Skip to main content

της Κατερίνας Γιαλαμαΐδη

Το Pinterest και το Instagram, παρά το γεγονός ότι αποτελούν και τα δύο πλατφόρμες με πλούσιο οπτικό υλικό, διαφέρουν κατά πολύ στον τρόπο με τον οποίο μπορούν να λειτουργήσουν προωθητικά για μία επιχείρηση. Η ειδοποιός διαφορά τους έγκειται στο εξής σημείο:

Το Instagram έχει να κάνει περισσότερο με την δημοσίευση προσωπικών μας φωτογραφιών, ενώ στο Pinterest αναδημοσιεύουμε κυρίως οπτικό υλικό που μπορεί να έχουμε βρει παντού στο διαδίκτυο.

Κάθε μία πλατφόρμα, εάν χρησιμοποιηθεί σωστά, μπορεί να φέρει μεγάλα οφέλη στην αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας καθώς και στην ενεργό εμπλοκή των χρηστών που σας ακολουθούν. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να εξετάσουμε πιο διεξοδικά τις βασικές διαφορές μεταξύ τους προκειμένου να επιλέξουμε ποια από τις δύο πλατφόρμες ταιριάζει περισσότερο στον τρόπο που θέλουμε να προωθήσουμε το προϊόν ή την υπηρεσία μας.

  1. Χρήση

pvsin

Το Instagram επιτρέπει στους χρήστες του να βγάζουν φωτογραφίες και βίντεο από μία κινητή συσκευή, να προσθέτουν φίλτρα και μία λεζάντα σε αυτά και στη συνέχεια να τα δημοσιεύουν σε μία σειρά μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οι χρήστες του Instagram που ακολουθούν ένα brand ή μία επιχείρηση επιζητούν κατά κύριο λόγο αυθεντικότητα, αμεσότητα και πρωτότυπο περιεχόμενο. Το υλικό το οποίο ανεβάζετε επομένως στον λογαριασμό της επιχείρησής σας στο Instagram θα πρέπει να δίνει στα άτομα που σας ακολουθούν μία γεύση αυθορμητισμού και ευρηματικότητας, ενώ ταυτόχρονα θα προβάλλει το προϊόν ή την υπηρεσία που παρέχετε από όλες τις πιθανές οπτικές γωνίες.

Το Pinterest από την άλλη λειτουργεί περισσότερο σαν μία μηχανή αναζήτησης, όπου οι χρήστες ψάχνουν γενικά οπτικό υλικό σχετικό με προϊόντα, tips ή τοποθεσίες.  Αφού βρουν τις εικόνες που θα προσελκύσουν το βλέμμα τους, δημιουργούν πίνακες πάνω στους οποίους τις «καρφιτσώνουν» και τις ομαδοποιούν. Ως επιχείρηση, μπορείτε αρχικά να φτιάξετε ξεχωριστούς πίνακες για κάθε προϊόν ή υπηρεσία που παρέχετε και στη συνέχεια άλλους πίνακες με περιεχόμενο σχετικό με τη φιλοσοφία του brand σας και των πελατών σας. Για παράδειγμα, μία επιχείρηση με γυναικεία ρούχα, φτιάχνοντας έναν λογαριασμό στο Pinterest θα μπορούσε να δημιουργήσει επιπλέον πίνακες σχετικούς με ομορφιά, personal style, ιδανικούς ταξιδιωτικούς προορισμούς ανάλογα με το ύφος των ρούχων του brand κ.α. προκειμένου να παρουσιάσει μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα του lifestyle στο οποίο εστιάζει το προϊόν.

  1. Links

Στο Pinterest κάθε pin αποτελεί ένα link που μεταφέρει τον χρήστη στην πηγή της φωγραφίας, η οποία είναι συνήθως μία ξεχωριστή ιστοσελίδα. Συνεπώς κάθε επιχείρηση που χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη πλατφόρμα αποσκοπεί σε δημιουργία traffic για το website της και σε καλύτερα αποτελέσματα SEO.

image0016

Το Instagram εν αντιθέσει, διαθέτει ένα μόνο σημείο στο οποίο μπορεί να τοποθετηθεί link και το οποίο μπορεί να παραπέμψει τους χρήστες σε κάποιο website και αυτό βρίσκεται στο κομμάτι Bio κάτω από το όνομα της επιχείρησής στην καρτέλα του προφίλ σας. Συμπεραίνει εύκολα, λοιπόν, κανείς πως η συμβολή του Instagram στην ανακατεύθυνση επισκεψιμότητας είναι μικρή.

bm-instagram-web-profile-website

  1. Στόχευση Κοινού

Οι χρήστες του Pinterest είναι κυρίως γυναίκες και συγκεκριμένα αποτελούν το 70% των συνολικών χρηστών της πλατφόρμας. Προκύπτει, λοιπόν, το συμπέρασμα ότι το προφίλ μίας επιχείρησης στο Pinterest με καθαρά ανδρικά προϊόντα δεν πρόκειται να έχει τόσο μεγάλη επισκεψιμότητα όσο το προφίλ ενός καθαρά γυναικείου brand που έχει να κάνει με μόδα, ομορφιά ή design. Επίσης, οι χρήστες που έχουν λογαριασμό στο εν λόγω μέσο κοινωνικής δικτύωσης τείνουν να είναι μεγαλύτερης ηλικίας, αν και τα επίσημα δημογραφικά στοιχεία δείχνουν πως το 56% των χρηστών είναι από 18 έως 36 ετών.

blog_pinterest_lg

Από την άλλη πλευρά στο Instagram επικρατεί ισότητα ανάμεσα στα δύο φύλα που χρησιμοποιούν ευλαβικά το συγκεκριμένο μέσο δικτύωσης. Πρέπει επίσης να τονίσουμε πως είναι μία εφαρμογή περισσότερο γνωστή και οικεία σε άτομα μικρότερης ηλικίας, τα οποία αποτελούν και τα 2/3 των συνολικών εγγεγραμένων χρηστών σε αυτή.

ins

  1. Εφέ φωτογραφιών

Το Instagram επιτρέπει σε όλους τους χρήστες του να βγάλουν τις δικές τους φωτογραφίες και να δημιουργήσουν ένα μοναδικό και ταυτόχρονα άκρως επαγγελματικό αποτέλεσμα με τη χρήση των κατάλληλων φίλτρων και ρυθμίσεων.

instagram-filters1

Αντιθέτως στο Pinterest δεν υπάρχει η επιλογή λήψης φωτογραφίας και προσθήκης ειδικών εφέ σε αυτή. Οι φωτογραφίες που δημοσιεύονται στη συγκεκριμένη πλατφόρμα υπάρχουν ήδη στο διαδίκτυο έτοιμες και σε περίπτωση που θέλετε να ανεβάσετε το δικό σας υλικό θα πρέπει να το έχετε ήδη επεξεργαστεί σε κάποιο άλλο πρόγραμμα νωρίτερα.

  1. Engagement

social-media-engagement

Στην προκειμένη περίπτωση, το Instagram κερδίζει με διαφορά τη μάχη του Engagement των χρηστών απέναντι στο Pinterest. Είναι μία εφαρμογή που χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση από τους χρήστες και τους ωθεί να συμμετέχουν ενεργά την στιγμή που άτομα ή brands που ακολουθούν δημοσιεύουν μία φωτογραφία, με το πάτημα ενός Like ή την καταγραφή ενός σχολίου.

Στο Pinterest από την άλλη, κάθε χρήστης καρφιτσώνει στους πίνακές του τις φωτογραφίες της αρεσκείας του, χωρίς να αφήνει ιδιαίτερα σχόλια κάτω από αυτές, γνωστοποιώντας την άποψή του για το περιεχόμενο της φωτογραφίας ή ζητώντας κάποιες περαιτερω πληροφορίες.

  1. Hashtags

Get-Your-Hashtag-On

Αξιοποιήστε τις πιθανότητες να ανακαλύψουν τον λογαριασμό σας και τις αναρτήσεις σας σε αυτόν δυνητικοί ακόλουθοι, και γιατί όχι και πελάτες, συμπεριλαμβάνοντας τα σωστά hashtags στις λεζάντες των φωτογραφιών σας, τόσο στο Instagram όσο και στο Pinterest. Μη χαλάτε την ομορφιά μιας φωτογραφίας στο Pinterest με αμέτρητα hashtags. Ένα με δύο είναι αρκετά. Στο Instagram έχετε μεγαλύτερη άνεση να προσθέσετε περισσότερα hashtags αλλά και πάλι, ‘παν μέτρον άριστον’! Οχτώ με δέκα hashtags είναι μια χαρά για το Instagram.

Τι πρέπει να προτιμήσετε λοιπόν για την επιχείρησή σας;

pin-vs-insta

Η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση βρίσκεται στους στόχους της επιχείρησής σας, στο κοινό σας αλλά πιο πολύ στο περιεχόμενο που σκοπεύετε να δημοσιεύσετε. Στο Instagram οι ακόλουθοί σας περιμένουν να δουν τι συμβαίνει μέσα στην επιχείρησή σας, θέλουν να μάθουν στοιχεία της προσωπικότητάς σας και να γνωρίσουν λίγο καλύτερα το προϊόν ή την υπηρεσία σας μέσα από όχι και τόσο στημένες φωτογραφίες.

Στο Pinterest οι χρήστες ψάχνουν έμπνευση, όμορφο και καλοστημένο περιεχόμενο και φωτογραφίες που εκφράζουν τους ίδιους προκειμένου να τις καρφιτσώσουν στους δικούς τους πίνακες. Έτσι, λοιπόν, εάν ως επιχείρηση διαθέτετε πλούσιο φωτογραφικό υλικό, η καλύτερη λύση για εσάς είναι ένας λογαριασμός στο Pinterest. Εάν πάλι το υλικό σας χαρακτηρίζεται από φωτογραφίες lifestyle ή απαθανάτιση στιγμών μέσα στην επιχείρησή σας, θα ήταν προτιμότερο να δημιουργήσετε ένα προφίλ στο Instagram.

Αν θέλετε επαγγελματική υποστήριξη σε οποιαδήποτε από τις δυο πλατφόρμες, στείλτε μας το μήνυμά σας στο info@flipside.gr.