Skip to main content

Συμβουλές για την Facebook Page σου.

Από τη στιγμή που το digital marketing στην Ελλάδα έχει ταυτιστεί (κακώς, αλλά…) με τη δημιουργία και τη διαχείριση μιας Facebook fan page, θεωρώ δεδομένο ότι αρκετοί από εσάς- ιδίως όσοι έχετε επαγγελματικό ενδιαφέρον- ίσως έχετε μία. Δυστυχώς, οι επαγγελματικές σελίδες της δημοφιλέστερης κοινωνικής πλατφόρμας στην Ελλάδα (άνω των 5,5 εκατομμυρίων μελών) δεν είναι η λύση ‘διά πάσα νόσο’, είναι απλά μια καλή αρχή για να βρεις το κοινό σου. Και πάλι, όμως, καλό είναι να ξέρεις και τα παρακάτω…

1) Το vanity url σου

Το να διαλέξεις όνομα για την σελίδα σου, είναι τόσο σημαντικό όσο και το να διαλέξεις όνομα για το website σου. Όπως δεν θα ήθελες το website σου να λέγεται blogspot.exotakalyteraxalialeme.com έτσι και η σελίδα σου στο Facebook γιατί να λέγεται www.facebook.com/pages/380581505304014/ και όχι π.χ. www.facebook.com/thessaloniki;
Με αυτόν τον τρόπο όχι απλά μένεις πιο εύκολα στο μυαλό του χρήστη και χρησιμοποιείς με ευκολία το όνομα off line σε κάρτες, αφίσες κτλ, επιπλέον γλιτώνεις και την διαδικασία να σε αναζητήσει κανείς μέσα από το όχι τόσο εύχρηστο search του Facebook. Το σύνηθες λάθος εδώ είναι πως επειδή εσύ έχεις πληκτρολογήσει πολλές φορές το όνομα της σελίδας σου, νομίζεις ότι το ίδιο έχουν κάνει και οι άλλοι. Δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει και έτσι συχνά τα αποτελέσματα της αναζήτησης σε άλλους υπολογιστές εκτός από τον δικό σου είναι απολύτως διαφορετικά και οι πιθανότητες να σε βρουν, ακόμα κι αν σε ψάχνουν, πολύ μικρότερες.

2) To edgerank της σελίδας σου

Ο αλγόριθμος του Facebook (edgerank) που καθορίζει σε ποιους θα φαίνεται η εκάστοτε ανάρτησή σου είναι μοναδικός για κάθε fan page. Αυτό το οποίο, ωστόσο είναι κοινό σε όλες τις σελίδες είναι πως κυμαίνεται αρκετά κάτω από το 20%. Eν προκειμένω για την πλειονότητα των σελίδων στην Ελλάδα που έχουν λιγότερους από 20.000 fans, δεν φτάνει ούτε καν το 15%. Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Μα ότι αυτά που γράφετε κάθε φορά τα βλέπουν μόλις το 15%  5% από τους fans σας.
Το ίδιο 15%  5%;”, θα ρωτήσετε. Όχι, το σύστημα -αν θέλουμε να το επεξηγήσουμε απλοϊκά- είναι κυκλικό, ωστόσο μας δίνει μια ιδέα γιατί δεν είδε όλος ο κόσμος την …καταπληκτική μας χθεσινή ανάρτηση. Ή γιατί κάποιοι ποστάρουν και ξαναποστάρουν τα ίδια πράγματα προσπαθώντας να πιάσουν όλο το κοινό, κατορθώνοντας κατά τη διαδικασία να απωθήσουν και όσους κουράζουν με τις συχνές αναρτήσεις.

3) Πώς να πάρεις e-mails (και για ποιο λόγο)

Το πρόβλημα με τις fan page συχνά είναι πως αυτός που τις έφτιαξε δεν ήξερε να απαντήσει στο απλό ερώτημα. “Γιατί να κάνω μια;”
Μην σας φαίνεται περίεργο; Αν είχε κάνει αυτή την ερώτηση αρχικά, θα είχε καταφέρει να ορίσει κι ένα συγκεκριμένο στόχο για τη δημιουργία της. Αν όμως κάνεις fan page γιατί έχουν και οι άλλοι, τότε στην πορεία τα πράγματα δυσκολεύουν αναπάντεχα.
Έστω, πως από την αρχή είχες οριοθετήσει ως στόχο ότι, πέρα από την όποια προβολή κερδίζεις μέσα από το Facebook, απώτερος στόχος είναι η συλλογή e-mails. Με αυτό κατά νου, θα μπορούσες να τρέξεις μια συστηματική και οργανωμένη email campaign με newsletters, που να ενδιαφέρουν τις κατηγορίες χρηστών που έχεις επιλέξει. Τότε τα πράγματα θα ήταν πιο ξεκάθαρα. Για να πετύχεις, λοιπόν, το παραπάνω θα χρειαστείς να κάνεις μια προωθητική ενέργεια μέσω ενός app/tab, όπου θα λαμβάνεις τα στοιχεία των fans που επιλέγουν να συμμετέχουν. Και εκεί θα ζητήσεις το δικαίωμα από τους fans σου να τους στέλνεις newsletters όταν πραγματικά έχεις κάτι να πεις…

4) Πως να οργανώσεις μια προωθητική ενέργεια

Μέχρι πρόσφατα οι διαγωνισμοί στο timeline ήταν παρά τους κανόνες του Facebook. Μόλις πρόσφατα νομιμοποιήθηκαν’ για να βοηθηθούν οι μικροί διαφημιζόμενοι. Παρόλα αυτά καθημερινά βλέπουμε επιχειρηματίες να προσπαθούν να μας πείσουν για τη σοβαρότητα των ιδίων και της επιχείρησής τους, ανεβάζοντας διαγωνισμούς άσχετους με το προϊόν τους, γεμάτους παρατυπίες και παραπλανητικά μηνύματα. Κι όλα αυτά προς άγρα λίγων παραπάνω likes. Ξέρω…κοντόφθαλμη λογική, αλλά δημοφιλής!
Κάντε διαγωνισμούς αν στόχος είναι τα περισσότερα likes, αλλά όχι με iPad που θα κερδίσει ο…ξάδερφός σας. Κάντε διαγωνισμούς που θα βάλουν στην ιστορία του brand σας τον τελικό χρήστη τον οποίο και στοχεύετε. Διαγωνισμούς που ίσως θα είναι λίγο πιο δύσκολοι αλλά που θα δημιουργήσουν την αίσθηση της ‘εμπειρίας’ στον fan. Μην ξεχνάτε πως όταν βγουν με τους φίλους τους την ίδια μέρα, αυτή την ιστορία θα διηγηθούν. Δεν θα μιλάνε για ένα like ξερό σε μια σελίδα για να κερδίσουν ένα ακόμα (χαμένο) iPad!
Και κάτι σημαντικό! App/tab που δεν είναι συμβατό με τις κινητές συσκευές χάνει απλά το 50% των πιθανών συμμετοχών! Not good…

5) Social media χωρίς…social δεν γίνεται!

Αν έχεις το σήμα του twitter στο site σου, ας βλέπεις τι γίνεται στο twitter account σου. Αν θες να λες πως έχεις Instagram ας ανεβάζεις και καμιά φωτογραφία. Κενά περιεχομένου εικονίδια που δείχνουν πως ασχολείσαι δεν λένε και πολλά. Να πάμε και στο επόμενο επίπεδο; Αν είσαι καλός στο Facebook και απαντάς άμεσα και με σωστό τρόπο στα μηνύματα των fans, αλλά όταν αυτοί τηλεφωνούν στην επιχείρηση το customer service που θα πάρουν είναι χάλια, τι λες να σκεφτούν;
“Ας αγοράσω από αυτούς γιατί μου μιλήσανε ωραία στο Facebook;” Μάλλον όχι…
Η καλή εμπειρία του χρήστη είναι σημαντική. Η τέλεια εμπειρία του χρήστη όμως, online και offline, είναι αυτή που δημιουργεί πελάτες. Αυτή που φέρνει την πολυπόθητη απόσβεση στην επένδυση που κάνεις στα social media. Και αυτό προϋποθέτει να πιστεύεις στη διάδραση με τον χρήστη. Να τον ακούς, να αλλάζεις ακόμα και τα προϊόντα σου όταν βλέπεις τάσεις να αναδύονται. Και φυσικά να εκπαιδεύεις το προσωπικό σου ανάλογα. Αυτά αν είσαι τουλάχιστον αληθινά social…

Συμπερασματικά: Αν θέλεις να πάρεις στα σοβαρά το μέλλον της επιχείρησής σου, ο ερασιτεχνικός τρόπος δεν είναι ο κατάλληλος…Και όπως καταλαβαίνεις τα 5 παραπάνω σημεία δεν είναι τα μόνα που αξίζουν να προσέξεις, υπάρχουν κι άλλα όπως πχ θέματα που αφορούν στις οργανικές αναρτήσεις!

Σημείωση:

Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτα στην ιστοσελίδα του περιοδικού της Parallaxi!

Stefanos Sklavenitis

Συντάκτης Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing δημιουργώντας τη Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Περισσότερα άρθρα του Stefanos Sklavenitis

Αφήστε μια Απάντηση