Skip to main content

της Αθηνάς Καλτσίκη

Καλά καταλάβατε το νέο trend είναι εδώ και αυτή τη φορά από το Facebook.

Στο παρελθόν είχαμε δει ανάλογες προσπάθειες όπως αυτή από το Twitter με την εφαρμογή Periscope, το οποίο δεν κατάφερε να μπει σε κάθε κινητό. Σε αντίθεση, όμως, με το Periscope, αλλά και το Snapchat, το Facebook Live αποθηκεύει αυτόματα το βίντεο ώστε να μπορεί να προβληθεί και αργότερα, ενώ ο διαχειριστής του λογαριασμού μπορεί να το διαγράψει οποιαδήποτε στιγμή.

Θα την χαρακτήριζα μια ακόμα έξυπνη κίνηση το Facebook που θα ταρακουνήσει όλους τους χρήστες του.

διάβασε περισσότερα πατώντας στην εικόνα

Στην ουσία στην εφαρμογή του Facebook θα μπορούμε να βλέπουμε live video την στιγμή που θα τα βιντεοσκοπούν αλλά θα υπάρχει και η  δυνατότητα να τα δούμε αργότερα. Μ΄ αυτό το εργαλείο μας δίνουν την δυνατότητα να σκεφτούμε τις πιο τρελές ιδέες προκειμένου να δημιουργήσουμε βίντεο που θα ξεχωρίσουν.

Η αλήθεια είναι ότι ανέκαθεν το βίντεο είχε μεγαλύτερη δύναμη από μια απλή φωτογραφία. Η απορία μου όμως είναι…

Θα ακολουθήσουν όλοι το νέο trend;

Προβληματίζεστε για το τι θα ακολουθήσει; Κι εγώ αλλά παρόλα αυτά οφείλουμε να είμαστε προετοιμασμένοι και ετοιμοπόλεμοι!

Γι’ αυτόν τον λόγο θα σας δώσω κάποιες λύσεις προκειμένου να σας βοηθήσω να φτιάξετε το δικό σας Facebook live βίντεο.

Ας δούμε αρχικά που θα εμφανίζεται το κουμπί του live βίντεο. Η διαδικασία είναι πολύ απλή εκεί που γράφαμε μια κατάσταση προστίθεται ένα ακόμα κουμπί.

facebook live

Εδώ μπορείτε να γράψετε μια περιγραφή για να συνοδεύει το βίντεο σας. Εφόσον, η σύνδεση σας με το διαδίκτυο είναι καλή, ένα κουμπί θα γίνει μπλε που σημαίνει ότι μπορείτε να βγείτε στον αέρα. Έχετε περίπου 3 δευτερόλεπτα να προετοιμαστείτε πριν βγείτε στον αέρα!

facebook live

Tips

1 – Προετοιμασία

Είναι πολύ σημαντικό να έχετε κάνει ένα πλάνο μ’ αυτό που θέλετε να πείτε. Θα σας βοηθήσει αν έχετε μια ροή και σίγουρα στην επίτευξη ενός πιο ολοκληρωμένου και ωραίου βίντεο.

Ακόμα πριν βγείτε ζωντανά στο βίντεο θα πρέπει να αναρωτηθείτε τι είναι αυτό που θέλετε από το κοινό σας να κάνει και πως να τους επιβραβεύεστε προκειμένου να σας παρακολουθούν συνέχεια και να ανυπομονούν για το επόμενο βίντεο σας.

2 -Προώθηση πριν την ζωντανή μετάδοση του βίντεο

Φυσικά είναι πολύ σημαντικό πριν την δημιουργία του βίντεο να έχετε ενημερώσει όλους τους λογαριασμούς σας στα κοινωνικά δίκτυα ότι πρόκειται να βγείτε σε live βίντεο. Σκοπός είναι να σε παρακολουθούν ζωντανά αρκετά άτομα προκειμένου να υπάρχει αυτή η αλληλεπίδραση που είναι και ο λόγος δημιουργίας του live βίντεο.

3 – Η περιγραφή

Η περιγραφή του βίντεο είναι σαν να λέμε το εξώφυλλο για ένα βιβλίο ή περιοδικό. Είναι αυτή που θα δώσει όλες τις πληροφορίες για το περιεχόμενο του βίντεο και αυτή που θα παρακινήσει τους ακόλουθους σας να το δουν.

4 – Το κοινό σας

Εάν δεν είστε ο Σάκης Ρουβάς ή κάποιος άλλος σταρ είναι δεδομένο ότι δεν θα έχετε 1000+ ακόλουθους στα πρώτα λεπτά του βίντεο. Αυτό δεν θα πρέπει να σας απογοητεύει καθώς χρειάζεται χρόνος προκειμένου να μπουν άτομα για να σας παρακολουθήσουν. Γι’ αυτό είναι καλό τα πρώτα λεπτά να τα αφιερώνετε για να καλωσορίζετε τα άτομα που σας παρακολουθούν live αλλά χωρίς να ξεχνάτε όλους αυτούς που θα δουν το βίντεο σας στο Replay.

Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει αλληλεπίδραση με το κοινό στο Live βίντεο. Μάλιστα για δική σας διευκόλυνση να έχετε έτοιμα links με πράγματα που θέλετε να δείξετε και να σχολιάσετε. Εξίσου σημαντικοί είναι όμως και όλοι αυτοί που θα σας παρακολουθήσουν αργότερα. Για τον λόγο αυτό προσπαθήστε μέσα στο βίντεο σας να δείχνετε ότι σκέφτεστε και όλους αυτούς που θα σας δουν στο Replay.

5 -Η διάρκεια

Όσο μεγαλύτερο σε διάρκεια είναι το βίντεο σας τόσο περισσότεροι ακόλουθοι θα παρακολουθήσουν σε ζωντανή μετάδοση το βίντεο σας. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να βγάλετε ένα πιο μικρό σε μέγεθος βίντεο που να λέτε τι γνώμη σας ή να δείχνετε που βρίσκεστε. Ακόμα να έχετε υπόψην σας ότι πολλές φορές μεταξύ των ερωτήσεων σας προς τους ακόλουθους σας και των απαντήσεών τους  θα υπάρχει μια μικρή καθυστέρηση οπότε μην βιαστείτε να πάτε παρακάτω.

6 -Προσέξτε το σκηνικό

Φροντίστε το background και τον φωτισμό σας. Δεν χρειάζεται να είναι κάτι υπερβολικό αρκεί να δώσετε λίγο χρώμα χωρίς όμως να τραβάει όλη την προσοχή! Όσο για τον φωτισμό είναι καλό να προσέξετε να είστε κάπου με καλό φωτισμό πχ δίπλα σε ένα παράθυρο. Μπορείτε, αν επιθυμείτε, να αγοράσετε κάποιο φωτιστικό κάμερας.

Όσο καλύτερος είναι ο φωτισμός τόσο καλύτερο αποτέλεσμα θα έχετε. Βέβαια δεν χρειάζεται να το παρακάνετε καθώς το Facebook live έχει πιο απλό χαρακτήρα και δεν χρειάζεται να βγει ένα τηλεοπτικό αποτέλεσμα. Ακόμα θα ήταν καλό να προσέξετε αν φοράτε γυαλιά να μην γίνεται αντανάκλαση και δημιουργήσει προβλήματα στην εικόνα σας.

7 -Το περιβάλλον

Καλό θα ήταν να αποφεύγετε μέρη με θόρυβο. Το πως ακούγεστε είναι πολύ σημαντικό γι’ αυτό προσπαθήστε να βρείτε ένα ήσυχο μέρος για να ξεκινήσετε την ζωντανή μετάδοση. Πολύ σημαντικά όμως είναι και τα άτομα που συμμετέχουν στο βίντεο. Για παράδειγμα σε πολλές ζωντανές μεταδόσεις έχουμε δει άτομα που σταματούν αγνώστους στον δρόμο. Από την μία αυτή η τακτική μπορεί να πετύχει και να γίνει το βίντεο πολύ καλό από την άλλη όμως μπορεί κάποιος να μην θέλει να μιλήσει.

8 – Το τρίποδο

Εάν σκέφτεστε να κάνετε καθημερινή συνήθεια το Facebook live (που απ΄ότι φαίνεται θα γίνει) θα  ήταν πολύ βοηθητικό να αγοράσετε ένα τρίποδο γιατί θα βοηθάει κι εσάς να μην κρατάτε για 20 λεπτά+ το κινητό σας αλλά και γιατί πολλές φορές είναι πρόβλημα όταν η κάμερα κουνιέται συνέχεια!

9 – Να είστε ο εαυτός σας

Τα βίντεο αυτά δεν είναι για να βγει ένα τέλειο αποτέλεσμα το οποίο τελικά θα μοιάζει και ψεύτικο. Ούτε είναι τηλεοπτική εκπομπή! Είναι για να έρθετε πιο κοντά με τους ακόλουθους σας. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να είστε ο εαυτό σας γιατί για να σας παρακολουθούν σημαίνει ότι θέλουν να δουν τις δικές σας απόψεις και καθημερινότητα!

10 – Αλλαγή περιγραφής

Αφού τελειώσετε με το live βίντεο επεξεργαστείτε την λεζάντα για να προσελκύσετε άτομα που θα δουν το βίντεο σας σε replay. Δηλαδή, βάλτε τίτλο, επεξεργαστείτε την περιγραφή και προσθέστε tags για το βίντεο.

Αυτό που μένει τώρα είναι να το δοκιμάσετε…
 
facebook live

 

Stefanos Sklavenitis

Συντάκτης Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing δημιουργώντας τη Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Περισσότερα άρθρα του Stefanos Sklavenitis