Μην πουλάς, εξήγησε! Μια άποψη…

Τα social media έχουν αλλάξει-ευτυχώς ή δυστυχώς- πολύ τα τελευταία 10 χρόνια. Και τα τελευταία σχεδόν οχυρά έχουν πέσει και οι πάντες έχουν κάνει έναν τουλάχιστον λογαριασμό σε κάποιο social network που τους ταιριάζει ώστε να συνδεθούν με τους φίλους τους και με τον κόσμο εκεί έξω. Αυτό δεν σημαίνει μόνο πως υπάρχει μια σεισμική αλλαγή στα μεγέθη, καθιστώντας τα social media το πρώτο σημείο που θα αναζητήσει κανείς να διαφημίσει το brand του…

Αυτό σημαίνει πως οι πάντες πλέον έχουν άποψη για τη χρήση των social media!

Kαι ξέρετε τι συμβαίνει όταν όλοι έχουν άποψη, έτσι; Όλα πάνε προς το χειρότερο! Μαζί και η εμπειρία μας στο Facebook και στο Instagram πχ που αλλάζει και ο μόνος λόγος πουη αίσθηση δεν είναι χειρότερη για όλους είναι γιατί οι πλατφόρμες αυτές εξελίσσονται πριν να προλάβουμε να το ζητήσουμε και μας δίνουν στο πιάτο αυτό που θέλουμε πριν να γνωρίζουμε ότι το χρειαζόμασταν…

Τότε πού είναι το πρόβλημα, θα μου πείτε;

Το πρόβλημα εντοπίζεται σε όλες εκείνες τις περιπτώσεις που κάποιος θέλει να προωθήσει τη δουλειά του μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και βρίσκεται να παλεύει ανάμεσα σε εχθρικούς αλγορίθμους, αδιάφορους χρήστες που σκρολάρουν ανελέητα και click bait ανταγωνιστές που του παίρνουν τη μπουκιά από το στόμα.

Πως μπορεί λοιπόν, μια επιχείρηση να ξεχωρίσει;

Με έναν και μόνο τρόπο. Να γίνει γνωστή και το προϊόν της ή η υπηρεσία της να γίνει επιθυμητή! Και αυτά τα δυο πραγματάκια (sic) δεν πρόκειται να συμβούν με το να ανεβάζετε αναρτήσεις του καναπέ με την τιμή του ή του κουρέματος σε προσφορά. Πρέπει να έχεις κάνει το brand του καναπέ επιθυμητό και τα χέρια που κουρεύουν διάσημα.

Αν γράφεις μόνο τις χρηστικές πληροφορίες απευθύνεσαι σε ένα κοινό που θέλει μόνο το πρόσκαιρο και αύριο θα πάει αλλού, σε ένα κοινό που είναι εθισμένο στην προσφορά και αύριο που δεν θα έχεις προσφορά, απλά δεν θα μείνει σε εσένα. Το Customer Lifetime Value σου θα είναι εξαιρετικά χαμηλό, η δυνατότητα να αποκτήσεις loyal αγοραστές ή και ambassadors της υπηρεσίας ή του προϊόντος σου θα είναι ελάχιστες.

Και τι να κάνω;

Ξεκίνα να γράφεις.

Για ποιο λόγο είσαι καλός, σε τι είσαι καλός, ποιες είναι οι ανάγκες που καλύπτεις, ποια προβλήματα των πελατών σου επιλύεις, πως είσαι διαφορετικός απ’ ότι υπάρχει εκεί έξω, κάνε μετάφραση ‘how to’ οδηγών του προϊόντος σου από τα αγγλικά στα ελληνικά, κάνε βίντεο που θα δείχνουν στην πράξη αυτό που έχεις πει με λόγια, δημιούργησε ένα infographic που εξηγεί με εντυπωσιακά νούμερα τι χρήση κάνουν στην υπηρεσία σου, γενικά με λίγα λόγια μπες στη διαδικασία να παράξεις περιεχόμενο. Γιατί όπως λένε οι φίλοι μας οι Αγγλοσάξονες ‘content is the king’. Και μπορείς να φανταστείς για τι το λένε; Γιατί ΕΙΝΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ!

Αν σταματήσεις να ποστάρεις μόνο τιμές μπορεί να ξεφύγεις από τους πελάτες που πάσχουν από το σύνδρομο ‘τιμούλα;’…

Αν σταματήσεις να κατευθύνεις τον digital marketing manager του brand σου μόνο σε αναρτήσεις που αφορούν την άμεση πώληση και παίξεις ένα πιο long play game, τότε ίσως κάτι δεις να αλλάζει.

Γιατί το πρόβλημα στην εποχή μας δεν είναι να φτάσεις σε πολλά μάτια, ευτυχώς υπάρχουν πολλά διαφημιστικά κανάλια, digital και μη, για να το πετύχεις αυτό! Το πρόβλημα είναι πραγματικά να καταφέρεις να διαφοροποιηθείς από τον ανταγωνισμό και να δώσεις στον υποψήφιο πελάτη σου να καταλάβει την υπεραξία σου. Με ιστορίες (storytelling), με περιεχόμενο, με ουσία…Και στο τέλος θα ρωτήσουν και την τιμή! Μην ανησυχείς πάντα το κάνουν 😉

ΥΓ Ήθελα πολύ καιρό να τα πω σε 1-2 πελάτες μας, αλλά αποφάσισα να τα γράψω γιατί γραμμένα αποκτούν άλλη αξία!

ΥΓ 2 Η υπηρεσία αυτή λέγεται content marketing και όπως φαντάζεστε την παρέχουμε. Ξέρετε πως να μας βρείτε.

Avatar

About Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα...παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing με την Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Αφήστε μια απάντηση