Skip to main content

Εντάξει, είναι λίγο click bait o τίτλος, αλλά πριν κλείσετε τη σελίδα δώστε μου δύο λεπτά να εξηγηθώ για το digital media marketing. Ναι, είναι αλήθεια, οι διαφημίσεις δεν καταναλώνονται με την ίδια ευκολία και ευχαρίστηση σε σχέση με κάτι άλλο, πιο σημαντικό από αυτές! Ποιο είναι αυτό; Το περιεχόμενο

…το λεγόμενο ‘content‘ στη δική μας ορολογία.

Και αυτό το περιεχόμενο είναι που μοιάζει να έχει γίνει το ιερό δισκοπότηρο των brands και ακολούθως των marketers που προσπαθούν να σκεφτούν ιδέες αξιόλογου περιεχομένου είτε μιλάμε για εταιρίες που πουλάνε βίδες είτε για ξενοδοχεία που πουλάνε εμπειρίες και location.

Και επειδή μάλλον δεν είστε στην ευχάριστη θέση να εκπροσωπείτε την…Nike και να έχετε να διαλέξετε με άνεση περιεχόμενο από την πλειάδα των ιστοριών που παράγουν οι αθλητές σας, θα πρέπει να μάθετε να διαλέγετε και να δημιουργείτε περιεχόμενο που να ανταποκρίνεται στη δική σας αγορά χωρίς από την άλλη να δημιουργείτε κάτι απολύτως οff, στην απέλπιδα προσπάθεια να γίνετε relevant.  Αν ψάχνετε μια μεθοδολογία για να δημιουργήσετε content, ας δούμε μαζί πως θα τα καταφέρετε.

Digital Media Marketing - Διαφημίσεις ή περιεχόμενο; Τι πρέπει να γνωρίζεις!

Όχι διαφημίσεις, περιεχόμενο!

What

Τί είναι αυτό που θέλετε να πείτε; Αν ας πούμε πρέπει να διαλέξετε εσείς και όχι να συρθείτε από την επικαιρότητα στη θεματολογία που θα αναπτύξετε. Τί θα ήταν αυτό για το οποίο θα μιλούσατε; Για μια πρόκληση που αντιμετωπίζετε εσείς ή οι πελάτες σας; Για ένα δημοφιλές θέμα στην αγορά σας ή για κάτι πιο εξειδικευμένο; Που όμως καίει μια συγκεκριμένη μερίδα ανθρώπων οι οποίοι με ευχαρίστηση θα δεχόντουσαν την πληροφόρηση από μέρους σας μέσω ενός καλού piece of content; Χωρίς την αρχική ιδέα, content δεν υπάρχει. Κι εκεί σκαλώνουν οι περισσότεροι, όσο και αν νομίζουμε ότι συνήθως το πρόβλημα είναι η υλοποίηση.

Who

Ένα ακόμα βασικό ζητούμενο στο digital media marketing είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Όπως αντιλαμβάνεστε είναι άλλο πράγμα να μιλάς σε ήδη πελάτες π.χ και άλλο να μιλάς σε δυνητικούς πελάτες. Είναι διαφορετική υπόθεση να μιλάς σε ανθρώπους που γνωρίζουν αυτό που κάνεις/προσφέρεις και διαφορετική να απευθύνεσαι σε κάποιους που έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με το προϊόν/υπηρεσία σου. Αν γράφοντας, μπεις στη διαδικασία να νιώσεις πως υπάρχει κάποιος απέναντι που έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (και πρόσωπο αν είναι αυτό που σε…βολεύει), τότε δημιούργησε περιεχόμενο με βάση αυτή την εικόνα. Θα μπορέσεις να κάνεις ακόμα πιο συγκεκριμένο το ύφος του content και έτσι πραγματικά να αγγίξεις αυτόν στον οποίο απευθύνεσαι.

Why

Φυσικά, το ότι δημιουργούμε περιεχόμενο έχει ένα σκοπό από πίσω του. Δεν το κάνουμε γιατί δεν είχαμε κάτι άλλο να κάνουμε. Το ζήτημα είναι πως πρέπει να έχουμε κατά νου την ώρα που το δημιουργούμε αν στοχεύουμε σε awareness (να μας γνωρίσουν) ή να πειστούν γι’αυτό που κάνουμε και να μετατραπούν σχετικά άμεσα σε πελάτες (συνήθως όχι τόσο επιτυχημένο content λόγω της ανάγκης που διαφαίνεται για conversion). Φυσικά, δεν υπάρχουν μόνο αυτοί οι δυο λόγοι….Κάποιος μπορεί να παράγει περιεχόμενο για να δημιουργήσει authority για τον ίδιο και την τεχνογνωσία που φέρνει στο τραπέζι. Ενώ κάποιος άλλος για να οδηγήσει την αγορά του ή τον κλάδο του προς μια κατεύθυνση που θεωρεί πως πρέπει να πάει. Σε κάθε περίπτωση αξίζει να βρείτε το δικό σας γιατί…

How

Και πάμε και στο περίφημο πως…Τα πάντα ξεκινούν από μια ιστορία. Το storytelling που θα επιλέξετε είναι και αυτό που θα καθορίσει στο τέλος την επιτυχία του περιεχομένου σας. Αν θα είναι άποψη, θα πρέπει να είναι πολύ καλά στοιχειοθετημένη. Αν θα είναι ιστορία πρέπει αν ακολουθεί όλους εκείνους τους κανόνες της συγγραφής που θα κλιμακώσουν το ενδιαφέρον του αναγνώστη και που θα τον κάνουν να μείνει engaged ως το τέλος. Αν θα είναι video, φωτογραφία ή infographic θα πρέπει να έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα ξεχωρίζει από τον μεγάλο ανταγωνισμό (κυρίως όσον αφορά στα πρώτα δύο).

Αυτό που πρέπει πάντα να θυμάστε -και ας μην με συμφέρει που το γράφω- είναι πως όσο λιγότερο μαρκετίστικο είναι το αποτέλεσμα, όσο περισσότερο αυθεντικό και όχι ραφιναρισμένο, τόσο το καλύτερο συνήθως. Βέβαια, κάποιοι συγχέουν το μη ραφιναρισμένο με το πρόχειρο και αντιστοίχως μη ποιοτικό. Αλλά αν έχεις δημιουργήσεις περιεχόμενο αρκετές φορές, μπορείς να τα ξεχωρίσεις τα δύο.

Digital media marketing, μπορώ και μόνος μου;

Είναι μια απάντηση που δεν μπορούμε να σου την δώσουμε εμείς. Εσύ μόνο μπορείς να το γνωρίζεις αυτό. Η αλήθεια είναι πως μπορείς να συνεισφέρεις σίγουρα στο πρώτο ζητούμενο, το ‘what’ και να καθοδηγήσεις με την αρχική σου ιδέα έναν έμπειρο δημιουργό περιεχομένου. Ώστε να πει αυτό που θα ήθελες να ξέρει ο πελάτης σου για σένα ή την αγορά που δραστηριοποιείσαι. Γιατί ειλικρινά όταν βγάζεις μια διαφήμιση εκεί έξω που λέει πχ εμείς προσφέρουμε μεγαλύτερη ασφάλεια από τους ανταγωνιστές, δεν σημαίνει και πολλά. Αν, όμως, εξηγήσεις τί σημαίνει λιγότερη ασφάλεια, τότε ίσως καταφέρεις να δώσεις να καταλάβουν όσοι διαβάζουν ότι αυτό θα πρέπει να είναι το κριτήριο με βάση το οποίο θα διαλέξουν τον πάροχο από τον οποίο θα επιλέξουν την υπηρεσία που κι εσύ προσφέρεις.

Τα παραδείγματα, οι ιστορίες, οι αριθμοί και οι εικόνες βοηθούν. Οι διαφημίσεις από την άλλη έρχονται για να τελειώσουν τη…δουλειά! Κάποιος, όμως και κάπως πρέπει να την αρχίσει κιόλας.

Stefanos Sklavenitis

Συντάκτης Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing δημιουργώντας τη Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Περισσότερα άρθρα του Stefanos Sklavenitis

Αφήστε μια Απάντηση