Skip to main content

Organic search vs paid search ή αλλιώς SEO ή Google Ads

Στο δίλημμα organic search ή paid search οι απαντήσεις μπορεί να ποικίλουν. Τί ταιριάζει, ωστόσο, περισσότερο στις ανάγκες σας;

Εκτός κι αν ανήκετε στο 19% (!) των ανθρώπων που χρησιμοποιούν Bing ή Yahoo, πρέπει να παραδεχτούμε ότι οι περισσότεροι ψάχνουμε τις απαντήσεις μας στο ίδιο μέρος.

Google

Μέσω της Google έχουμε 2 πηγές επισκέψεων εφάμιλλης αξίας. Το organic search και το paid search ή αλλιώς τα οργανικά και πληρωμένα αποτελέσματα.

Οι μέθοδοι για να αυξήσει κάποιος την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα του είναι γνωστές ως Search Engine Optimization (SEO) και Seach Engine Marketing (SEM). Αν θέλετε να εντρυφήσετε περισσότερο σε αυτές τις μεθόδους, διαβάστε εδώ και εδώ.

Ας δούμε, λοιπόν, τις ειδοποιούς διαφορές ανάμεσα στο organic και το paid search.

Organic Search

Κάθε φορά που κάνετε μια αναζήτηση στην Google, ή σε όποια άλλη μηχανή αναζήτησης, τα links που εμφανίζονται κάτω από της διαφημίσεις, είναι γνωστά ως “organic results” και εμφανίζονται βάσει της ποιότητας και του περιεχομένου της σελίδας.

Τα οργανικά αποτελέσματα είναι ευρέως διαδεδομένα ως η πιο πολύτιμη πηγή επισκεψιμότητας για πολλούς λόγους:

  • Η Google κατευθύνει το μεγαλύτερο ποσοστό επισκεψιμότητας και αποτελεί την πιο αξιόπιστη πηγή για όλους όσοι ερευνούν την επόμενη αγορά τους.

  • Η Google είναι ιδιαίτερα προσεκτική με την κατάταξη (ranking), με αποτέλεσμα τα πέντε κορυφαία αποτελέσματα που εμφανίζονται για μια λέξη – κλειδί, να υποδηλούν ότι το περιεχόμενο του link είναι υψηλής ποιότητας.

  • Η διαδικασία που απαιτείται, έως ότου “αναρριχηθείτε” στην κατάταξη, είναι δύσκολη και χρειάζεται χρόνο. Όταν το κατορθώσετε βέβαια, τα οφέλη θα σας αποζημιώσουν.

  • Τα αποτελέσματα στην πρώτη σελίδα της Google συγκεντρώνουν το 92% της συνολικής επισκεψιμότητας, ενώ αυτή μειώνεται κατά 95% στη δεύτερη σελίδα.

  • Το 33% των clicks πραγματοποιούνται στην πρώτη καταχώριση που εμφανίζεται στα οργανικά αποτελέσματα της Google.

Πριν μερικά χρόνια, προτού το SEO γίνει νόρμα, το να εμφανίζεται κανείς υψηλά στα αποτελέσματα της Google ήταν μια διαδικασία εύκολη χωρίς ιδιαίτερο ανταγωνισμό. Σήμερα, όμως, κάθε επιχείρηση έχει ιστοσελίδα και το SEO είναι πλέον πολύ διαδεδομένο. Το εγχείρημα της αύξησης της οργανικής επισκεψιμότητας χρειάζεται υπομονή, χρόνο, συνέπεια και προσπάθεια. Τα αποτελέσματα κάνουν τη διαδικασία να αξίζει! Πιο συγκεκριμένα, αξίζει να ληφθούν υπ’ όψην τα εξής:

  • Το 57% των Β2Β marketers υποστηρίζουν ότι το SEO έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην προσέλκυση δυνητικών πελατών.

  • Όσοι ξοδεύουν μεγαλύτερα ποσά online, είναι πιθανότερο να κλικάρουν τα οργανικά αποτελέσματα.

  • Κάθε μήνα υπάρχουν πάνω από 10.3 δις. αναζητήσεις στη Google, με το 78% των χρηστών να αναζητούν online προϊόντα και υπηρεσίες.

Paid Search

paid search

Τα πληρωμένα αποτελέσματα είναι αυτά τα οποία εμφανίζονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων (δηλαδή, πάνω από τα οργανικά). Παρ’ ότι δίπλα σε αυτά τα αποτελέσματα υπάρχει η ένδειξη “Ad”, που ενημερώνει τον χρήστη ότι πρόκειται για πληρωμένο αποτέλεσμα, πολλοί χρήστες δεν γνωρίζουν ότι πρόκειται περί διαφημίσεων. Όσο η υψηλή θέση στα οργανικά αποτελέσματα καθίσταται δυσεπίτευκτη και ανταγωνιστική διαδικασία, τόσο τα πληρωμένα αποτελέσματα γίνονται ολοένα και δημοφιλέστερα. Αντί να περιμένει κανείς υπομονετικά να “χτιστεί” το SEO του, δύναται να πληρώσει, προκειμένου να δει την ιστοσελίδα του στην κορυφαία θέση των αποτελεσμάτων. Mία τέτοια κίνηση θα είναι ιδιαίτερα αποδοτική, καθώς θα κεντρίσει την προσοχή δυνητικών πελατών και θα έχει άμεσα αποτελέσματα και, κατ’ επέκταση, κέρδη για την εταιρεία.

Συμπέρασμα: Google SEO ή Google Ads;

Ρεαλιστικά, χρειάζονται περίπου 6 μήνες μέχρι να αρχίσει να υπάρχει ανοδική κινητικότητα στις κατατάξεις των αποτελεσμάτων. Mόνο που οι περισσότεροι δεν θέλουν να περιμένουν τόσο. Τα πληρωμένα αποτελέσματα σας βοηθούν να αυξήσετε αμέσως την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας και, επομένως, τους δυνητικούς πελάτες και το brand awareness της επιχείρησής σας. Ζυγίζοντας τα θετικά και τα αρνητικά μεταξύ οργανικών – πληρωμένων αποτελεσμάτων, θα πρέπει να υπολογίσετε το budget που μπορείτε να διαθέσετε για μια τέτοια ενέργεια, καθώς επίσης και το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα ενεργήσετε. Είναι σαφές ότι τα οργανικά αποτελέσματα δεν είναι δαπανηρά, αλλά είναι χρονοβόρα, οπότε θα πρέπει να οπλιστείτε με υπομονή.

Εξετάστε προσεκτικά τις επιλογές σας και μη φοβάστε να πειραματιστείτε 😉

πείραμα

Natalia Kalaitzi Linardaki

Συντάκτης Natalia Kalaitzi Linardaki

Account Manager at Flipside Digital Marketing / Not a big fan of self-descriptive words.

Περισσότερα άρθρα του Natalia Kalaitzi Linardaki

Αφήστε μια Απάντηση