Skip to main content

Είναι πλέον γνωστό τοις πάσι ότι το LinkedIn είναι το καταλληλότερο επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο για όποιον θέλει να “χτίσει” μία αξιοπρεπή online επαγγελματική παρουσία και να συνδεθεί με συναδέλφους και επαγγελματίες του κλάδου του όπως και με μελλοντικούς πιθανούς εργοδότες.

Για να προβάλετε, όμως, σωστά τον εαυτό σας, ή να κάνετε τους καταλληλότερους recruiters να σας προσέξουν, χρειάζεστε ένα προφίλ που θα σας κάνει να ξεχωρίζετε από το πλήθος.

Πώς, όμως, μπορεί κανείς να βελτιώσει την προβολή και την επισκεψιμότητα του προφίλ του στο LinkedIn;

Ακολουθεί ένας σύντομος και κατατοπιστικός οδηγός 5 απλών “τρικ” και τακτικών για να το καταφέρετε!

First things first

Ξεκινάμε θεωρώντας ότι έχετε ήδη επιμεληθεί τα βασικά πεδία του προφίλ σας.

Και ποια είναι αυτά;

  • H κατάλληλη επαγγελματική φωτογραφία προφίλ σας
  • H σύντομη αλλά ενδιαφέρουσα περιγραφή (headline) του εαυτού σας και του επαγγελματικού σας status.
  • Η εισαγωγή δύο τουλάχιστον παλαιότερων θέσεων εργασίας, στο experience section του προφίλ
  • Η εισαγωγή των σπουδών σας, αναλυτικά, στο education section
  • Η αλλαγή του url του προφίλ σας, ώστε να “συμφωνεί” με το όνομά σας (“Vanity” url)

1. Κάντε endorse τα skills φίλων και συναδέλφων

Κάνοντας endorse τα skills συναδέλφων, φίλων ή και απλών γνωριμιών πετυχαίνετε δύο πράγματα:

Πρώτον, κάνετε μία ευγενική πράξη κοινωνικής δικτύωσης (social etiquette). Δεύτερον, πετυχαίνετε περισσότερες επισκέψεις στο δικό σας προφίλ, ενώ κερδίζετε κι εσείς με τη σειρά σας περισσότερα endorsements που σας βοηθούν να χτίζετε σταδιακά authority στον κλάδο σας.

Πώς γίνεται αυτό; Όποτε κάνετε endorse σε κάποιον, ο χρήστης αυτός ειδοποιείται και “παροτρύνεται” από το δίκτυο να ανταποδώσει. Ακόμα κι αν δε το κάνει, είναι κατά 90% πιθανό ότι θα επισκεφθεί και θα προσέξει το προφίλ σας.

2. Μην φοβάστε να ζητήσετε recommendations

Τα LinkedIn recommendations είναι οι συστατικές επιστολές του online networking.

Μην διστάζετε να ζητήσετε από έμπιστους συναδέλφους, πρώην και νυν συνεργάτες να σας γράψουν μία σύντομη σύσταση.

Για να ξεχωρίσετε θα πρέπει να είστε ενεργοί στην πλατφόρμα χωρίς να φοβάστε να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο και με τον σωστό τρόπο όλες τις δυνατότητες που προσφέρει το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο.

Με τον ίδιο τρόπο, μην αρνείστε κι εσείς με τη σειρά σας μία συστατική επιστολή σε κάποιον συνάδελφο, εάν σας ζητηθεί.

Προσοχή: Ό,τι δέχεστε ή αποστέλλετε οι ίδιοι ως recommendation θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι απόλυτα ειλικρινές και αληθές. Είναι σίγουρο ότι αργότερα θα κληθείτε να το αποδείξετε!

3. Μην αμελείτε την περίληψη στο προφίλ σας (summary)

Το επαγγελματικό summary είναι η βιτρίνα του προφίλ σας!

Είναι το πρώτο πράγμα που θα προσέξει ένας επισκέπτης και αυτό στο οποίο θα “πέσει” περισσότερο το μάτι ενός recruiter ή μελλοντικού εργοδότη. Ένα σωστό summary δεν θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα μακροσκελές (100 – 300 λέξεις) και θα πρέπει να εξηγεί απλά και κατανοητά ποιοι είστε, τι κάνετε και γιατί το κάνετε.

Μην ξεχνάτε να διατηρείτε το πρώτο πρόσωπο κάνοντας την περίληψή σας ελαφρώς πιο προσωπική: Το summary δεν είναι cover letter! Είναι ένα κείμενο με το οποίο “καλωσορίζετε” κάποιον στο προσωπικό σας προφίλ, και κατ’ επέκταση στην (επαγγελματική) ζωή σας.

networking stock image

4. Συνδεθείτε με το κατάλληλο email: Ειδοποιήστε φίλους, γνωστούς και συναδέλφους για την παρουσία σας στο LinkedIn!

Για πολλούς επαγγελματίες, σπουδαστές ή αποφοίτους χωρίς προηγούμενη επαφή με το δίκτυο το δυσκολότερο κομμάτι του “στησίματος” ενός προφίλ στο LinkedIn είναι η εύρεση επαφών.

Πραγματοποιώντας την εγγραφή σας στο δίκτυο με ένα αναγνωρισμένο email όπως (Gmail, Yahoo, Hotmail κτλ) όλες σας οι επαφές ειδοποιούνται αυτόματα, με ένα μήνυμα, για το καινούριο σας προφίλ., ενώ όσοι είναι οι ίδιοι εγγεγραμμένοι στο δίκτυο παροτρύνονται να σας ακολουθήσουν.

Μία καλή αρχή!

5. Συμμετέχετε σε LinkedIn Groups!

Τα LinkedIn Groups είναι οι πιο ενεργοί και “ζωντανοί” οργανισμοί του online networking, σε ολόκληρο το ίντερνετ.

Είναι απαραίτητο να βρείτε τα μεγαλύτερα και πιο δημοφιλή LinkedIn groups του κλάδου σας, να ζητήσετε να συμμετέχετε, να αναρτάτε σχετικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο σε αυτά – σε σταθερό ρυθμό, να κάνετε την παρουσία σας αισθητή και να τα παρακολουθείτε στενά.

Ενδιαφέροντα νέα και τελευταίες τάσεις και εξελίξεις του κλάδου σας, ακόμα και αγγελίες νέων θέσεων σας περιμένουν εκεί! Μην μένετε “κρυμμένοι” από την δημόσια κουβέντα γύρω από το επάγγελμά σας.

+ Bonus: Μην αφήνετε το προφίλ σας ανενημέρωτο.

Always Update, Always Stay Active!

Οι περισσότεροι επαγγελματίες κάνουν συχνά το λάθος να αφήνουν…στη μοίρα του το προφίλ τους στο LinkedIn, αφού το δημιουργήσουν.

Μην ξεχνάτε ότι ΔΕΝ πρόκειται για ένα στατικό βιογραφικό, αλλά για έναν “ζωντανό” οργανισμό. Ανανεώνετε συχνά το προφίλ σας, αναρτήστε ενδιαφέρον περιεχόμενο σχετικό με τον κλάδο σας, πάρτε μέρος στη συζήτηση.

Κάντε φίλους, συναδέλφους και μελλοντικούς εργοδότες να σας προσέξουν!

Τα λέμε εκεί 🙂

Alkisti Georgiou

Συντάκτης Alkisti Georgiou

Account Manager at Flipside Digital Marketing Digital Marketing & Social Media | New Media Journalism | Professional Content

Περισσότερα άρθρα του Alkisti Georgiou