Skip to main content

Το ότι τα κινητά τηλέφωνα επί γης έχουν ξεπεράσει τον παγκόσμιο πληθυσμό σε απόλυτο νούμερο φαντάζομαι ότι το έχετε ακούσει. Το ότι όλες οι μεγάλες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο έχουν θέσει την πρόκληση του mobile ως την πλέον σημαντική ίσως μοιάζει εξίσου αυτονόητο εν έτει 2015. Όμως, το ότι η προσοχή του κόσμου μετατοπίζεται στην μικρότερη από τις οθόνες (σε σχέση με desktop, tv και tablet) σημαίνει ότι θα έρχονται και τα αντίστοιχα conversions από το mobile ή μήπως όχι;

Η απάντηση προς το παρόν είναι ξεκάθαρη και δυστυχώς… αρνητική!

Παρά το γεγονός ότι το 63% των clicks στις διαφημίσεις του Facebook για το 2014 προήλθε από mobile συσκευές, μόνο το 34% των μετατροπών (πώληση, download, ή συμπλήρωση φόρμας πχ) προήλθε από κινητά ή ταμπλέτες. Με άλλα λόγια οι χρήστες πατούν τη διαφήμιση συχνότερα από τις mobile συσκευές τους για μια σειρά από λόγους και δεν ολοκληρώνουν τη διαδικασία της μετατροπής τους σε πελάτες, επίσης για μια σειρά από λόγους. Ποιο είναι όμως, αυτοί;

Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, να βλέπουμε αναλυτικά τους λόγους που το desktop conversion rate για το Facebook είναι 1,1%, ενώ το mobile conversion rate μόλις 0,3%! Καταρχάς, είναι αυτονόητο πως οι mobile διαφημίσεις υπερτερούν όσον αφορά στην στόχευση κι έτσι μπορούν να δίνουν χρήσιμες πληροφορίες σε όσους είναι on the go και επομένως να προτιμώνται πιο συχνά. Επίσης, όταν εμφανίζονται στις κινητές συσκευές ο χώρος που καταλαμβάνουν είναι σημαντικά περισσότερος σε ποσοστό αναλογικά με τον χώρο που καταλαμβάνουν στο desktop κι έτσι δεν χάνονται στο clutter του newsfeed. Τέλος, ας μην ξεχνοιύμε πως το δυναμικό κομμάτι των χρηστών, το πιο νεανικό δηλαδή στρέφεται στις κινητές συσκευές ή ακόμα δεν έφτασε καν ποτέ να κάνει συνήθειά του το desktop. Και η τάση είναι αυξητική προς αυτή την κατεύθυνση.

Από την άλλη το γεγονός ότι οι mobile εμπειρίες δεν είναι πάντα οι καλύτερες όσον αφορά το κομμάτι της πλοήγησης (βλ. παλιά, unresponsive sites), το ότι οι οθόνες είναι μικρότερες ή το ότι κάποια πρακτικά ζητήματα όπως η εισαγωγή της πιστωτικής κάρτας δεν είναι τόσο εύκολα, όλα αυτά αποθαρρύνουν τον χρήστη από το να ολοκληρώσει μια διαδικασία ακόμα κι αν έχει την πρόθεση να ενημερωθεί γι’αυτό που διαβάζει στην διαφήμιση. Τι σημαινει αυτό;

Σημαίνει πως το Facebook εξακολουθεί και είναι ο νούμερο ένα διαδικτυακός χώρος αν θες να σε μάθουν, αν θες να αποκτήσεις brand awareness, δεν είναι όμως και ο καταλληλότερος τρόπος να πουλήσεις. Γιατί καλό το social όταν θες να σε μάθουν αλλά όταν θες να δείς πωλήσεις σαν το search δεν έχει!

marin-graphic-hed-2015

Stefanos Sklavenitis

Συντάκτης Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing δημιουργώντας τη Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Περισσότερα άρθρα του Stefanos Sklavenitis