Skip to main content

της Κατερίνας Γιαλαμαΐδη

Πιστεύετε ότι γνωρίζετε καλά το Instagram;

Θεωρείτε ότι η στρατηγική της επιχείρησής σας, σχετικά με το περιεχόμενο του λογαριασμού σας στο Instagram, είναι κατάλληλα διαμορφωμένη με στόχο τη μέγιστη αποτελεσματικότητα;

Τα παρακάτω στατιστικά στοιχεία θα σας κάνουν να αναθεωρήσετε και να επανεξετάσετε το αντίκτυπο της εικόνας σας στο συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Διάβασε περισσότερα παρακάτω

  1. Μεγαλύτερη ενεργός συμμετοχή

Το engagement αποτελεί το οξυγόνο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Δεδομένης της πρόσφατης πτώσης του engagement στο Facebook, είναι προς όφελος μας να γνωρίζουμε ότι ορισμένα κοινωνικά δίκτυα -όπως το Instagram– εξακολουθούν να τα καταφέρνουν καλύτερα σε αυτόν τον τομέα. Πως το γνωρίζουμε αυτό; Το μόνο που χρειάζεται είναι παρατηρητικότητα! Απλά προσέξτε πόσες φωτογραφίες φίλων σας έχουν κοινοποιηθεί στο Facebook αυτόματα από το Instagram. Αυτό και μόνο δείχνει πως πολλοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όταν σκοπεύουν να δημοσιεύσουν μία φωτογραφία επισκέπτονται συνήθως πρώτα την εφαρμογή του Instagram.

INSTAGRAM

  1. Ευρεία βάση χρηστών

Είναι σίγουρο ότι ποτέ δεν θα τοποθετούσατε μία πινακίδα σε ένα δρόμο που κανείς δεν επισκέπτεται. Με το ίδιο σκεπτικό δεν θα προωθούσατε ποτέ την επιχείρησή σας σε ένα κοινωνικό δίκτυο το οποίο υστερεί εγγεγραμμένων χρηστών. Σχεδόν ένας στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου -και εδώ να σημειώσουμε πως υπάρχουν τρία δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως- έχουν προφίλ στο Instagram! Θέλετε πιο συγκεκριμένο νούμερο; Η συνολική βάση χρηστών του Instagram μόλις έφτασε τα 300 εκατομμύρια.

  1. Υψηλή μηνιαία δραστηριότητα

Ο μεγάλος όγκος χρηστών, όπως προαναφέραμε, είναι ιδιαίτερα σημαντικός αλλά σε τελική ανάλυση η δραστηριότητα των χρηστών έχει τη μεγαλύτερη σημασία. Εάν οι χρήστες δεν συνδέονται ποτέ στον λογαριασμό τους, δεν πρόκειται ποτέ να δουν τις δημοσιεύσεις με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Το Instagram έχει 200 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες κάθε μήνα, επομένως δεν σπαταλάτε σε καμία περίπτωση τα χρήματα που προορίζετε για την προβολή σας μέσω ενός λογαριασμού, στη συγκεκριμένη εφαρμογή, σε ανενεργά προφίλ.

  1. Υψηλή καθημερινή δραστηριότητα

75 εκατομμύρια χρήστες συνδέονται καθημερινά στο Instagram και με τον όρο «συνδέονται» δεν αναφερόμαστε σε ένα απλό log in, το οποίο συνήθως ακολουθείται από δημοσίευση προσωπικής φωτογραφίας. Οι περισσότεροι χρήστες, που μπαίνουν στην εφαρμογή σε καθημερινή βάση, κάνουν like σε φωτογραφίες άλλων χρηστών, σχολιάζουν και ελέγχουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα τις νέες φωτογραφίες στην αρχική σελίδα του Instagram.

  1. Ισχυρή ανάπτυξη

Σε περίπτωση που σκοπεύετε να επενδύσετε, ως επιχείρηση, στο digital marketing, είναι μία καλή ιδέα να στοχεύσετε σε δίκτυα με μεγάλη προοπτική ανάπτυξης. Η σταθερή -και ταυτόχρονα εντυπωσιακή- ανάπτυξη του Instagram διασφαλίζει το γεγονός ότι σίγουρα δεν επενδύετε σε μία κοινωνική πλατφόρμα που μπορεί να εξαφανιστεί σε ένα ή δύο χρόνια από τώρα.

  1. Ίση αναλογία μεταξύ λειτουργικών συστημάτων

Πιθανότατα έχετε ήδη τις προσωπικές σας προτιμήσεις, αλλά ως marketer κρίνεται ζωτικής σημασίας η δυνατότητα να έχετε εύκολη πρόσβαση σε χρήστες που χρησιμοποιούν και τα δύο κυρίαρχα λειτουργικά συστήματα. Για τον λόγο αυτόν λοιπόν, η ίση κατανομή που εμφανίζει το Instagram μεταξύ χρηστών λειτουργικών συστημάτων -50% χρήστες Iphone, 50% χρήστες Android– είναι αυτό ακριβώς που ψάχνετε! Οι λειτουργίες της εφαρμογής, τα φίλτρα των φωτογραφιών και οι ευρύτερες δυνατότητες που προσφέρει είναι κοινές για τα δύο μεγάλα λειτουργικά συστήματα, επομένως βγάλτε από το μυαλό σας ξεχωριστές τροποποιήσεις ανάλογα με τα λειτουργικά συστήματα που χρησιμοποιούν οι ακόλουθοί σας στην εφαρμογή!

  1. Οι περισσότεροι χρήστες είναι γυναίκες

Είναι ευρέως γνωστό ότι οι γυναίκες είναι αυτές που κινούν κατά κύριο λόγο τα νήματα της κατανάλωσης. Η παραπάνω πρόταση είναι αρκετή για να σας κάνει να εξετάσετε την επιλογή του Instagram ακόμη πιο διεξοδικά, η βάση χρηστών του οποίου αποτελείται κατα 70% από γυναίκες. Δεν μας κάνει εντύπωση το συγκεκριμένο γεγονός εάν αναλογιστούμε ότι οι περισσότερες φωτογραφίες στο Instagram έχουν ως περιεχόμενο ρούχα, φαγητά, γλυκά, μικρά ζωάκια και προέρχονται όλες από γυναίκες! Επιχειρήσεις με προϊόντα και υπηρεσίες που απευθύνονται σε γυναίκες, έχουν αντιληφθεί από νωρίς τις προοπτικές που δημιουργούνται με την παρούσα κατάσταση και έχουν δημιουργήσει λογαριασμούς στο Instagram μέσα από τους οποίους δέχονται παραγγελίες και πηγαίνουν μάλιστα πολύ καλά.

  1. Οι περισσότεροι χρήστες είναι νέοι

Η γενιά των ανθρώπων που γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980 και στις αρχές της δεκαετίας του 1990 είναι πολυπληθής και ιδιαίτερα εξοικειωμένη με την τεχνολογία, γεγονός που την καθιστά μία υγιή αγορά στην οποία απευθύνεται το Instagram. Ελάχιστα είναι τα άτομα αυτών των ηλικιών που δεν έχουν κατεβάσει την εφαρμογή στο κινητό τους και δεν έχουν δημιουργήσει λογαριασμό με τουλάχιστον 100 φωτογραφίες μέχρι τώρα!

  1. Μεγάλη παρουσία του Twitter

Γνωρίζουμε πολλές ολοκληρωμένες καμπάνιες μάρκετινγκ οι οποίες έγιναν με τη χρήση του Twitter. 83% των δημοσιεύσεων στο Instagram γίνονται με ετικέτες (hashtags), τις οποίες γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο Twitter. Καταλήγουμε, λοιπόν, στο συμπέρασμα πως το γεγονός αυτό αποτελεί μία ώθηση να ενώσετε τις εκστρατείες σας σε Instagram και Twitter.

  1. 60 εκατομμύρια φωτογραφίες την ημέρα

Με τους υψηλούς ρυθμούς δημοσιεύσεων στο Instagram – 60 εκατομμύρια φωτογραφίες την ημέρα- μπορείτε να περιμένετε πολλά περισσότερα από μία βάση χρηστών, η οποία είναι απλά ενεργή. Σας δίνεται επίσης η ευκαιρία να βλέπουν τις φωτογραφίες σας άτομα τα οποία δεν είναι καν εγγεγραμμένα στο συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης . Επίσης, εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι στην εφαρμογή υπάρχει συγκεκριμένη καρτέλα αναζήτησης η οποία πριν καν πληκτρολογήσετε κάποιο όνομα σας δείχνει τυχαίες φωτογραφίες από άτομα που ακολουθούν οι φίλοι σας. Μία καλή ιδέα, όπως προκύπτει λοιπόν, είναι να σα ακολουθεί μεγάλο κοινό, τακτική που αποσκοπεί άμεσα σε μεγαλύτερη απήχηση των δημοσιεύσεών σας.

  1. Likes, σχόλια, hashtags

Πολλά μπορούν να συμβούν στο Instagram χωρίς να περιλαμβάνεται απαραίτητα η δημοσίευση φωτογραφιών. Οι χρήστες του εν λόγω κοινωνικού δικτύου όπως αναφέραμε και προηγουμένως, δημοσιεύουν 1000 σχόλια κάθε δευτερόλεπτο και κάνουν like σε φωτογραφίες 1.2 δισεκατομμύρια φορές την ημέρα. Οι παραπάνω αριθμοί είναι ενδεικτικοί του είδους δραστηριότητας και αλληλεπίδρασης που ψάχνει μία επιχείρηση. Η είσοδος στην εφαρμογή και ο έλεγχος για νέες φωτογραφίες, όπως και το πάτημα ενός like, αποτελούν μία ευχάριστη ασχολία για τους περισσότερους ανθρώπους σε διάφορες στιγμές της μέρας που βρίσκουν λίγο ελεύθερο χρόνο και ψάχνουν κάτι για να ξεχαστούν άμεσα!

  1. Trends, φίλτρα

Όταν πρόκειται για ενεργό συμμετοχή των χρηστών, η νοσταλγία είναι αυτή που ξεχωρίζει και αποτελεί θέμα μεγάλου αριθμού δημοσιεύσεων. Για τον λόγο αυτό άλλωστε το trend του InstagramThrowback Thursday” έχει τόσο μεγάλη ανταπόκριση. Προφανώς οι χρήστες, πέρα από την συγκεκριμένη ημέρα, ανεβάζουν συχνά πυκνά φωτογραφίες από το παρελθόν τους, από την παιδική τους ηλικία και από στιγμές που θα ήθελαν να ξαναζήσουν! Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε και το πόσο δημοφιλείς είναι ήδη οι γνωστές σε όλους “selfies”. Δεν υπάρχει λογαριασμός χωρίς έστω μία selfie. Κοινώς, όποια και να είναι η τελευταία τάση που επικρατεί, ένα είναι το σίγουρο· θα την βρείτε στο Instagram!

  1. Καλύτερες ευκαιρίες

Κατά πάσα πιθανότητα χρησιμοποιείτε κοινή στρατηγική σε όλους τους λογαριασμούς σας στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης· ειδικές προσφορές που δουλεύουν πολύ καλά και τρέχουσες εκδηλώσεις που δουλεύουν ακόμη καλύτερα για την επιχείρησή σας. Είτε είστε στο Facebook ή στο Instagram μπορείτε να περιμένετε υψηλά ποσοστά ανταπόκρισης. Πιο συγκεκριμένα μπορείτε να δημοσιεύετε όσες φορές θέλετε για μία προσφορά που έχετε στην επιχείρησή σας ή αντίστοιχα φωτογραφίες από την προετοιμασία ενός event που ετοιμάζετε, χωρίς τον κίνδυνο της απόκρυψής τους από την αρχική σελίδα του κοινού σας. Αυτή η επιλογή απλά δεν υπάρχει. Όσοι χρήστες σας ακολουθούν, επιλέγουν αυτόματα να βλέπουν οτιδήποτε ανεβάζετε.

  1. Τα δέκα καλύτερα hashtags

Έχουμε ήδη αναφερθεί στο πόσο προσοδοφόρα είναι η ενοποίηση των λογαριασμών σε Twitter και Instagram. Προκειμένου να δώσουμε έμφαση στο γεγονός αυτό, δώστε προσοχή στα hashtags που εμφανίζονται ξανά και ξανά στο Instagram. Θα παρατηρήσετε ότι πολλά από αυτά παραπέμπουν στο Facebook και το Twitter. Συγκεκριμένα το 30% αυτών. Επομένως είναι καλό να γνωρίζετε την τάση στα hashtags των υπόλοιπων κοινωνικών δικτύων με την προοπτική να αυξήσετε τις πιθανότητες να γίνουν ορατές οι δημοσιεύσεις σας στον μεγάλο αριθμό χρηστών που κάνει αναζήτηση φωτογραφιών με τις δημοφιλέστερες ετικέτες. Επιπροσθέτως, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ανάλογα με το περιεχόμενο της φωτογραφίας που ανεβάζουμε υπάρχουν συγκεκριμένα δημοφιλή hashtags στο Instagram τα οποία χρησιμοποιούνται από χιλιάδες χρήστες καθημερινά και προσφέρουν έτσι την ευκαιρία για μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.

  1. Χαμηλός ρυθμός υιοθέτησης από marketers εταιριών

Σίγουρα γνωρίζετε το ρητό “το γρήγορο ψάρι τρώει το αργό” -μία παραλλαγή των τελευταίων χρόνων στο ρητό “το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό”. Το Instagram χρησιμοποιείται μόνο από το 28% των marketers εταιριών. Αυτή είναι λοιπόν η ευκαιρία σας να κάνετε την κίνησή σας έγκαιρα και να προλάβετε όλους τους υπόλοιπους. Χτίστε έναν σωστό λογαριασμό από την αρχή και ενημερωθείτε για όλες τις εξελίξεις σχετικά με την εφαρμογή, έτσι ώστε όταν αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο να είστε σε θέση να ενσωματώσετε άμεσα τις νέες δυνατότητες στη στρατηγική σας. Για παράδειγμα, το επόμενο βήμα του Facebook, το οποίο εξαγόρασε πριν από ένα χρόνο το Instagram, είναι να προσθέσει διαφημίσεις στην εφαρμογή και μάλιστα οι δοκιμές για την εμφάνισή τους έχουν ήδη ξεκινήσει σε μεγάλους λογαριασμούς επιχειρήσεων.

  1. Αποτελεσματικές Στρατηγικές

Οι στρατηγικές μάρκετινγκ που προορίζονται για το Instagram δεν είναι μοναδικές. Δεν πρόκειται να ανακαλύψετε τον τροχό…ξανά! Αυτό που έχετε να κάνετε είναι να συνδέσετε τους λογαριασμούς σας στα κοινωνικά δίκτυα μεταξύ τους, να δημοσιεύετε εξαιρετικό οπτικό περιεχόμενο, να χρησιμοποιείτε τα σωστά hashtags και να σχεδιάζετε σωστά τις δημοσιεύσεις σας. Ήδη εφαρμόζετε, αν όχι όλα, τα περισσότερα από τα παραπάνω για τα προφίλ σας σε Facebook και Twitter. Θα είναι λοιπόν εύκολο να προσθέσετε ένα ακόμη, αρκετά ελπιδοφόρο, μέσο κοινωνικής δικτύωσης σε αυτά τα οποία ήδη χειρίζεστε!

Εαν νιώθετε, επομένως, πως ήρθε η στιγμή να δημιουργήσετε λογαριασμό και για τη δική σας επιχείρηση, επικοινωνήστε τώρα μαζί μας στην Flipside και…απογειώστε την επιχείρησή σας στον χώρο του Instagram!