Skip to main content

Artificial Intelligence | Από τις sci-fi ταινίες στο σήμερα!

2001: Ο Steven Spielberg εισάγει την έννοια της τεχνητής νοημοσύνης στο ευρύ κοινό, με την επιτυχημένη ταινία “AI”.

2017: To Facebook κάνει τη ζωή μας περισσότερο spam-free  χάρη στη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.

Clickbaits |Αυτή η μάστιγα

Το εκνευριστικότερο ίσως πράγμα που μπορεί να συμβεί σε έναν χρήστη κατά τη διάρκεια της περιήγησης του στο Facebook σήμερα είναι να κάνει click σε έναν φαινομενικά ενδιαφέροντα σύνδεσμο και τελικά να οδηγηθεί σε μία spam σελίδα γεμάτη διαφημίσεις – τις περισσότερες φορές ενοχλητικές ή ακόμα και κακόβουλες.

Το φαινόμενο αυτό δεν είναι κάτι καινούριο.

Πρόκειται για μία τακτική που χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια από αρκετούς (ψευδό)διαφημιστές, μία τακτική που δυστυχώς έως τώρα “απέδιδε” και πολύ καλά.

Τον τελευταίο καιρό όμως τα σχετικά παράπονα των χρηστών πλήθαιναν και συγχρόνως γινόταν πολύ εντονότερα, με αποτέλεσμα ο κολοσσός των social media να μην αργήσει να λάβει τα μέτρα του.

Από πέρσι το Facebook έχει ξεκινήσει μία εντατική όσο και αξιόλογη προσπάθεια περιορισμού των ανεπιθύμητων websites, “τιμωρώντας” σελίδες που διαφημίζουν spam περιεχόμενο.

Επιπλέον, αποφάσισε να διπλασιάσει τις anti-clickbaits προσπάθειες του εξαφανίζοντας εντελώς το spam περιεχόμενο από το newsfeed μας.

Πώς γίνεται αυτό;

Χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη το Facebook αναλύει εκατοντάδες χιλιάδες links προκειμένου να αναγνωρίσει ποια από αυτά είναι παραπλανητικά και οδηγούν σε ιστοσελίδες γεμάτες ενοχλητικές και κακόβουλες διαφημίσεις. Στη συνέχεια τα υποβαθμίζει, ενώ απαγορεύει και τη χρήση τους σε διαφημίσεις.

Τεχνητή Νοημοσύνη | Πώς λειτουργεί;

Οι τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης ανιχνεύουν συγκεκριμένες λέξεις, δομές και στυλ σε τίτλους που σκόπιμα παραλείπουν σημαντικές πληροφορίες και “αναγκάζουν” κάποιον να κάνει click για να μάθει περισσότερα.

Παραδείγματα παραπλανητικών τίτλων: 

facebook

facebook

facebook

facebook

Μάλιστα, το Facebook ισχυρίζεται ότι αναθεώρησε χιλιάδες τίτλους με τη συμβολή πραγματικών ανθρώπων – και όχι αυτοματοποιημένα-  έτσι ώστε να διαχωρίσει τις clickbait τακτικές σε δύο κατηγορίες:

Η πρώτη αφορά τίτλους  που αποκρύπτουν σημαντικές πληροφορίες – πληροφορίες δηλαδή  που χρειάζεται κάποιος για να καταλάβει το περιεχόμενο ενός άρθρου – και η δεύτερη αφορά τίτλους που υπερβάλλουν και δημιουργούν ψευδείς προσδοκίες στους αναγνώστες.

Η εφαρμογή των νέων anti-clickbait μέτρων του Facebook έχει ξεκινήσει σταδιακά και μένει να δούμε τα αποτελέσματά τους σύντομα!

Let the battle begin!

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής;

Giannis Sarridis

Συντάκτης Giannis Sarridis

Account Manager at Flipside Digital Marketing

Περισσότερα άρθρα του Giannis Sarridis