Marketing, but make it fashion!

Η μόδα στα χρόνια των social media

Η βιομηχανία της μόδας ήταν πάντα μία από τις πιο απαιτητικές. Οι καταναλωτές αναζητούν συνεχώς καινοτόμες ιδέες που θα τους εμπνεύσουν. Αν ανήκετε σε αυτό τον χώρο δεν έχετε παρά να ανταποκριθείτε στις προσδοκίες τους για να επιβιώσετε.

Το να καταφέρεις να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό, γίνεται όλο και πιο δύσκολο, καθώς όλοι πλέον χρησιμοποιούν πάνω κάτω τις ίδιες τακτικές.  Αν είστε ιδιοκτήτης ενός fashion brand, μάλλον θα γνωρίζετε την απογοήτευση που νιώθει κανείς όταν συνειδητοποιεί πως μία ιδέα που θεωρούσε μοναδική, έχει χρησιμοποιηθεί ήδη από κάποιον άλλο.

Μην το βάζετε κάτω! Υπάρχει ακόμη ελπίδα. Και λέγεται social media.

Τα social media παρέχουν τεράστιες ευκαιρίες και η βιομηχανία της μόδας είναι από τις τυχερές που τις απολαμβάνουν στο έπακρο.  Πλέον όλα τα μεγάλα brands έχουν καταλάβει πλήρως την επιρροή των social media και έχουν στρέψει το ενδιαφέρον και τις προσπάθειες τους σε αυτά.

Για παράδειγμα, το Allure έδιωξε τον επί 24 χρόνια εκδότη του, το 2015 για να προσλάβει έναν νεότερο, πιο digitally savvy και έδωσε περισσότερο χώρο στους δημοσιογράφους με μεγαλύτερη online εμπειρία.  Η Burberry παραδέχτηκε ανοιχτά ότι προσέλαβε τον γιο του David Beckham για να φωτογραφίσει μία από τις καμπάνιες της, όχι τόσο για το ταλέντο του αλλά για τους 11 εκατομμύρια followers του στο Instagram.

Οι fashion lovers δεν εμπιστεύονται όπως παλιά την τελευταία έκδοση της Vogue για να μάθουν τα νέα στον χώρο της μόδας. Αναζητούν ιδέες στα social media. Ποια προϊόντα προωθούν τα online καταστήματα μόδας φέτος, τι φοράνε οι φίλοι τους στα social media και τι προτείνουν οι fashion influencers. Σε γενικές γραμμές, οι millennials δείχνουν λιγότερη εμπιστοσύνη στις παραδοσιακές μορφές διαφήμισης. Τις θεωρούν συχνά υπερβολικά προγραμματισμένες και παραπλανητικές. Στον κόσμο της μόδας, αυτό σημαίνει ότι τα περιοδικά και οι διαφημιστικές εκστρατείες δεν έχουν την επιρροή που είχαν κάποτε.  Αντ ‘αυτού, οι προτάσεις προϊόντων από γνωστούς τους, θεωρούνται πιο έμπιστες. Το συμπέρασμα; Το κοινό σας βρίσκεται στα social media.

Αξιοποιήστε τα δυνατά σημεία του κάθε κοινωνικού δικτύου

Κάθε πλατφόρμα έχει τα δικά της πλεονεκτήματα και αδυναμίες.

Το Instagram αποτελεί αναμφίβολα, ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα για τη βιομηχανία της μόδας.  Η μόδα βασίζεται στην εικόνα, επομένως η χρήση μίας μοντέρνας εφαρμογής που βασίζεται στην εικόνα, ταιριάζει απόλυτα. Ειδικά αν σκεφτούμε ότι έχει πάνω από 800 εκ. χρήστες, δηλαδή ένα τεράστιο αριθμό κοινού στο οποίο μπορούμε να απευθυνθούμε.

Με πάνω από 2 δισεκατομμύρια χρήστες, νομίζουμε πώς κανείς δεν πρέπει να αγνοήσει το Facebook.  Σύμφωνα με μία έρευνα της FacebookIQ , το 40% των χρηστών του Facebook, είπαν πως βρήκαν πολλές fashion ιδέες μέσω του Facebook και 3 στους 5 παραδέχτηκαν ότι μπήκαν στον πειρασμό να αγοράσουν κάτι που δεν σκόπευαν.

Το Pinterest είναι μία πλατφόρμα που αγαπάνε οι fashionistas. Τα fashion brands μπορούν να οργανώσουν τα προϊόντα τους σε κατηγορίες που ονομάζονται boards, προκειμένου να γίνεται πιο εύκολο για έναν καταναλωτή να ψάξει αυτό ακριβώς που θέλει. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνες, το 45% των αναζητήσεων στο Pinterest, αφορούν τη μόδα.

Στο YouTube, τα fashion brands δημιουργούν συνεχώς καινοτόμους τρόπους σύνδεσης με τους καταναλωτές, κυρίως μέσω showcase videos.  Επιπλέον όλοι οι beauty influencers που εμπιστεύονται οι καταναλωτές, διαθέτουν κανάλι στο YouTube!

Τι περιεχόμενο πρέπει να χρησιμοποιήσω;

Εικόνες – Βίντεο – Cinemagraphs

Χρησιμοποιήστε τη δύναμη της φωτογραφίας και του βίντεο για να δείξετε τα προϊόντα σας στους καταναλωτές.

User generated content

Οι πελάτες σας θα νιώσουν ότι τους εκτιμάτε.  Επιπλέον το user generated content βοηθάει στο χτίσιμο της εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές καθώς θα βλέπουν καθημερινούς ανθρώπους και όχι μοντέλα, να χρησιμοποιούν τα προϊόντα σας.

Influencers

Οι influencers μπορούν να αποτελέσουν είτε ευλογία είτε κατάρα. Θα είναι το τελευταίο αν δεν επιλέξετε σωστά τα άτομα που θα συνεργαστείτε.  Μπορούν να επιφέρουν τρελές πωλήσεις στο brand σας αλλά και να σας προκαλέσουν πονοκέφαλο  και να έχετε προβλήματα στην επικοινωνία μαζί τους.  Αν όμως τους επιλέξετε σωστά, θα κάνουν κάτι παραπάνω από το να δείχνουν απλά τα ρούχα σας.

Υλικό behind the scenes

Αυτή η τεχνική δεν είναι ακριβώς νέα, αλλά τα social media είναι ίσως η πιο κατάλληλη πλατφόρμα για να μοιραστείτε αυτό το είδος περιεχομένου. Χτίζει εμπιστοσύνη καθώς οι καταναλωτές βλέπουν ότι δεν έχετε τίποτα να κρύψετε και ανακαλύπτουν τη μοναδικότητα των προϊόντων σας.

Giveaways στο Instagram

Αν έχετε κάποιο αντικείμενο στη συλλογή σας που πιστεύετε θα αρέσει πολύ στους followers σας, ετοιμάστε ένα Instagram Giveaway. Βάλτε τους followers σας να σχολιάσουν κάτω από την ανάρτηση του giveaway και να κάνουν mention τους φίλους τους προκειμένου να δημιουργηθεί buzz και να μάθει το brand σας περισσότερος κόσμος.

Go Live!

Ανεξάρτητα από το αν δείχνετε τις προετοιμασίες για ένα fashion show ή την έναρξη μία καινούριας κολεξιόν, δείξτε το live. Οι καταναλωτές πάντα εκτιμούν να μαθαίνουν τα νέα τη στιγμή που συμβαίνουν.

Stay Relevant

Φροντίστε να ενημερώνεστε τακτικά για τα social media trends προκειμένου το υλικό σας να μην είναι παρωχημένο.

Σου φαίνονται όλα αυτά βουνό; Έλα να σε βοηθήσουμε!

Give us a call: 2310-312908

Αφήστε μια απάντηση