Skip to main content

Ένας από τους γρίφους που αντιμετωπίζουν οι πιο συνειδητοποιημένοι χρήστες που θέλουν να έχουν ένα ενημερωμένο προφίλ στο LinkedIn είναι το κομμάτι που λέγεται ‘Summary’ και όπου ουσιαστικά αυτοπεριγράφονται! Αφήνουμε στην άκρη το ότι είναι εξαιρετικά αμήχανο να πρέπει να μιλήσεις για τον εαυτό σου, ειδικά από τη στιγμή που θεωρητικά υπάρχουν και τα recommendations στο LinkedIn που μεταφέρουν τις γνώμες των άλλων για σένα και μπορούν να σε βγάλουν από τη δυσκολία. Το θέμα είναι όχι πόσο σεμνός ή αντικειμενικός μπορείς να είσαι -ειδικά το 2ο απλά δεν γίνεται- αλλά με ποιες λέξεις θα σκιαγραφήσεις την προσωπικότητά σου ώστε να ισορροπήσεις ανάμεσα στη μετριοφροσύνη και την προβολή των δυνατών σου σημείων στον εργασιακό σου τομέα. Το LinkedIn με βάση την συμπεριφορά των χρηστών του εξάγει κάθε χρόνο ένα top 10 των buzzwords που χρησιμοποιούν οι ίδιοι οι χρήστες για να περιγράψουν τον εαυτό τους.

Η νούμερο ένα λέξη που παίζει είναι η λέξη motivated, με τις υπόλοιπες που ακολουθούν να είναι επίσης στη σφαίρα του…ευκταίου, όπως τα passionate (παθιασμένος), creative (δημιουργικός) κτλ.

Ρίξτε τώρα μια ματιά στο δικό σας προφίλ. Αν είναι στα αγγλικά, πείτε μας…χρησιμοποιείτε αυτές τις λέξεις; Και αν ναι, πόσο μπορείτε να τις υποστηρίξετε;

Βλέπετε οι πραγματικά creative τύποι χάνονται ανάμεσα στους τόσους που δηλώνουν creative, οι driven αντιμετωπίζουν μια σχετική καχυποψία όταν driven δηλώνουν τα μισά βιογραφικά, ενώ και οι responsible…χμμ αυτοί μάλλον τα ήθελαν και τα έπαθαν, άλλωστε πως μπορείς να αποδείξεις σε ένα δίκτυο όπως το LinkedIn ότι είσαι υπεύθυνος;

Η αναγκαιότητα λοιπόν είναι να χρησιμοποιείς συγκεκριμένες λέξεις που έχουν πέραση και σημαίνουν κάτι και ταυτόχρονα να τις συνδέεις με κάτι χειροπιαστό.

Δηλώνεις πχ. expert (πάντα διαλέγουμε buzzwords από το top 10); Οκ, ποια είναι τα certifications ή έστω οι συστάσεις που αποδεικνύουν την επάρκεδιά σου

Δηλώνεις strategic; Ποια ήταν η τελευταία φορά που έκανες κάτι με στρατηγική σημασία για την εταιρία σου; Ανέδειξέ το! Πως; Όπως σε βολεύει, με επεξηγηματικό κείμενο, με βίντεο, με infographic!

Δηλώνεις driven; Χμμ…αυτό μάλλον θα έπρεπε να το αποσύρεις καθώς σύμφωνα με το προφίλ σου η τελευταία σου δουλειά ήταν πριν 18 μήνες!

Μια σοφή συμβουλή θα ήταν να κάνεις πως είσαι κάποιος άλλος και να διαβάσεις τι γράφεις για τον ίδιο σου τον εαυτό ή έστω βάλε κάποιον που δεν θα σου χαρίστει να το κάνει. Δες κατά πόσο αυτά που γράφεις ανταποκρίνονται στο πραγματικό προφίλ σου. Δες κατά πόσο υποστηρίζονται όχι μόνο με λόγια αλλά και με αποδείξεις. Και τότε ακόμα και λέξεις που γίνονται ‘σούπα’ από τους χρήστες του LinkedIn θα έχουν ουσία…

ΥΓ Θέλεις κι άλλα tips σαν αυτό; Ιδού

Stefanos Sklavenitis

Συντάκτης Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing δημιουργώντας τη Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Περισσότερα άρθρα του Stefanos Sklavenitis