Skip to main content

Είναι δύσκολο να μιλάς για την αγορά εργασίας στην Ελλάδα. Ας κάνουμε, λοιπόν, πως είμαστε σε μια κανονική χώρα. Έστω, που λένε και οι φίλοι μας οι μαθηματικοί! (*Η συνάρτηση δεν γίνεται χάριν οικονομίας της συζήτησης, συνεχίστε το διάβασμα και θα σας το εξηγήσω).

Βρισκόμαστε αμφότεροι (εσύ κι εγώ) σε ένα επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο αυτή τη στιγμή, προσπαθώντας είτε α) να βρούμε δουλειά β) να βρούμε καλύτερη δουλειά γ) να γίνουμε οι καλύτεροι στη δουλειά μας. Όμως, αυτό συμβαίνει τώρα, εν έτει 2015…Πριν 10 χρόνια όλο αυτό το σχήμα δεν υπήρχε (της επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης με τόσο εκτεταμένα δίκτυα εννοώ). Και το ερώτημα είναι αβίαστο;

διάβασε περισσότερα πατώντας στην εικόνα

Ποιο θα είναι το τοπίο σε 10 χρόνια από τώρα;

Θα εξακολουθούν να είναι αυτοί οι 3 οι στόχοι των μελών του LinkedIn;

Θα έχει αλλάξει δραματικά το εργασιακό τοπίο παγκοσμίως;

Σε τελική ανάλυση θα υπάρχει LinkedIn;

Ας ξεκινήσω από το τελευταίο. Αν έχετε διαβάσει το τελευταίο άρθρο μου για τις επεκτατικές κινήσεις του δικτύου και αν είστε γενικά λίγο υποψιασμένοι σε σχέση με το monetization plan του δικτύου, θα πρέπει να είστε σίγουροι πως σε 10 χρόνια, το LinkedIn θα είναι εδώ.

Θα έχει αλλάξει δραματικά το εργασιακό τοπίο παγκοσμίως; Η πιο δραματική αλλαγή που θα μπορούσα να δω θα ήταν τα εξειδικευμένα στελέχη να φύγουν από την μορφή της σταθερής απασχόλησης σε έναν εργοδότη και να εργάζονται βάσει projects. Μια εξέλιξη που θα έκανε πχ στο προφίλ μας να είναι πιο σημαντικό κομμάτι από το ‘Experience’ τα επιμέρους ‘projects’!

Θα εξακολουθούν να είναι αυτοί οι 3 οι στόχοι των μελών του LinkedIn; Ναι γιατί … α) όσοι δεν έχουν δουλειά θα συνεχίσουν να ψάχνουν, αυτή τη φορά με εφόδια περισσότερα από πριν. Αν ως τώρα δεν είχαν καμιά…γνωριμία για να μπουν στην αγορά εργασίας, πλέον δεν πειράζει γιατί αυτός ο παράγοντας θα χάνει την αξία του σε αντίθεση με τα skills και την διάθεση του υποψήφιου εργαζόμενου να διεκδικήσει μια θέση.

β) αυτοί που έχουν δουλειά αλλά δεν είναι ικανοποιημένοι θα έχουν κίνητρο να ψάξουν για κάτι καλύτερο. Γιατί πλέον όλες οι θέσεις στον κόσμο σε σχέση με το αντικείμενό τους θα είναι διαθέσιμες online και θα έχουν κίνητρο να προσπαθήσουν.

γ) όσοι είναι ήδη σε κάποια dream job, θα μπορούν να εμπνεύσουν τους άλλους και να δημιουργήσουν το δικό τους legacy, o καθένας στον κλάδο του.

Και το τοπίο; Θα είναι σε 10 χρόνια τα πράγματα όπως τώρα;

Θα έλεγα πως είναι ένα ερώτημα πονηρό. Όταν υπάρχουν αυτή τη στιγμή 74 εκ άνεργοι νέοι (ως 24 ετών) παγκοσμίως, όταν οι νέοι στην Ελλάδα είναι άνεργοι σε ποσοστό άνω του 50%, τα περιθώρια να σκεφτόμαστε…μακροπρόθεσμα δεν είναι μεγάλα, θα πει ένας σκεπτικιστής. Κι όμως…Στις ΗΠΑ π.χ υπάρχουν 20 εκ. άνεργοι ή υποαπασχολούμενοι την ίδια στιγμή που υπάρχουν 4εκ. διαθέσιμες θέσεις, οι περισσότερες στην ιστορία!

Με άλλα λόγια η ζήτηση στην αγορά εργασίας δεν έχει σχέση με την προσφορά…Το κενό αναμένεται να καλυφθεί και με την συνδρομή του leader στην εργασιακή κατάρτιση, στο recruitment και την επαγγελματική δικτύωση. Το ερώτημα για το LinkedIn είναι αν θα καπαρώσει αυτή τη θέση στα επόμενα 10 χρόνια, μια εξέλιξη που σήμερα μοιάζει πολύ πιθανή. Αλλά αυτό ελάχιστα σε ενδιαφέρει (εκτός αν έχεις μετοχές στο LinkedIn). Το ερώτημα για σένα είναι ‘πού στέκεσαι απέναντι σε όλο αυτό;’

*Γι’αυτό λοιπόν δεν έχει σημασία αν ζούμε σε μη κανονική χώρα…Γιατί η αγορά είναι παγκόσμια και τα skills μας μπορούν να αξιοποιηθούν παντού.

Stefanos Sklavenitis

Συντάκτης Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing δημιουργώντας τη Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Περισσότερα άρθρα του Stefanos Sklavenitis

Μπείτε στην κουβέντα Ένα Σχόλιο