Skip to main content

Κι ενώ όλοι αναζητούν το νέο Facebook, όλα δείχνουν ότι ο Zuckerberg ήρθε για να μείνει! Ποιος άλλωστε είπε ότι είναι διατεθειμένος να παραδώσει την πολυπόθητη σκυτάλη του πιο δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου στον κόσμο; Μα θα μου πείτε, δεν θα την έδινε, θα του την έπαιρναν… Και θα σας πω πως για να συμβεί αυτό θα πρέπει το Facebook να επιδείξει χαρακτηριστικά γιγάντων που παραπάτησαν, όπως την αλαζονεία της Microsoft ή την αδράνεια της Yahoo. Τίποτε από τα δυο δεν συμβαίνει, όμως.

snap

Το Facebook συνεχώς αλλάζει ως ζωντανός οργανισμός που είναι, τραβώντας τον δρόμο του, τη συλλογή δεδομένων δηλαδή. Στην πορεία φυσικά και σε κάθε αναβάθμιση των εκδόσεών του συναντά αντιδράσεις από τους χρήστες. Είναι λογικό. Την κούπα του καφέ από το γραφείο να του κουνήσεις του άλλου και εκνευρίζεται, πόσο μάλλον δε να του χαλάσεις το που θα βρίσκει όσα με κόπο έφτιαξε στο κοινωνικό δίκτυο που θεωρεί σπίτι του. Οι αλλαγές του Facebook όχι μόνο καταφέρνουν να είναι relevant με την πραγματικότητα (συγγνώμη, για το αγγλικό αλλά η συγκεκριμένη λέξη αποδίδει πιο σωστά την πραγματικότητα σε σχέση με την ελληνική λέξη ‘σχετικό’ στην περίπτωσή μας), αλλά δείχνουν και τον δρόμο στους ανταγωνιστές.

Τη μόνη φορά που απειλήθηκε ουσιαστικά από άλλο δίκτυο, το Instagram, έκανε το αυτονόητο. Το εξαγόρασε για ένα δις δολάρια (μια συμφωνία που έκλεισε, αφού πρώτα είδε ο Zuckerberg το επεισόδιο του Game of Thrones που έπαιζε εκείνη την ώρα στην αμερικανική τηλεόραση) και το άφησε να συνεχίζει τη δουλειά του.

Να δούμε και τα υπόλοιπα; Για όσους πιστεύουν στην κυριαρχία του Twitter, που έχει επίσης μεγάλη βάση χρηστών, άνω του μισού δις, η αλήθεια είναι πως προσπαθεί. Εισάγει φωτογραφίες στο timeline, δημιουργεί μια νέα κατηγορία social network από μόνο του με το Vine και αλλάζει τις λειτουργικότητες των dm’s. Και πάλι, όμως κάτι λείπει…ίσως η ευχρηστία του Facebook, ίσως το γεγονός ότι ποτέ δεν είχε τον χαρακτήρα να είναι μια εφαρμογή που μας συνδέει με τους ήδη φίλους μας, ίσως το κάπως ασαφές ακόμα monetization plan…

Το LinkedIn από την άλλη είναι πολύ professional για να γίνει κάτι περισσότερο από αυτό που είναι, το καλύτερο networking site για επαγγελματίες, ενώ το Google+ παρά τους εκβιασμούς της Google δεν θα βρει τον δρόμο του, παρά μόνο αν βγει το Google Glass σε τιμή προσιτή για τις μάζες και συνδεθεί μαζί του με ξεχωριστές λειτουργικότητες. Και πάλι όμως, το ότι είναι ένα κουφάρι από social network τόσο καιρό με χρήστες αλλά χωρίς κίνηση, δεν σε εμπνέει για τη συνέχεια σωστά;

Και μένουμε με το τελευταίο hype που δεν είναι άλλο από το Snapchat. Μια εφαρμογή που οι περισσότεροι δεν γνωρίζετε και που μοιάζει με αμερικάνικη εφηβική τρέλα. Στείλε φωτό που αυτοκαταστρέφεται μέσα σε δευτερόλεπτα σε ένα φίλο πιάνοντας τη ‘στιγμή’…την όποια στιγμή μπορείς να φανταστείς! Χμμμ…Η μόδα πάντα παίζει ρόλο σε αυτά τα πράγματα και η βιασύνη ακόμα και του Instagram να βάλει τα απευθείας μηνύματα φωτογραφίας στo app του ή η αποτυχημένη προσπάθεια του Zuckerberg να το εξαγοράσει (για 3 δις δολάρια!!!) κάτι δείχνουν αλλά… Όπου ακούτε πολλά κεράσια, κρατήστε και μικρό καλάθι. Αυτά και τα ξαναλέμε σε 5 χρόνια!

-Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτα στην ιστοσελίδα του περιοδικού της Parallaxi!

Stefanos Sklavenitis

Συντάκτης Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing δημιουργώντας τη Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Περισσότερα άρθρα του Stefanos Sklavenitis

Αφήστε μια Απάντηση