Skip to main content

Οκ, πιθανότατα δεν σε ξέρω, οπότε είναι λογικό να αναρωτιέσαι πως εξάγω ένα τέτοιο βιαστικό συμπέρασμα. Ακολούθησε, όμως, το σκεπτικό μου και πες μου αν έχω δίκιο…

Από το ένα περίπου εκατομμύριο Έλληνες που έχουν προφιλ στο LinkedIn, λίγοι είναι αυτοί που θεωρούνται power users. Από αυτούς οι πιο ενεργοί στη διαδικασία του search σε αυτή την διαδικασία θα ήταν όσοι έχουν πάρει στα σοβαρά το networking ή οι recruiters! Ειδικά, όμως, οι τελευταίοι στην Ελλάδα βρίσκονται μπροστά σε μια απέραντη δεξαμενή βιογραφικών η οποία εμπλουτίζεται συνεχώς από στελέχη, κυρίως χωρίς εμπειρία, μια και πολλοί από τους εξειδικευμένους στον τομέα του ο καθένας φεύγουν από τη χώρα. Αυτό τους κάνει να μην είναι πολύ δημιουργικοί στη διαδικασία του search αφού τυφλώνονται από την ποσότητα, αγνοώντας την ποιότητα, που κρύβεται στα χαμένα -από τα μάτια τους- προφίλ.

διάβασε περισσότερα (πάτησε στην εικόνα)

Ως αποτέλεσμα έχουμε (σε όποια κι από τις 2 κατηγορίες κι αν ανήκεις) να ψάχνεις αλλά κατά βάση να βρίσκεις μόνο όσους συμπίπτουν με τα keywords τα οποία αναζητάς, που στις περισσότερες των περιπτώσεων ξέρουμε όλοι πως είναι σχετικά απλά. Ψάχνεις λ.χ κάποιον με εμπειρία στο photoshop, κάποιον που να έχει τη λέξη digital marketing στο profile του και πάει λέγοντας…Και κάπως έτσι καταλήγεις να βλέπεις 50, 100, 1000 προφίλ που σου σερβίρει το LinkedIn χωρίς να αντιλαμβάνεσαι κάτι πολύ σημαντικό.

Πως για κάθε 100 προφίλ που βρίσκεις υπάρχουν 300 που ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΕΙΣ!

Γιατί; Μα γιατί

α) δεν είναι όλοι οι υποψήφιοι εκεί έξω γνώστες του LinkedIn, άρα πολύ πιθανόν να μην έχουν χρησιμοποιήσει καθόλου το προφίλ τους. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν είναι καλοί επαγγελματίες, σημαίνει ότι απλά δεν παίζουν καλά το παιχνίδι του LinkedIn. Από την άλλη κάποιος που ξέρει πως παίζεται το παιχνίδι και γεμίζει το προφίλ με τις λέξεις κλειδιά σημαίνει ότι είναι καλύτερος στη δουλειά του; Ίσως ναι αν η δουλειά του είναι ας πούμε το digital marketing- οπότε αυτά θα έπρεπε να τα ξέρει- ίσως όχι όμως αν είναι ένας γραφίστας πχ που δεν έχει καμιά…υποχρέωση να τα γνωρίζει όλα αυτά!

β) δεν ψάχνεις δημιουργικά. Δεν χρησιμοποιείς το boolean search με αποτέλεσμα να γεμίζεις με αποτελέσματα πολλά τα οποία σίγουρα δεν θα εξαντλήσεις, αλλά θα δεις επιδερμικά. Αν, όμως, ψάξεις με συγκεκριμένα, εξειδικευμένα κριτήρια και ταυτόχρονα εξαιρέσεις όπως σου δίνει τη δυνατότητα το boolean search που υποστηρίζει και το LinkedIn, τότε θα βρεις αυτό που αναζητάς πιο εύκολα. Και είναι διαφορετικό να ξεσκονίζεις 100 προφίλ και διαφορετικό να ψάχνεις ψύλλους στα άχυρα, έτσι δεν είναι;

Γενικά, βέβαια, ένα από τα πράγματα που δεν παίρνει υπ’όψην του αυτό το άρθρο είναι η παράμετρος της ποσότητας. Βλέπετε κάποιοι παρεξηγούν την δύναμη της πλατφόρμας και νομίζουν πως η δύναμή τους και η φήμη τους έχει να κάνει με τον αριθμό των connections, σαν να μην γνωρίζουν πως αν το δίκτυό τους δεν έχει πραγματικούς MVP’s, τότε ίσως να μην είναι καν χρήσιμο. Μην παρεξηγηθώ, MVP δεν είναι ο CEO μιας εταιρίας που δεν μπαίνει ποτέ ο ίδιος στο προφίλ του αλλά το διαχειρίζεται η γραμματεάς του- easy to tell- αλλά εκείνος που είναι ενεργός και κινείται! Και φυσικά είναι decision maker. Η δύναμη του δικτύου λοιπόν, στηρίζεται στην ποιότητα και η ποιότητα προσεγγίζεται (και) με ένα σωστό και δημιουργικό search…

Mα Στέφανε, θα μου πεις; Και ποιος ασχολείται στην ‘ημιθανή’ χώρα μαςμε το search; Χμμ, εσύ θα σου απαντήσω… Πού ήδη έχεις αναγάγει το feature ‘ποιος έχει δει το προφίλ σου;’ σε νούμερο ένα feature που χρησιμοποιείς στο LinkedIn! Πράγμα που σημαίνει πως άρχισες να ψάχνεις. Και πλέον πρέπει να αρχίσεις να ψάχνεις και σωστά…

Stefanos Sklavenitis

Συντάκτης Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing δημιουργώντας τη Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Περισσότερα άρθρα του Stefanos Sklavenitis