Skip to main content

Συχνά βλέπουμε νέους επαγγελματίες να ξεκινούν την παρουσία τους στο internet marketing με την κατασκευή eshop, θέλοντας με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα να δώσουν πρόσβαση στα προϊόντα τους σε όλους τους δυνητικούς πελάτες στην Ελλάδα.

Είναι, όμως, οι ίδιοι πραγματικά έτοιμοι να ξεκινήσουν τη διαδικασία δημιουργίας eshop; Μήπως και εσύ περιμένεις ότι τα περισσότερα θα γίνουν από άλλους; Για να μην ξαφνιαστείς λοιπόν από όσα έχεις να κάνεις στην πορεία, προετοιμάσου κατάλληλα!

Κατασκευή eshop ή προγραμματισμός ταξιδιού..;

Όταν οργανώνεις ένα ταξίδι, γνωρίζεις πως είναι καλό να προγραμματίσεις όσα περισσότερα πράγματα μπορείς. Εάν δεν το κάνεις, πιθανώς να χάσεις χρόνο, να αναγκαστείς να αγοράσεις πράγματα που δεν σκέφτηκες την τελευταία στιγμή ή να βγεις over-budget! Όπως, λοιπόν, όταν προγραμματίζεις ένα ταξίδι, φροντίζεις να είσαι όσο το δυνατόν περισσότερο έτοιμος γι’αυτό, έτσι και κατά τη δημιουργία του eshop σου, θα πρέπει να προετοιμαστείς κατάλληλα. Γιατί και στα ταξίδια και στο digital marketing, εσύ γνωρίζεις καλύτερα απ’ όλους το τι θα χρειαστείς.

Λίστα: Όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τη δημιουργία του ηλεκτρονικού σου καταστήματος

Εάν έχεις ακόμη απορίες για την εταιρική σου ταυτότητα, τα τεχνικά στοιχεία του eshop ή το SEO, κάνε ένα διάλειμμα και διάβασε αυτό το άρθρο. Εάν αυτά τα έχεις αποφασίσει ήδη και είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις με την κατασκευή eshop, σιγουρέψου πως έχεις συγκεντρώσει τα περισσότερα από τα παρακάτω στοιχεία, γιατί αργά ή γρήγορα θα σου χρειαστούν!

Δομή eshop, Sitemap & Κεντρικό Μενού

Προσπάθησε να έχεις μια (αρχικά έστω) καλή εικόνα για το πως θα ήθελες να στηθεί το κύριο μενού του καταστήματος. Είναι από τα πρώτα πράγματα που βλέπει ο χρήστης και εκεί που ψάχνει πρώτα για αυτό που αναζητά. Συνήθως το μενού περιέχει τις σημαντικότερες σελίδες και σίγουρα την κατηγοριοποίηση του καταστήματος, ενώ το sitemap -ο διαδικτυακός χάρτης του eshop σου- περιέχει όλο το δημοσιευμένο περιεχόμενο.

  • Ποιες και πόσες σελίδες πληροφοριών θα χρειαστείς;
    Τα κείμενα θα πρέπει να γραφούν από εσένα, μιας και κανείς δεν ξέρει καλύτερα την επιχείρηση σου. Γράψε στο ύφος του brand, με τρόπο κατανοητό και φιλικό στους χρήστες. Αν δεν μπορείς ή δεν θέλεις να τα γράψεις εσύ, βρες copywriter με φαντασία και γνώσεις SEO.
  • Έχεις αποφασίσει για την δομή των κατηγοριών των προϊόντων;
    Ένα σημαντικό σημείο το οποίο δεν θα πρέπει να περάσεις στα γρήγορα. Μπορείς να ελέγξεις τον ανταγωνισμό για ιδέες ή να ρωτήσεις για βοήθεια. Σε κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει να έχεις ως στόχο να κρατάς την κατηγοριοποίηση των προϊόντων σου απλή και κατανοητή. Κανένας χρήστης δεν θέλει να ψάχνει σε δεκάδες μικρά tabs, ελπίζοντας να βρει αυτό που ψάχνει. Σκέψου εσύ για τον πελάτη σου και βοήθησε τον!
  • Θα ήθελες να χρησιμοποιήσεις σελίδες άρθρων/blog σε συνεργασία με το νέο υπό κατασκευή eshop;
    Το περιεχόμενο είναι (και θα είναι) ο βασιλιάς που θα οδηγήσει την ιστοσελίδα σου στην κορυφή! Εάν στην εταιρεία υπάρχει όρεξη για γράψιμο και αυτά που έχει να πει είναι χρήσιμα στους πελάτες σου, μην το σκεφτείς καθόλου. Τα θετικά του engagement που δημιουργεί ένα ζωντανό blog είναι πολλαπλά.
  • Θα χρειαστείς κάτι ειδικό ή μη σύνηθες σε eshop;
    Έναν χάρτη πολλαπλών καταστημάτων, μια ειδική εφαρμογή για τα είδη σου όπως το ανέβασμα εικόνων από τον χρήστη, σύνδεση με κάποιο ERP κ.λ.π.; Συζήτησε τα με την εταιρία κατασκευής eshop που ανέλαβε το έργο πριν ξεκινήσεις, ώστε να γνωρίζεις το κόστος εξαρχής. Γιατί όταν πεινάς στην εξωτική παραλία και ο λουκουμάς είναι στα 20€, πιθανώς να εύχεσαι να είχες περισσότερες επιλογές!

Γνώρισε ξανά το προϊόν σου, ιντερνετικά!

Καλώς ή κακώς, η offline με την online πώληση έχουν σημαντικές διαφορές. Από κοντά, μπορείς να εξηγήσεις στον πελάτη εύκολα τι πουλάς και εκείνος να σου πει εύκολα τι ψάχνει και χρειάζεται. Στην ηλεκτρονική πώληση, όλες τις πιθανές συζητήσεις θα πρέπει να τις έχεις προβλέψει και καλύψει! Πως; Στήνοντας το νέο eshop με τρόπο εύχρηστο, εύκολα κατανοητό και ώστε να καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές για τον επισκέπτη.

Ξεχώρισε τα είδη σου σύμφωνα με την δομή που θα έχουν οι σελίδες τους. Είναι όλα απλά είδη ή ορισμένα έχουν πολλαπλές επιλογές όπως χρώματα, μεγέθη, ακόμη και διαστάσεις; Μήπως πουλάς είδη σε πακέτα, προϊόντα όπου τα δημιουργεί ο χρήστης επιλέγοντας επιμέρους κομμάτια ή digital είδη μόνο για κατέβασμα;

Δεν χρειάζεται να ξέρεις πως να τα στήσεις αυτά μόνος σου! Εάν όμως είσαι προετοιμασμένος, θα έχεις δώσει μια σαφώς καλύτερη εικόνα για τα προϊόντα στους developers. Με αποτέλεσμα να έχεις στο τέλος ένα πολύ πιο χρηστικό αλλά και γρήγορο κατάστημα, καθώς θα αποφευχθούν αχρείαστες προθήκες στοιχείων και λανθασμένες προσεγγίσεις. Απλά κάθισε και σκέψου ρεαλιστικά πως θα ήθελες τα είδη σου να εμφανίζονται σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Στην πορεία θα διαπιστώσεις και ο ίδιος το τι χρειάζεσαι!

Πως να πουλάς και να στέλνεις προϊόντα, αυτόματα

Βασικά στοιχεία που θα πρέπει να αποφασίσεις είναι τα μεταφορικά και οι τρόποι πληρωμής. Να τα αποφασίσεις αλλά και να τα καταγράψεις όσο πιο σωστά μπορείς, έτσι ώστε οι πελάτες σου να αποκτήσουν άμεσα εμπιστοσύνη στο νέο κατάστημα.

Σκέψου εάν θα χρησιμοποιήσεις αντικαταβολή για τις πληρωμές σου, την επιλογή πληρωμής με κατάθεση, αυτόματες πληρωμές μέσω πιστωτικής κάρτας σε τράπεζα ή και όποια άλλη επιλογή πληρωμών θεωρείς χρήσιμη (viva payments, pay pal, stripe κ.α.). Ερεύνησε τις χρεώσεις της κάθε περίπτωσης, γιατί έχουν συχνά μεγάλες διαφορές αλλά και επειδή η διαδικασία μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο για να ολοκληρωθεί.

Σχετικά με τις αποστολές, θα πρέπει εκτός των χρεώσεων να σκεφτείς εάν θα επιτρέπεις την παραλαβή παραγγελιών από το κατάστημα, αλλά και τον τρόπο που θα χρεώνεις τις μεταφορές. Με πάγιο κόστος, ανάλογα με το βάρος των προϊόντων, με τον όγκο τους ή με άλλες παραμέτρους;

Εάν έχεις ήδη ιστοσελίδα ή eshop και όλα αυτά τα διαβάζεις στην παραλία για να πάρεις ιδέες, πολύ καλά κάνεις!
Εμείς, μπορούμε να σε καθοδηγήσουμε ώστε να βρεις ακριβώς αυτό που χρειάζεσαι, με μία δωρεάν αξιολόγηση eshop/ιστοσελίδας.

Last but not least!

  • Έχεις δικά σου εικαστικά πέραν της εταιρικής ταυτότητας ή θα χρειαστείς βοήθεια για να βρεις τα κατάλληλα; Εικόνες και φωτογραφίες, videos ή ηχητικά, γραμματοσειρές, εικονίδια και χρωματισμοί, ορίζουν το ύφος του καταστήματος σου. Θα πρέπει να γνωρίζεις πως οι δικές σου φωτογραφίες θα σε βοηθήσουν περισσότερο στις πωλήσεις, όμως μονάχα εάν είναι χρησιμοποιήσιμες! Θα χρειαστείς αρχεία εικόνας ή video σε καλή ανάλυση (όχι δηλαδή κάτι υπερβολικό) με καθαρό περιεχόμενο. Εάν πρόκειται για εικόνες προϊόντων, καλύτερα να ρωτήσεις πριν αρχίσεις να φωτογραφίζεις.
  • Θα χρειαστείς πολλαπλές γλώσσες; Εάν είναι απαραίτητες για το κατάστημα σου και έχεις πελάτες από διάφορες χώρες, ή το προϊόν σου είναι τουριστικό, καλώς. Διαφορετικά, προτού επιλέξεις να προσθέσεις περισσότερες, σκέψου πως θα πρέπει να μεταφραστεί όλο το περιεχόμενο και τα είδη σου σε αυτές! Μην το αποφασίσεις χωρίς λόγο, καθώς η προσθήκη γλωσσών γίνεται με τον ίδιο κόπο και αργότερα, όποτε τις χρειαστείς.
  • Για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών σου, μπορείς να ρωτήσεις το νομικό τμήμα της εταιρείας ή τους developers για να σε καθοδηγήσουν. Η συμμόρφωση με του κανονισμούς του GDPR δεν θα πρέπει να αγνοηθεί, για να μην μπεις μελλοντικά σε περιπέτειες..
  • Θα χρειαστείς σύνδεση με κάποια υπηρεσία Newsletter; Επέλεξε την και ετοίμασε τον λογαριασμό σου, ώστε να είναι έτοιμος να συνδεθεί με το υπό κατασκευή eshop.
Aggelos Ioannidis

Συντάκτης Aggelos Ioannidis

"Sometimes science is a lot more art, than science. A lot of people don't get that."

Περισσότερα άρθρα του Aggelos Ioannidis

Αφήστε μια Απάντηση