Skip to main content

Της Κατερίνας Γιαλαμαΐδη

Αρχικά τα πήρε το μάτι μας στο timeline του Twitter. Στη συνέχεια τα είδαμε να κατακλύζουν λεζάντες φωτογραφιών στο Instagram. Ο λόγος γίνεται για τα περήφανα hashtags τα οποία συναντάμε πλέον παντού!

hashtag-twitter1

 

Τα hashtags είναι εδώ για να μείνουν! Αλλά επειδή τα χρησιμοποιεί ο καθένας, αυτό δε σημαίνει ότι μπορείτε να το παρακάνετε με τη χρήση τους. Υπάρχουν σωστοί και λάθος τρόποι να τα χρησιμοποιήσετε. Από επιχειρηματικής απόψης, επιβάλλεται να τα αξιοποιήσετε στρατηγικά.

Ιστορία των hashtags

Τα hashtags ξεκίνησαν ως ένα μέσο κατηγοριοποίησης και έρευνας περιεχομένου. Πλέον έχουν εξελιχθεί και δεν σχετίζονται τόσο με τη διαδικασία της έρευνας όσο με την έμφαση που δίνουν σε συγκεκριμένες λέξεις σε ένα κείμενο.

Συμβολή των hashtags στη δημιουργία διαδικτυακών κοινοτήτων

Ένας από τους καλύτερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους να χρησιμοποιηθούν τα hashtags είναι ως μέσο δημιουργίας διαδικτυακών κοινοτήτων. Κοινώς, άτομα που χρησιμοποιούν το ίδιο hashtag νιώθουν πως αποτελούν μία ομάδα. Μία ομάδα για κάτι απλό, καθημερινό ή μία ομάδα πίσω από την οποία υπάρχουν ενέργειες προώθησης. Μία επιχείρηση που χρησιμοποιεί τα δικά της hashtags μπορεί να ξεχωρίζει εύκολα τους πελάτες και φαν της που επίσης τα χρησιμοποιούν αλλά και οι πελάτες μεταξύ τους αναγνωρίζουν ο ένας στον άλλον άμεσα κοινές προτιμήσεις με τη χρήση κοινών hashtags. Γι’ αυτό λοιπόν, στην ατζέντα της επιχείρησής σας, μην ξεχάσετε να προσθέσετε την εύρεση hashtags τα οποία θα συνδέονται άρρηκτα με το όνομα, τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και γενικότερα το πνεύμα της επιχείρησης σας και τα οποία θα χρησιμοποιείτε ευλαβικά σε δημόσιες αναρτήσεις σας. Με αυτόν τον τρόπο, το κοινό σας θα συνδέσει συγκεκριμένες λέξεις και φράσεις με την επιχείρηση σας, γεγονός που προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη προβολή και καθιέρωση του brand σας.

Trending Hashtags

Μία ακόμη έξυπνη κίνηση για την επιχείρησή σας αποτελεί η χρήση hastags τα οποία είναι δημοφιλή γενικότερα ή μία συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Θέλετε να αυξήσετε την ορατότητα των αναρτήσεών σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Επιλέξτε περιζήτητα hashtags που χρησιμοποιούνται κατά κόρον σχετικά με το περιεχόμενο της δημοσίευσής σας. Για παράδειγμα, σε περίπτωση που είστε ιδιοκτήτης εστιατορίου και στις δημοσιεύσεις σας σχετικά με τον χώρο ή τα φαγητά του μαγαζιού σας προσθέσετε τα hashtags #food, #restaurant, #city, #typeofcuisine (τα δύο τελευταία τα καθορίζετε ανάλογα με την τοποθεσία και το είδος της κουζίνας σας), αυτόματα η επιχείρηση σας γίνεται ορατή σε οποιονδήποτε κάνει έρευνα στα social media με τα παραπάνω hashtags, τα οποία αποτελούν πρώτες επιλογές στο μυαλό κάποιου που σκέφτεται τι ακριβώς να πληκτρολογήσει ψάχνοντας για εστιατόριο.

Θέλετε εξατομικευμένα hashtags ανάλογα με το αντικείμενο σας; Στο διαδίκτυο, το App Store καθώς και το Google Play υπάρχουν αμέτρητες εφαρμογές με κατηγορίες από trending hashtags από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε αυτά που ανταποκρίνονται περισσότερο στο brand της επιχείρησής σας.

Επίσης, συχνά υπάρχει πληθώρα hashtags που συνδέονται με τρέχοντα γεγονότα, καθώς και τηλεοπτικές εκπομπές. Σε περίπτωση που η επιχείρησή σας σχετίζεται άμεσα με τα παραπάνω ή αποτελεί χορηγό, δεν έχετε παρά να τα χρησιμοποιήσετε και να κερδίσετε bonus προβολής και ορατότητας!

Πόσα hashtags, όμως, πρέπει να χρησιμοποιείτε ανάλογα με το κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ξεχωριστά;

Facebook

Τον τελευταίο καιρό γίνεται μεγάλη έρευνα για το κατά πόσο τα hashtags συμβάλλουν ουσιαστικά στην αύξηση του reach στις δημοσιεύσεις του Facebook. Η αλήθεια είναι πως ακόμη δεν έχουν παρατηρηθεί ουσιαστικά οφέλη από την χρήση hashtags στο Facebook, ωστόσο ένα ή δυο hastags στις δημοσιεύσεις σας ανά τακτά χρονικά διαστήματα μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή σας μακροπρόθεσμα για τους λόγους που προαναφέραμε.

 

Use-Hash-Tag-in-Social-Media

Twitter

Το Twitter ήταν αυτό που εφάρμοσε συστηματικά και μαζικά τα hashtags και τα έκανε γνωστά παγκοσμίως. Η χρήση τους, λοιπόν, στο συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί σύνηθες φαινόμενο και πολλές φορές κρίνεται απαραίτητη. Καλό θα ήταν να χρησιμοποιείτε και εδώ ένα με δύο το πολύ hashtags. Γιατί; Φανταστείτε ένα tweet γεμάτο hashtags. Θα γινόταν μεμιάς όλο μπλε και ιδιαίτερα δυσανάγνωστο.

Instagram

Οι έρευνες που γίνονται σχετικά με το Instagram έχουν καταλήξει πως ο ιδανικός αριθμός hashtags είναι 7 ανά φωτογραφία. Ωστόσο, εδώ θα προσθέσουμε πως όσο περισσότερα, τόσο το καλύτερο. Κοινώς λίγα ακόμη hashtags δεν πρόκειται να βλάψουν κανέναν! Βρείτε λέξεις κλειδιά που να περιγράφουν το περιεχόμενο της φωτογραφίας σας και χρησιμοποιήστε τα ως hashtags. Έτσι θα κερδίσετε μεγαλύτερο έδαφος στις αναζητήσεις που γίνονται σχετικά με τα hashtags που επιλέξατε.

G+

H Google διαθέτει μία μεγάλη μηχανή αναζήτησης και για το λόγο αυτό η χρήση hashtags κρίνεται απαραίτητη. Όταν δημοσιεύετε ένα μήνυμα στο G+, αυτό αυτόματα κατηγοριοποιεί τη δημοσίευσή σας με ένα hashtag, γεγονός που αποτελεί ένδειξη ότι τα hashtags και το G+ είναι… φίλοι! Γι’ αυτό χρησιμοποιήστε άφοβα όσα εσείς προτιμάτε.

Pinterest

Εδώ δεν υπάρχει λόγος να το παρακάνετε με τα hashtags. Το Pinterest διαθέτει πολύ δυνατή μηχανή αναζήτησης και έτσι δεν θα τα χρειαστείτε προκειμένου να βρείτε αυτό που ψάχνετε ή να βρουν οι άλλοι εσάς, αντίστοιχα.

ΥΓ Θέλετε μία γεύση για το πως ακούγεται μία συζήτηση στο twitter με χρήση hashtags στην πραγματικότητα; Ρίξτε μία ματιά στο ξεκαρδιστικό βιντεάκι των Jimmy Fallon και Justin Timberlake για την Αμερικάνικη εκπομπή “Late Night with Jimmy Fallon!