σύντομα; Κανένα πρόβλημα! Το Facebook θα σας τους βρει! Κατά γενικό κανόνα, όσο πιο συγκεκριμένοι γίνετε στη στόχευση, τόσο πιο αποτελεσματική θα είναι η διαφήμιση! Οι επιλογές στόχευσης κοινού στα Facebook ads κάνουν το Facebook να φαίνεται η ιδανική πλατφόρμα marketing. Με τέτοιες δυνατότητες, πώς θα μπορούσαν να αποτύχουν οι καμπάνιες σας; Ωστόσο, ανακύπτουν και κάποια προβλήματα με την υπερβολική συγκεκριμενοποίηση της στόχευσής σας.

Τα Facebook Ads είναι κυρίως μια πλατφόρμα με κύριο στόχο το brand awareness. Δεν είναι πολλοί αυτοί που μπαίνουν στο Facebook για να βρουν που θα φάνε, που μπορούν να κάνουν service στο αμάξι του ή που θα βρουν πατίνια. Τι σημαίνει αυτό για το εσάς; Σημαίνει ότι, ανεξάρτητα από το πόσο συγκεκριμένη είναι η στόχευσή σας, μόνο ένα μικρό ποσοστό του κοινού σας θα ανταποκριθεί στις διαφημίσεις σας. Όταν το κοινό σας είναι πολύ εξειδικευμένο, οι αριθμοί δεν είναι με το μέρος σας. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν είστε πρωτάρηδες στα Facebook Ads. Υπάρχουν πολλά πράγματα που σας είναι άγνωστα και, αν γίνετε υπερβολικά συγκεκριμένοι με τη στόχευση του κοινού σας, μπορεί να σαμποτάρετε τις καμπάνιες σας χωρίς λόγο.

4. Εστίαση στα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα

Πάρα πολλοί διαφημιζόμενοι πιστεύουν ότι τα Facebook Ads είναι ένα κανάλι μάρκετινγκ άμεσης απόκρισης. Οι χρήστες θα δουν τις διαφημίσεις τους, θα κάνουν κλικ και θα αγοράσουν. Παρ’ όλο που αυτό μπορεί να ισχύει για ορισμένες επιχειρήσεις (ειδικά επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου που πωλούν προϊόντα impulse buy), για τις περισσότερες εταιρείες, τα πράγματα είναι σπάνια τόσο απλά. Όπως αναφέραμε, οι άνθρωποι επισκέπτονται το Facebook περισσότερο για κοινωνικοποίηση – όχι για να αγοράσουν πράγματα.

Πρέπει να υποθέσετε ότι σχεδόν κανείς που βλέπει τη διαφήμισή σας στο Facebook δεν πρόκειται να κάνει κλικ ή αγορά την πρώτη φορά. Ανακαλύπτουν σιγά-σιγά την επιχείρησή σας και τι έχετε να προσφέρετε, οπότε θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να προχωρήσουν σε αγορά. Έχοντας αυτό υπ’όψιν, οι διαφημίσεις σας πρέπει να ανταποκρίνονται στο κοινό σας, όπου αυτό βρίσκεται. Αντί να τους πιέζετε να προβούν σε αγορά την πρώτη φορά που θα δουν τη διαφήμισή σας, θα πρέπει να δημιουργήσετε μια ποικιλία διαφημίσεων που θα δημιουργήσει αρχικά ένα brand awareness.

Facebook Ads: Συμπεράσματα 

Ενώ τα Facebook Ads φαίνονται απλά, το να έχετε σύντομα καλά αποτελέσματα από τις καμπάνιες σας στο Facebook απαιτεί πολλή προσπάθεια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλές επιχειρήσεις δυσκολεύονται με τα Facebook ads – ακόμη και όταν η επιχείρησή τους είναι ιδανική για την πλατφόρμα. Τα προβλήματα που έχουμε αναφέρει είναι πολύ κοινά, αλλά είναι επίσης αρκετά εύκολο να επιλυθούν. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να αφιερώσετε τον απαραίτητο χρόνο και προσπάθεια για να δοκιμάσετε τις καμπάνιες σας. Έπειτα πρέπει να μάθετε πώς μπορείτε να επικοινωνήσετε αποτελεσματικά το μήνυμά σας και να στοχεύσετε στο κατάλληλο κοινό. Έτσι, θα διασφαλίσετε τα επιθυμητά μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

Αν περιμένετε ότι τα Facebook Ads θα είναι εύκολα, πιθανότατα θα απογοητευτείτε. Αν όμως δείτε τα Facebook Ads ως ένα παζλ, το οποίο θα αποφέρει εξαιρετικά αποτελέσματα μόλις το φτιάξετε, θα είστε σίγουρα στο δρόμο προς την επιτυχία. Αν βέβαια θέλετε κάποιος άλλος να αναλάβει τη δύσκολη δουλειά για εσάς, με εγγυημένα αποτελέσματα, τότε ξέρετε που να μας βρείτε! 😉

Αφήστε μια απάντηση