Skip to main content

Έχετε σκεφτεί πως ίσως ο τρόπος που χρησιμοποιείτε τα social media χρειάζεται μία μικρή ενίσχυση;

Θέλετε να προσθέσετε κάτι στο online marketing της επιχείρησής σας αλλά δεν γνωρίζετε τι ακριβώς;

Οκ, η μεταμόρφωση δεν γίνεται…overnight αλλά αυτά τα 7 tips θα σας βοηθήσουν πιθανότατα να ανανεώσετε ουσιαστικά τις μέχρι τώρα τακτικές σας!

της Κατερίνας Γιαλαμαίδη

1. Μπείτε στη θέση του πελάτη

Λένε πως καταλαβαίνεις έναν άνθρωπο όταν έρθεις στη θέση του, προσπαθήσεις να κατανοήσεις τον τρόπο που σκέφτεται και δεις τα πράγματα από τη δική του οπτική γωνία.

Όσον αφορά λοιπόν την επιχείρησή σας, έχετε έρθει ποτέ μέχρι τώρα στη θέση των πελατών σας; Έχετε χρησιμοποιήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας εσείς οι ίδιοι; Έχετε έρθει αντιμέτωποι με την εξυπηρέτηση πελατών της επιχείρησής σας ως πελάτες;

Όταν κάποιος βλέπει την επιχείρησή του από μία άλλη οπτική γωνία, αυτήν του πελάτη συγκεκριμένα, κατανοεί καλύτερα την εμπειρία των πελατών και αποκτά επίγνωση του τι έχει σημασία γι’ αυτούς. Με αυτόν τον τρόπο θα έρθετε ένα βήμα πιο κοντά στην ικανοποίηση των αναγκών τους.

2. Ενθαρρύνετε τα σχόλια πελατών

Αν θέλετε να έχετε περισσότερα σχόλια πελατών σε δημοσιεύσεις σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία σας, δώστε τους έναν λόγο να το κάνουν. Τα κίνητρα είναι απλά, άμεσα και συνήθως αποτελεσματικά.

Πιο συγκεκριμένα, το κλειδί είναι να προσφέρετε στους πελάτες σας κάτι αξίας, σχετικό με την επιχείρησή σας. Για παράδειγμα, δώστε σε όσους χρήστες σχολιάσουν κάτω από μία ανάρτησή σας,  την ευκαιρία να διεκδικήσουν μία έκπτωση ή κάποια άλλη προσφορά σχετική.

So…it’s time for brainstorming! Σκεφτείτε μια σειρά από προσφορές για τους επόμενους μήνες. Δείτε τι λειτουργεί και με βάση τα αποτελέσματα, αποφασίστε ποιά κίνητρα θα χρησιμοποιήσετε μελλοντικά.

3. Τραβήξτε το ενδιαφέρον με γραφήματα

Μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις! Ένα γράφημα; Μάλλον περισσότερες! Είναι γεγονός, πως τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι χρήστες ψηφιακών μέσων προτιμούν γραφήματα προκειμένου να δώσουν πληροφορίες, συνοπτικά και με σαφήνεια, σχετικά με ένα θέμα ή μία είδηση που θέλουν να προβάλουν.

Είτε πρόκειται λοιπόν να δημιουργήσετε ένα γράφημα μόνοι σας, ή να προσλάβετε έναν σχεδιαστή, βεβαιωθείτε αρχικά ότι στο τελικό γράφημα περιλαμβάνεται το όνομα ή το λογότυπο και η ηλεκτρονική διεύθυνση της εταιρίας σας. Με αυτόν τον τρόπο, καθώς το γράφημα προβάλλεται σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα, παραπέμπει τους χρήστες άμεσα στην επιχείρησή σας.

Αναφορικά με αυτούς που κοινοποιούν το γράφημά σας, απλά ζητήστε τους να συνδέσουν την εικόνα με την ιστοσελίδα σας, έτσι ώστε να αυξηθεί ακόμα περισσότερο η επισκεψιμότα σε αυτήν. Όταν τώρα το κοινοποιείτε εσείς, φροντίστε να συμπεριλάβετε κάποιο επεξηγηματικό κείμενο, σχετικά με το περιεχόμενο του, ή ακόμα και links που παραπέμπουν σε προηγούμενες δημοσιεύσεις σας.

4. Εκμεταλλευτείτε τη δύναμη του SlideShare

Οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν μια ιδιαίτερη σχέση με τις παρουσιάσεις, τους προτζέκτορες, τα slides. Τι γίνεται όμως όταν κάποια από τις παρουσιάσεις στην οποία αφοσιωθήκατε, εσείς και οι συνεργάτες σας τις τελευταίες εβδομάδες, δεν σας είναι άμεσα χρήσιμη; Αναρωτιέστε σε ποιόν φάκελο του σκληρού σας δίσκου θα την αποθηκεύσετε; Υπάρχει λύση για να μην πάει χαμένη!

Ανεβάστε την στο SlideShare, ένα site που επιτρέπει στους χρήστες να ανεβάζουν ηλεκτρονικά, εύκολα και γρήγορα, παρουσιάσεις, γραφήματα, έγγραφα, βίντεο, αρχεία PDF, και σεμινάρια. Αφού φορτώσετε εκεί το αρχείο που θέλετε, μπορείτε πλέον να το χρησιμοποιήσετε με χίλιους δυο τρόπους!

Μπορείτε για παράδειγμα να το ενσωματώσετε σε κάποιο άρθρο στον λογαριασμό σας, να το μοιραστείτε σε ένα συνέδριο ή να το στείλετε μέσω email σε κάποιο συνεργάτη ή πελάτη σας.

5. Ενεργοποιήστε τα μέλη της κοινότητάς σας  

Πολλές φορές το να απαντάτε στις αμέτρητες ερωτήσεις πελατών σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησής σας μπορεί να γίνει πολύ κουραστικό και ιδιαίτερα χρονοβόρο. Γιατί, λοιπόν, να μην αφήσετε μέλη της κοινότητάς σας να βοηθήσουν;

Μία καλή ιδέα θα ήταν να δημιουργήσετε ένα φόρουμ, στο οποίο οι πιο έμπειροι χρήστες θα μπορούν να βοηθήσουν τους νέους επισκέπτες. Ψάχνετε ποιο είναι το κυριότερο πλεονέκτημα ενός φόρουμ; Οι ερωτήσεις θα παραμένουν αποθηκευμένες σε αυτό έτσι ώστε κάθε νέος επισκέπτης να μπορεί να ανατρέξει σε αυτές ανά πάσα στιγμή.

6. Συνεχίστε να μαθαίνετε

Όπως όλοι οι marketers, τα τελευταία χρόνια, έπρεπε να επεκταθείτε σε άγνωστα εδάφη του marketing. Μιλάμε φυσικά για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η σωστή χρήση τους απαιτεί συνεχή μάθηση και εξέλιξη των δεξιοτήτων σας.

Ψάχνοντας συνεχώς νέους τρόπους προκειμένου να ωθήσετε το κοινό σας να συμμετέχει ενεργά στις σελίδες επιχειρήσεων που διαχειρίζεστε, το πιο πιθανό είναι πως θα χρειαστεί να μάθετε νέα πράγματα.

Καταπιαστείτε με τον ήχο, τα βίντεο, τις φωτογραφίες, την επεξεργασία εικόνων και το marketing στοχευμένου περιεχομένου και δείτε το digital marketing σας να φτάνει σε νέα επίπεδα.

7. Αυξήστε τις online κριτικές σας

Αναμφισβήτητα, οι διάφορες κριτικές επηρεάζουν σημαντικά τις αποφάσεις των καταναλωτών όταν έρχεται η στιγμή να προτιμήσουν μία επιχείρηση, ένα προϊόν ή μία υπηρεσία από μία άλλη. Αλήθεια, οι δικοί σας πελάτες μοιράζονται την εμπειρία τους με την επιχείρησή σας δημόσια;

Εξερευνήστε διάφορες ιστοσελίδες στις οποίες πελάτες αφήνουν κριτικές και ζητήστε από τους δικούς σας πελάτες να αφήσουν τα δικά τους σχόλια σε αυτές. Σε αυτό το σημείο δεν πρέπει να ξεχνάμε τη δυνατότητα που παρέχει ήδη το Facebook, καθώς και το Foursquare, στους χρήστες τους, οι οποίοι μπορούν ανά πάσα στιγμή να γράψουν μία κριτική και να βαθμολογήσουν τοποθεσίες και καταστήματα, διαμορφώνοντας έτσι την ευρύτερη εικόνα της επιχείρησης προς τα έξω.

Ένα είναι το μόνο σίγουρο. Το digital marketing κινείται με ταχείς ρυθμούς, προσφέροντας στην επιχείρησή σας ολοένα περισσότερους τρόπους να ξεχωρίσει.

Μήπως ήρθε η ώρα να βελτιώσετε τις τακτικές σας πάνω σε αυτό ή ακόμα καλύτερα να εντάξετε καινούριες;