Skip to main content

Το πιο γιορτινό πράγμα που μπορείς να κάνεις αυτές τις μέρες είναι να είσαι θετικός και να βλέπεις το ποτήρι μισογεμάτο. Αντί, λοιπόν, να εστιάζουμε στα στραβά και τ’άσχημα, σήμερα θα ασχοληθούμε με ένα παράδειγμα προς μίμηση, την ομάδα του Swapdom. Αλλά ας ξεκινήσουμε πρώτα με τα βασικά. Τι είναι το swapdom;

του Στέφανου Σκλαβενίτη

Το Swapdom είναι ένα ακόμα ελληνικό start up! Γιατί, όμως, δεν είναι…ένα ακόμα ελληνικό start up και ασχολούμαστε μαζί του σε αυτό εδώ το κομμάτι;
Α) Γιατί έχει εξασφαλίσει την βιωσιμότητά του μέχρι να πατήσει στα πόδια του με έναν πολύ καλό γύρο πρώτης χρηματοδότησης (ίσως το μεγαλύτερο ποσό στην Ελλάδα για πρώτη επένδυση)
Β) Γιατί δεν ξεκίνησε ανοίγοντας την πλατφόρμα του στην Ελλάδα, αλλά γιατί άνοιξε κατευθείαν στην αχανή αγορά της Αμερικής, προσδοκώντας να γίνει πρώτα trend εκεί και μετά να έρθει στην Ευρώπη
Γ) Γιατί κατά βάση δεν είναι ούτε ιδέα 2-3 τρελαμένων πιτσιρικάδων, ούτε ξεπήδησε σε κάποιο brainstorm πριν κανένα εξάμηνο. Δουλεύεται από τον Γιώργο και τον Πέτρο Γεωργόπουλο (όχι και τόσο νέοι πια, sorry guys) εδώ και κάποια χρόνια και πλέον ωρίμασε αρκετά για να κάνει το launch του.
Τι κάνει όμως; Είναι η απόλυτη πλατφόρμα ανταλλαγής ρούχων, αρχικά τουλάχιστον αφού θα επεκταθεί και σε άλλες αγορές όπως τα είδη σπιτιού, τα παιδικά είδη κτλ Αυτό που κάνει πολύ καλά και διαφορετικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι ότι μπορεί να κλείσει έναν κύκλο ανταλλαγών, ο οποίος μπορεί να συμπεριλάβει ακόμα και πάνω από 10 άτομα. Με άλλα λόγια, και μια και γνωρίζετε πόσο δύσκολο είναι να βρεις για να ανταλλάξεις κάτι με κάποιο φίλο που να είναι αντίστοιχης αξίας και να το θέλετε και οι δυο, το swapdom έρχεται με τον αλγόριθμό του να το λύσει αυτό το πρόβλημα. Ο καθένας δηλώνει αυτά που θέλει να δώσει και διαλέγει από μια βάση δεδομένων αντικειμένων των άλλων χρηστών με τι θα ήθελε δυνητικά να τα ανταλλάξει. Έτσι όταν κλείσει ένας κύκλος ζήτησης και προσφοράς, η ανταλλαγή κλειδώνει, τα αντικείμενα αποστέλλονται στους νέους τους κατόχους και αυτοί πληρώνουν μόνο τα μεταφορικά.

swapdom-cats-style-920x655

«Το site ξεκίνησε σε μορφή beta στις 18 Οκτωβρίου και άνοιξε κανονικά ένα μήνα μετά. Σήμερα έχουμε 3.700 εγγεγραμμένους χρήστες και 1.600 αντικείμενα, έχουμε δηλαδή αρκετούς χρήστες, που ενώ έχουν κάνει εγγραφή δεν δραστηριοποιούνται ακόμα, μια κατάσταση συνηθισμένη σε όλα τα site σαν το δικό μας. Το ενδιαφέρον είναι ότι παρ’ όλο ότι θεωρώ την μάζα αυτή πολύ μικρή, έχουν αρχίσει να γίνονται συστηματικά ανταλλαγές και έχουμε φτάσει σε κύκλους μέχρι 9 ατόμων. Αυτό συνέβη γρηγορότερα απ’ ότι περίμενα και είναι πολύ θετικό» μας λέει ο Πέτρος Γεωργόπουλος, που τρέχει την ομάδα ανάμεσα σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα και ΗΠΑ. Ένα κομμάτι της ομάδας βρίσκεται εκεί πλέον, πως αλλιώς θα μπορούσε άλλωστε να λειτουργήσει πρώτα σε αυτή την αγορά χωρίς ανθρώπους;
«Γιατί πρώτα Αμερική; Να σας πω… Η μεταφορά μέσω courier είναι μέρος του service που παρέχουμε. Θέλουμε να δημιουργήσουμε κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ των χρηστών μιας πολλαπλής συναλλαγής. Το courier προσφέρει διαφάνεια (tracking) και την σιγουριά ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι έχουν πληρώσει πριν αρχίσουν οι αποστολές. Η Αμερική προσφέρει μία ενιαία χώρα χωρίς σύνορα (ή τελωνεία) 300 εκατομμυρίων κατοίκων. Στην Ευρώπη οι τιμές είναι ακριβότερες λόγω των συνόρων. Εφ’ όσον το Swapdom πετύχει στην Αμερική, θα είναι ευκολότερο να κάνουμε τα κατάλληλα deals με τους couriers και για την Ευρώπη».
Οι μη χρηματικές συναλλαγές, το μοντέλο δηλαδή που προωθεί το Swapdom είναι κάτι περισσότερο από ένα ξεσκαρτάρισμα της ντουλάπας μας. Μπορεί να ακούγεται χρήσιμο για όλους όσους ‘μάζεψαν’ τις εποχές της ευημερίας και τώρα σκέφτονται να βρουν αγοραστές και να τα δώσουν, όμως η έννοια της ανταλλαγής προϊόντων και γιατί όχι υπηρεσιών, όπως εφαρμόζεται από άλλα sites, αποκτά αξία μέρα με την μέρα όλο και πιο πολύ. Ίσως γιατί η πραγματικότητα μας έχει θυμίσει την ανάγκη για χρηστικότητα και όχι για επίδειξη (ένα επώνυμο φόρεμα σχεδιαστή ελαφρώς φορεμένο, τι διαφορά έχει από ένα καινούριο εκτός από το χαμένο ταμπελάκι; κάποια μηδενικά ίσως).
Κρίμα που ακόμα για να μπούμε στο swapdom ως χρήστες πρέπει να έχουμε διεύθυνση Αμερικής! Αν ήταν αλλιώς, θα σας έλεγα ότι βρήκαμε την απόλυτη ευκαιρία για ανέξοδα δώρα αυτά τα Χριστούγεννα…

Stefanos Sklavenitis

Συντάκτης Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing δημιουργώντας τη Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Περισσότερα άρθρα του Stefanos Sklavenitis

Αφήστε μια Απάντηση