Τα social media trends του 2021 μάλλον ήρθαν για να μείνουν! Το 2020 ήταν η χρονιά του επαναπροσδιορισμού, μια χρονιά αλλαγών που θα μας συνοδεύουν στο διηνεκές. Ο κόσμος του digital marketing δε θα μπορούσε να μείνει στάσιμος απέναντι σε αυτό το συνονθύλευμα ξαφνικών προκλήσεων. Ιδιαίτερα στα social media που, ακόμα και στις “φυσιολογικές” εποχές δεν σταματούν να εξελίσσονται, οι αλλαγές ήταν σημαντικές.

Οι πιο “trending” τακτικές που εφαρμόστηκαν σε αυτά έρχονται να καθορίσουν τον τρόπο που τα διαχειριζόμαστε τη νέα χρονιά. Το 2021 λοιπόν είναι η χρονιά της δοκιμής νέων συνδυασμών στρατηγικών, νέων προσεγγίσεων ακόμα και επαναφοράς παλαιότερων τεχνικών προσαρμοσμένων στο σήμερα, για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε αποτελεσματικά στη νέα πραγματικότητα. Ποια είναι όμως τα social media trends που θα δούμε περισσότερο φέτος και τι τα καθιστά τόσο απαραίτητα; 

Σίγουρα δεν πρόκειται για μεγάλες καινοτομίες και ρηξικέλευθες προτάσεις. Τα περισσότερα social media trends θα σας είναι γνωστά. Ωστόσο φέτος έχουν την τιμητική τους και είναι αυτά που θα μας βοηθήσουν να διατηρήσουμε αποτελεσματικά την επαφή με το κοινό. 

Remixing: το νέο User Generated Content

To Remixing είναι η τακτική της δημιουργίας περιεχομένου από τον χρήστη στα social media, ο οποίος όμως χρησιμοποιεί ήδη υπάρχουσες ιδέες, πρότυπα και templates για να εκφράσει την προσωπικότητά του. Σας θυμίζει το ΤikTok και τα Instagram reels; Είναι ακριβώς αυτό!

Παρόλο που δεν βλέπουμε τα analytics περί Remixing να εκτοξεύονται ακόμα, υπήρξε σαφώς μια αύξηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι χρήστες δεν μπορούσαν να δημιουργήσουν νέο περιεχόμενο μέσω νέων εμπειριών και ιδεών, είχαν όμως ακόμα τα μέσα για να επιτύχουν το “reinvention” του. O καθένας πλέον μπορούσε να εκμεταλλευτεί τις τάσεις στα social media και να τις αναπαράγει με το δικό του τρόπο. To Remixing επίσης διευκολύνει τη δημιουργία περιεχομένου, έχοντας λιγότερους τεχνικούς περιορισμούς και αποτελεί αποτελεσματικό μέσο οργανικής διασύνδεσης με το κοινό. 

Σίγουρα μέσα στους επόμενους μήνες θα δούμε τα brands να διοχετεύουν τους χρήστες των social media με περισσότερο υλικό και το social media trend του remixing να ανεβαίνει. Άλλωστε, το να βλέπεις να χρησιμοποιούν το φίλτρο σου στα Instagram Stories είναι μια μικρή επιβεβαίωση ότι το κοινό μιλά για σένα!

Meme this!

Ξεχάστε τα gifs και τα emojis. Τα memes θα συνεχίσουν για ακόμη μια χρονιά να μονοπωλούν τα feed μας. Μπορεί να πρωτοεμφανίστηκαν στα μέσα του 1990 σαν concept στον ιντερνετικό κόσμο, όμως μέχρι σήμερα δεν έχουν χάσει την αίγλη τους. 

Από άποψη trend analysis, τα memes εξακολουθούν να δημιουργούνται και να μοιράζονται κυρίως από νεότερες γενιές. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το Υpulse, το 55% των ηλικιών 13-35 στέλνουν memes κάθε εβδομάδα, ενώ το 30% κάθε μέρα! Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι λογαριασμοί f**jerry και daquan, έκαστος με πάνω από 10 εκατομμύρια followers και αποκλειστικό content με memes και meme-like reels. 

Αδιαμφισβήτητα τα memes αποτελούν τον πιο διασκεδαστικό και εύκολο τρόπο για την αύξηση του organic engagement και της αίσθησης ταύτισης στα social media. Ταυτόχρονα είναι και ένας γρήγορος τρόπος να ανταποκριθούν οι χρήστες στα νέα εταιρειών ή στα releases προϊόντων. Ακόμα και για τις ίδιες τις εταιρίες, ένα καλό meme αποτελεί γρήγορη αναπαραγωγή περιεχομένου.  

Ωστόσο κρύβουν και πολλές παγίδες. Μπορούν εύκολα να γίνουν κακόβουλα, να επηρεάσουν την κοινή γνώμη αρνητικά ή ακόμη να αποτελέσουν μέσο παραπληροφόρησης. Γι’ αυτό και χρειάζονται προσεκτικούς χειρισμούς.

Περισσότερη Συνείδηση στα social media

Ήταν σαφές πώς η κοινωνικά συνειδητοποιημένη γενιά των Millennials (και Gen Zers) που κυριαρχεί στα social media, κάποια στιγμή θα είχε αντίκτυπο στα brands, την πολιτική και την κοινωνία στο σύνολό της. 

Το 2020, εκτός από αλλαγές, έφερε στο προσκήνιο και πολλά κοινωνικά προβλήματα. Πολλά brands έσπευσαν να κάνουν ενημερωτικές καμπάνιες, να χρησιμοποιήσουν την εταιρική κοινωνική τους ευθύνη, να τοποθετηθούν για επίκαιρα ζητήματα. Φυσικά, τα social media ήταν το κύριο μέσο διάδοσης του μηνύματος. Και οι χρήστες αγκάλιασαν αυτές τις πρακτικές. Mε shares, reposts, retweets και σχόλια έδειξαν άμεση στήριξη σε όσους χρησιμοποίησαν τις πλατφόρμες τους για καλό σκοπό. 

Είναι ξεκάθαρο πως οι χρήστες πλέον επιζητούν περισσότερο περιεχόμενο με θέματα όπως η ψυχική υγεία, η συμπερίληψη και η κοινωνική δικαιοσύνη, περιεχόμενο με περισσότερη ουσία. 

Αυτό το social media trend θα δε θα παραμείνει μόνο το 2021, αλλά μάλλον θα μας συνοδεύσει για πολλά χρόνια ακόμη, όσο αυτές οι γενιές μεγαλώνουν και χρησιμοποιούν τα social media ως μέσο ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης. Άρα, η ανάγκη προσαρμογής στις δικές τους απαιτήσεις είναι αναπόφευκτη. 

Αλλαγή ύφους στο Conversational Marketing 

Tο conversational marketing δεν είναι κάτι νέο. Στην πραγματικότητα, τα περισσότερα από τα μεγάλα (και μικρά) brands που γνωρίζουμε και αγαπάμε μας επιτρέπουν να συνδεθούμε μαζί τους μέσω καναλιών ανταλλαγής μηνυμάτων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανά πάσα στιγμή.

Όμως, το 2021, με περισσότερα κανάλια ανταλλαγής μηνυμάτων από ποτέ – και τους καταναλωτές να χρειάζονται περισσότερες πληροφορίες για να κάνουν μια αγορά – ο τόνος των ψηφιακών συνομιλιών οφείλει να αλλάξει.

Για παράδειγμα, ενώ οι προηγούμενες τακτικές conversational marketing επικεντρώνονταν στις προωθήσεις και κάνοντας πωλήσεις το συντομότερο δυνατό, οι conversational marketers του 2021 θα πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στο να βοηθήσουν έναν χρήστη με κάτι, να τον ενημερώσουν για ένα προϊόν και να μετατρέψουν τον διαδικτυακό διάλογο σε εποικοδομητική συζήτηση, δίνοντας πιο εύθυμο και ευγενικό τόνο στα μηνύματά τους ( ίσως μια χροιά περισσότερης ενσυναίσθησης ). 

New Year, New Trends? Μπορεί! Ωστόσο βλέπουμε πως όλα κύκλους κάνουν και ό,τι πηγαίνει στη λήθη, γυρνά πάλι πίσω. Ακόμα και αν αυτό πρόκειται για τα social media, τις ιδανικές πρακτικές τους και τα social media trends εν συνόλω. 

Πάντως εμείς δικό μας φίλτρο για τα Instagram Stories δεν έχουμε κάνει ακόμα. Μήπως ήρθε η ώρα;

Ellie Β. Zachou

Συντάκτης Ellie Β. Zachou

Account Manager at Flipside Digital Marketing

Περισσότερα άρθρα του Ellie Β. Zachou

Αφήστε μια Απάντηση