Skip to main content

Σας εκνευρίζει το timeline σας; Τόσο το καλύτερο…

του Στέφανου Σκλαβενίτη

Το πολωμένο πολιτικό κλίμα με αφορμή και τις πρόσφατες εκλογές έδωσε αφορμή για πολλά συμπεράσματα όσον αφορά στα κοινωνικά δίκτυα και τη συμπεριφορά μας σε αυτά! Το βασικό, όμως, κατ’ εμέ ήταν ένα!

Για να μείνεις υγιής και να μην μολυνθείς από τον ιό της μονομέρειας πρέπει να μείνεις -όσο δύσκολο κι αν είναι- ανοιχτός στις διαφορετικές απόψεις, ακόμα κι όταν αυτές φτάνουν να σε θυμώνουν.

Θα σας διηγηθώ μια πολύ απλή ιστορία με αφορμή την περασμένη Παρασκευή και την συμφωνία στο Eurogroup. Έχοντας το μικρόβιο της πολιτικής από μικρός μπήκα στη διαδικασία να διαβάσω την συμφωνία για να έχω ολοκληρωμένη άποψη. Φυσικά, αυτό το μαρτύριο δεν είχε να κάνει μόνο με κάποιου είδους περίεργο μαζοχισμό αλλά είχε να κάνει και με την απόλυτη δυσπιστία μου στον παραμορφωτικό φακό της δημοσιογραφίας της μιας και της άλλης πλευράς, αναλόγως των συμφερόντων που ο καθένας εξυπηρετεί.

Τις επόμενες ημέρες της συμφωνίας βρέθηκα σε τουλάχιστον 4-5 συζητήσεις με φίλους, νοήμονες και σοβαρούς ανθρώπους, επιτυχημένους στη δουλειά τους με τους οποίους συζητήσαμε το θέμα. Το ‘νοήμονες’ το εννοώ, πρόκειται για ανθρώπους που δεν περιμένουν τις ειδήσεις των 8 για να διαμορφώσουν άποψη, είναι μια διαδικασία γι’ αυτούς που έχει χάσει κάθε είδους αξιοπιστία, λογικό άλλωστε για πολλούς από μας ύστερα από τόσα χρόνια ψευδών ειδήσεων και παραπληροφόρησης.

Η άποψη που είχαν για την έκβαση της συμφωνίας ήταν διαφορετική από τη δική μου αλλά αυτό δεν προκάλεσε κανένα πρόβλημα φυσικά ούτε στην κουβέντα μας ούτε στην σχέση μας γιατί η συζήτηση ήταν δεδομένο πως γινόταν με βάση την καλή πίστη. Και εδώ το πράγμα γίνεται ενδιαφέρον! Από που μπήκαν στη διαδικασία να ενημερωθούν; Η πληροφόρησή τους προερχόταν από links ειδήσεων και σχολιασμό που αλίευσαν μέσα από τα social media και κυρίως το Facebook. (Kάπου εδώ χαμογελά και ο Mark Zuckerberg που όντως τελικά κατάφερε να γίνει η προσωποποιημένη μας εφημερίδα.)

Και πως έφτασαν, λοιπόν, σε συμπεράσματα χωρίς να έχουν διαβάσει τα σημεία της συμφωνίας αναλυτικά; Μα φυσικά (και) από την εικόνα που πήραν από το timeline τους. Το οποίο είναι ΗΔΗ διαμορφωμένο προς μια κατεύθυνση, την κατεύθυνση των πρότερων πολιτικών τους προτιμήσεων, τάσης όπως θέλετε πείτε το…Ήταν όμως οι μόνοι; ΌΧΙ

Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στο δικό μου timeline! Υποκειμενικό, καμιά φορά υπερβολικό ή ακόμα και εμπαθές, το δικό μου timeline δεν είναι απαραίτητα πιο ισορροπημένο από το δικό τους, αφού όλους αυτούς που με εκνεύριζαν πολύ τους αφαίρεσα χειρουργικά…Πότε όμως κάνεις ένα unfriend; Η βλακεία του άλλου είναι μια αφορμή, η διαφορετική άποψη όμως όχι, όσο και διαμετρικά αντίθετη να είναι.

Μα θα μου πει ο δικηγόρος του διαβόλου…’timeline μου είναι, ό,τι θέλω το κάνω’!

‘Σύμφωνοι’, θα του πω εγώ, όμως μετά να μην παραπονεθείς κάποια στιγμή όταν θα κολλήσεις σε εύκολες απόψεις, θα σταματήσεις να έχεις δική σου γνώμη, άρα θα είσαι και πολύ πιο εύκολα χειραγωγήσιμος. Τα social media σου προσφέρουν την ευκολία, εσύ όμως δεν είναι ανάγκη να την πάρεις, όχι αν είσαι πολίτης συνειδητοποιημένος και με άποψη. (Φυσικά τα παραπάνω έχουν εφαρμογή όχι μόνο στην πολιτική διαφωνία, αλλά και σε αθλητικά, κοινωνικά, επιστημονικά και άλλα θέματα).

Cancel-all-my-meetings-someecards-300x205

Συνοψίζοντας, λοιπόν, αξίζει να κρατήσετε την διαφορετική άποψη στο timeline σας

α) γιατί δεν θα έχετε πάντα χρόνο να γνωρίζετε σε βάθος μια είδηση, επομένως θα χρειαστεί να ακούσετε και τις δυο πλευρές

β) γιατί θα γνωρίζετε τα επιχειρήματα της άλλης πλευράς και αν πραγματικά σας ενδιαφέρει να μπορείτε να κάνετε μια ουσιαστική συζήτηση, θα γνωρίζετε την επιχειρηματολογία της άλλης πλευράς ώστε αν όντως έχετε δίκιο να την καταρρίψετε ευκολότερα σε μια συζήτηση online ή offline.

γ) γιατί όπως λέει ο σοφός λαός ‘αγάπα τους φίλους σου με τα ελαττώματά τους’!

Stefanos Sklavenitis

Συντάκτης Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing δημιουργώντας τη Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Περισσότερα άρθρα του Stefanos Sklavenitis