Skip to main content

Δεν είναι κάτι που σου συμβαίνει κάθε μέρα…Να έρχεται κάποιος ενδιαφερόμενος στο γραφείο σου για να συζητήσετε πιθανούς τρόπους προώθησης της ευρεσιτεχνίας του. Συνήθως, οι πελάτες έχουν ένα προϊόν, μια υπηρεσία, ένα κατάστημα ή μια εταιρία, κάτι τελοσπάντων που πολύ συγκεκριμένα μπορεί να φτάσει σε έναν πελάτη-καταναλωτή. Τι κάνεις λοιπόν σε αυτή την περίπτωση;
Στην αγορά κυκλοφορεί το -κλασικό πια- ανέκδοτο: Ο ένας πωλητής παπουτσιών πήγε στην Αφρική και είπε ‘εδώ δεν έχει ψωμί, όλοι ξυπόλητοι είναι’, ενώ ο άλλος, βλέποντας ακριβώς την ίδια κατάσταση είπε ‘εδώ έχει τρομακτικές ευκαιρίες ανάπτυξης, όλοι ξυπόλητοι είναι’. Κάπως έτσι είναι τα πράγματα και στην περίπτωσή μας….Ο υποψήφιος πελάτης μπορεί να μην έχει ενδιαφέρον, μπορεί όμως το project του να έχει και όλο το ενδιαφέρον του κόσμου. Άνοιξα, λοιπόν τα αυτιά μου…Και έμαθα από αυτόν!
Ηθικό δίδαγμα: Δώσε χρόνο, άκουσε τους άλλους…
Στη συγκεκριμένη περίπτωση άκουσα με ειλικρίνεια τον ενδιαφερόμενο, ο οποίος βρίσκεται σε προκαταρκτικό επίπεδο όσον αφορά την μαζική υλοποίηση, έχει όμως το πρωτότυπο και τη θέληση να δουλέψει πάνω σε αυτό, ΜΕ αυτό και σε μικρή κλίμακα για να δει αν δουλεύει και πόσο αποτελεσματικά. Τον προέτρεψα να δει έναν σύμβουλο επιχειρήσεων, κάποιον που να μπορεί ίσως να του εξασφαλίσει το κατάλληλο funding…(στην περίπτωσή μας τον φίλο Γιώργο Γάτο).
Ηθικό δίδαγμα δεύτερο: Δεν κάνουν όλοι για όλες τις δουλειές. Δεν υποσχόμαστε στον άλλο ‘τον πατέρα του και τη μάνα του’ και φροντίζουμε να τον παραπέμψουμε εκεί όπου πραγματικά θα τον βοηθήσουν στη φάση που βρίσκεται για να προχωρήσει παρακάτω…Πριν το (digital) marketing, σειρά έχουν κάποια άλλα πράγματα!
Η προσπάθεια μπορεί να ευοδωθεί μπορεί και όχι…Ο υποψήφιος πελάτης μπορεί να ξαναέρθει με ένα προϊόν στα χέρια του, μπορεί και όχι…Το μόνο σίγουρο είναι πως έχει καταλάβει πως απέναντί του βρέθηκαν άνθρωποι που δεν ήθελαν να τον ξεζουμίσουν αλλά να τον βοηθήσουν. Κι αν δεν είναι αυτός που αύριο θα αναζητήσει την τεχνική βοήθειά σου και συμβουλή, θα είναι κάποιος που θα έχει πάρει από αυτόν τις ανάλογες συστάσεις…
Ηθικό δίδαγμα τρίτο: Η αγορά είναι μικρή, κάνε το καλό και αυτό θα επιστρέψει σε σένα...

ΥΓ Όταν μάθω ελπίζω καλά νέα για την εξέλιξη του εγχειρήματος, θα τα μοιραστώ μαζί σας…

Stefanos Sklavenitis

Συντάκτης Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing δημιουργώντας τη Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Περισσότερα άρθρα του Stefanos Sklavenitis

Αφήστε μια Απάντηση