Skip to main content

Μοιάζει με μάστιγα! Στις καφετέριες, δίπλα στους καφέδες, πολύ συχνά τρία στα τέσσερα κινητά που θα δεις θα είναι iphone. Από ‘παλιά’ 3gs μέχρι 5άρια, σύντομα και 5s/5c, τα iphones έχουν γίνει το σύμβολο της ένταξης στους cool της εποχής, όπως πριν 20 χρόνια ήταν το να φοράς Levis παντελόνια στις σχολικές παρέες. Για να μην είμαι άδικος, ωστόσο, ενώ τα επώνυμα παντελόνια δεν μας οδήγησαν και πουθενά, τα εξελιγμένα smartphones μπορούν να το κάνουν. Και όλο και πιο συχνά πλέον, το κάνουν…

129214671_10

Περισσότερη επικοινωνία, περισσότερη γνώση

Μπορεί ακόμα να υπάρχουν πολλοί που έχουν στην τσέπη τους κινητά των 700 ευρώ μόνο για να παίρνουν κλήσεις και να στέλνουν sms, μπορεί –κι αυτό είναι ακόμα πιο…αξιοθαύμαστο- να είναι πολλοί εκείνοι οι οποίοι με αυτά τα κινητά απλά κάνουν αναπάντητες κλήσεις γιατί δεν έχουν μονάδες στην κάρτα τους (!), η τάση ωστόσο είναι πια το κινητό να έχει χρήση στη ζωή μας και επομένως αξία.
Μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα της Google σε 48 χώρες για την κατάσταση του mobile δείχνει το που πάει το πράγμα- (η έρευνα είναι από τον Ιούλιο του 2012, επομένως αναθεωρήστε τα στοιχεία προς τα πάνω και αξιολογήστε την κατεύθυνση περισσότερο παρά τα νούμερα).
Η διείσδυση των smartphones ήταν πέρυσι στο 36%. Εύκολα, ωστόσο, θα διακινδύνευα την πρόβλεψη πως φέτος έχει φτάσει ή και ξεπεράσει το 50% βλέποντας τον ρυθμό με τον οποίο πουλιούνται τα έξυπνα τηλέφωνα καθώς και την διεύρυνση της γκάμας των τιμών τους προς τα κάτω… Υπάρχουν 117 ενεργές συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας ανά 100 ανθρώπους (εγώ δεν έχω δύο συνδέσεις/καρτοκινητά, αρά μάλλον έχεις εσύ!)
Οι αναζητήσεις των χρηστών σε ποσοστό αύξησης είναι υπερδιπλάσιες από το κινητό σε σχέση με τον σταθερό υπολογιστή. Το browsing είναι μακράν η σημαντικότερη ασχολία των χρηστών των κινητών τηλεφώνων, με τα παιχνίδια και τις εφαρμογές να ακολουθούν και ακριβώς μετά να έπονται τα κοινωνικά δίκτυα.
Άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τι γίνεται στα social media! Το twitter που είναι κατεξοχήν mobile social network γίνεται όλο και πιο δημοφιλές. Μέχρι και πέρυσι κάθε φορά που κάναμε διαγωνισμούς στο Facebook για πελάτες μας στην Flipside βλέπαμε πως ήταν ελάχιστοι οι fans που ρωτούσαν για τον διαγωνισμό μπαίνοντας από κινητό/ tablet (τα apps των διαγωνισμών δεν είναι ορατά ως tabs στις mobile εφαρμογές του Facebook). Σήμερα, αν κάνεις το λάθος να τρέξεις διαγωνισμό που δεν θα είναι mobile compatible στην καλύτερη των περιπτώσεων θα χάσεις το 50% των συμμετοχών που θα μπορούσες να έχεις, στη χειρότερη θα έχεις και πολύ social γκρίνια από fans και μη. Το ίδιο το Facebook με τα 1,15 δις χρηστών, αναφέρει επισκεψιμότητα από κινητές συσκευές –συμπεριλαμβάνονται πάντα και τα tablets- 819 εκατομμυρίων.
Η Google στα συμπεράσματα της παραπάνω έρευνας αναφέρει «Με μια online αγορά διαφημίσεων σε άνθιση και την διείσδυση του broadband στο 20% του πληθυσμού, η Ελλάδα παρέχει σοβαρές ευκαιρίες ανάπτυξης. Σήμερα, η χώρα είναι όσο ελκυστικά σε ξένους διαφημιστές ήταν για τους ταξιδιώτες από τα αρχαία χρόνια».
Με άλλα λόγια τώρα που το κινητό έχει γίνει προέκταση του εαυτού μας και που δικαιώνεται η καθημερινή του πολλαπλή χρήση από την κοινή πρακτική, τα αραδιασμένα smartphones των 700 ευρώ στην καφετέρια μπορεί να μην μου προκαλέσουν μειδίαμα…Ίσως, τώρα που το σκέφτομαι, μόνο για την μπαταρία τους!

Το άρθρο γράφτηκε για την ηλεκτρονική σελίδα του περιοδικού Parallaxi

Stefanos Sklavenitis

Συντάκτης Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing δημιουργώντας τη Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Περισσότερα άρθρα του Stefanos Sklavenitis

Αφήστε μια Απάντηση