Skip to main content

‘In the long term we are all dead’ είχε πει ο John Maynard Keynes…

Ένα πολύ έξυπνο quote που έχει γίνει -είναι η αλήθεια- επιχείρημα πολλών εξ όσων πρεσβεύουν μια μυωπική αντιμετώπιση των πραγμάτων. Εκείνων δηλαδή που δεν σχεδιάζουν με γνώμονα την επόμενη μέρα, αλλά βλέπουν μόνο το σήμερα. Το πολύ πολύ και το αύριο…

Είναι πολλοί αυτοί τριγύρω μας. Το ευνοεί και η κατάσταση στην Ελλάδα, που μοιάζει με κινούμενη άμμο. Όταν έχεις μπροστά σου π.χ το δέλεαρ του κέρδους που θα έρθει άμεσα, πόσο έτοιμος είσαι ψυχολογικά να το αρνηθείς; Πόσο μαθημένος είσαι να λες όχι; Πόσο αντιλαμβάνεσαι ότι κάτι μπορεί να σε βγάλει από τον δρόμο τον οποίο έχεις πάρει και σε οδηγεί κάπου αλλού; Δεν είναι εύκολο…

-διάβασε περισσότερα πατώντας στην εικόνα-

Αλλά όταν παίζεις το short game, πολύ δύσκολα μπορείς να είσαι αισιόδοξος για το μέλλον. Όταν δεν έχεις έχεις συγκεκριμένους στόχους για το που θες να είσαι σε 10 χρόνια από σήμερα θα πας απλά εκεί που σε πάει η ζωή. Ακούγεται χαριτωμένο αλλά -πιστέψτε με- μπορεί να γίνει πολύ δυσάρεστο! Θέλετε να γίνω πιο συγκεκριμένος;

-Αν δεν λες την αλήθεια στους συνεργάτες σου, κάποια στιγμή θα χάσεις ‘πρόσωπο’ και επομένως μαζί με την έλλειψη εμπιστοσύνης και την δυνατότητα να αποκομίσεις το όφελος μιας σταθερής και μακροπρόθεσμης σχέσης.

-Αν δεν εξηγείς την κατάσταση όπως είναι στους πελάτες σου, θα χτυπηθείς από τις ίδιες τις στρεβλές προσδοκίες που έχεις δημιουργήσει. Και η πτώση από τα σύννεφα θα είναι δυσάρεστη.

-Αν επενδύεις στον εαυτό σου με βάση το τι κάνουν οι υπόλοιποι, κινδυνεύεις να πιαστείς σε μια ομαδική παγίδα που έχεις ως αφορμή έναν κλασικό κοινωνικό μιμητισμό.

Τι προτείνω;

-Πάρε έναν πίνακα. Όσο πιο μεγάλο τόσο καλύτερα. Βάλτον σε ένα δωμάτιο. Γράψε πάνω του πού θες να είσαι το 2026. Κλείδωσε το δωμάτιο. Πήγαινε κάθε χρόνο πίσω και κοίτα στον πίνακα αυτό που έγραψες. Είσαι στον σωστό δρόμο; Αν δεν είσαι, κάνε τις αντίστοιχες προσαρμογές στο πλάνο!

-Πες την αλήθεια σε συνεργάτες, πελάτες και κυρίως στον εαυτό σου. Αυτό που δεν μπορείς να το κάνεις, μην λες ότι μπορείς να το κάνεις γιατί θα εκτεθείς. Αυτό που δεν θες να το κάνεις, μην το κάνεις γιατί θα σε στενοχωρεί συνέχεια.

-Σταμάτα να διαβάζεις τι κάνουν οι άλλοι. Σταμάτα να είσαι μόνιμα ένας καταναλωτής (ειδήσεων, πληροφοριών, προϊόντων). Βγες εκεί έξω και δημιούργησε την πληροφορία, την είδηση, το προϊόν. Πράξε.

Σε όποιον γράψει το σχόλιό του από κάτω θα του στείλω στο inbox πού θέλω να είμαι εγώ το 2026. Οι υπόλοιποι θα πρέπει απλά να το μαντέψετε!

ΥΓ Το quote της εικόνας είναι από τον Seth Godin!

Stefanos Sklavenitis

Συντάκτης Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing δημιουργώντας τη Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Περισσότερα άρθρα του Stefanos Sklavenitis