Marketing και Gen Z: Τί παρακολουθούν οι νέοι;

Marketing και Gen Z

Tί σχέση έχουν η Gen Z και το marketing; Εδώ και χρόνια η προσοχή του κόσμου είναι στραμμένη στη γενιά των Millennials, δηλαδή των γεννηθέντων μεταξύ του 1981 και  1996. Τελευταία, ωστόσο, το ενδιαφέρον έχει στραφεί στη Gen Ζ, δηλαδή σε όσους γεννήθηκαν από το 1997 κι έπειτα! Άλλοι τους ζηλεύουν για το ευρύ φάσμα των τεχνολογικών δυνατοτήτων που τους προσφέρει η εποχή, ενώ άλλοι αποδοκιμάζουν τη διαρκή τους ενασχόληση με την τεχνολογία. Και ενώ και τα δύο αυτά δημογραφικά υποσύνολα θεωρούνται οι «νεότερες γενιές», υπάρχουν πολλές βασικές διαφορές μεταξύ της Gen Z και των Millennials.  Ξέρουμε ότι η Gen Z προσελκύεται από κοινωνικές πλατφόρμες, όπως το YouTube και το νεοφερμένο TikTok, ενώ οι Millennials έχουν διαφορετικές προτιμήσεις.

Τί σημαίνει αυτό, λοιπόν, για το marketing; Η Gen Z διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο παιχνίδι και αξίζει να λάβουμε υπ’όψιν τα trends που κυριαρχούν!

Gen Z loves YouTube!

Τo YouTube πρωταγωνιστεί στη ζωή της Gen Ζ, μιας που αυτό άρχισε να υπάρχει από το 2005. Το 85% των εφήβων παρακολουθεί συστηματικά YouTube videos, ενώ τα τελευταία 4 χρόνια έχει διπλασιαστεί ο μέσος χρόνος online παρακολούθησης video. Η μετάβαση αυτή από την παραδοσιακή τηλεόραση στο YouTube έχει οδηγήσει σε έναν νέο τρόπο προσέγγισης του περιεχομένου των videos, ο οποίος έχει αναδείξει τους Vloggers. Πράγματι, σύμφωνα με έρευνα, είναι τρεις φορές πιθανότερο ένα παιδί να επιθυμεί να γίνει YouTube star από το να γίνει αστροναύτης! Ας δούμε, λοιπόν, τι παρακολουθεί η Gen Z:

Vlogging

Το video blogging – ή ‘vlogging‘ – έχει αναρριχηθεί ταχύτατα στο YouTube, καθώς γίνεται ολοένα και περισσότερο δημοφιλές στους νέους. Οι YouTube personalities ανεβάζουν προσωπικά low-budget  videos, από στιγμιότυπα της καθημερινότητάς τους, μέσω των οποίων συνδέονται με το κοινό τους. Πολλοί από αυτούς έχουν χτίσει την καριέρα τους, μέσα από το χόμπι τους! Για παράδειγμα, ο πιο ακριβοπληρωμένος youtuber, ο Ryan Kaji, έβγαλε 26 εκατομμύρια μόνο το 2019! Τί σημαίνει αυτό για τα brands; Μικρά και μεγάλα brands αναθέτουν σε youtubers την προώθηση προϊόντων τους είτε πληρώνοντας αδρά, είτε δωρίζοντας προϊόντα με αντάλλαγμα την προβολή. Είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι όσοι παρακολουθούν τους youtubers, τους θεωρούν πολύ πιο αξιόπιστους από τους celebrities που διαφημίζουν προϊόντα. Η μέθοδος αυτή καθιστά τις τηλεοπτικές διαφημίσεις παρωχημένες, καθ’ ότι η προσοχή των νέων είναι πλέον στραμμένη στο YouTube.

 

Εκπαιδευτικά videos

Για τη Gen Z το YouTube δεν αποτελεί μονάχα ψυχαγωγικό μέσο! Το 80% δήλωσε ότι η πλατφόρμα τους βοήθησε να αποκομίσουν γνώσεις σχετικά με κάποιο αντικείμενο που τους ενδιαφέρει. Ταυτόχρονα,  το 68% υποστηρίζει ότι το YouTube τους βοήθησε να αποκτήσουν δεξιότητες που τους προετοιμάζουν καλύτερα για το μέλλον. Πολλοί μαθητές δε, θεωρούν πιο αποτελεσματικό να παρακολουθήσουν ένα video, από το να διαβάσουν ένα σχετικό βιβλίο. Είτε έχει να κάνει με πληροφορίες για την κλιματική αλλαγή, ή με ένα DIY και how-to video, η γνώση κατακτάται για αυτούς ευκολότερα με τον τρόπο αυτό.

Snapchat

Το Snapchat ήρθε στη ζωή μας πριν μερικά χρόνια και έφερε τα πάνω-κάτω! Εισήγαγε τα stories στη ζωή μας, τα οποία έπειτα υιοθέτησε και το Instagram. Παρ’ ότι το ενδιαφέρον των ηλιακά μεγαλύτερων μειώθηκε σχετικά γρήγορα, η Gen Z το χρησιμοποιεί συστηματικά. Σύμφωνα με το ίδιο το Snapchat, ο συνολικός χρόνος που ξοδεύουν οι χρήστες στο Discover του Snapchat, αυξάνεται κατά 40% κάθε χρόνο! Ακόμη, υπάρχουν τα Snap Original Shows, δηλαδή μικρά επεισόδια διάρκειας 5 λεπτών τα οποία έχουν γίνει πολύ αγαπητά στο νεανικό κοινό και διαφέρουν σημαντικά από τα παραδοσιακά videos. Μέσα από αυτά, προβάλλονται διαφημίσεις 6 δευτερολέπτων, και πολλά brands επιλέγουν να προωθήσουν τα προϊόντα τους μέσω αυτού του μέσου. Αν, λοιπόν, θέλει κάποιος να στοχεύσει την Gen Z ως κοινό, Snapchat is the way to do it!

TikTok

Η δημοτικότητα του TikTok εκτοξεύθηκε στα ύψη το 2019, και έτσι αυτό έγινε ένα από τα προσφιλέστερα μέσα της Gen Z. Το περιεχόμενο του είναι μικρής διαρκείας, με όριο 15 δευτερολέπτα ανά βίντεο. Τα μεγαλύτερα trends αυτή τη στιγμή είναι τα lip syncs, viral χορευτικά και μικρά, χιουμοριστικά σκετσάκια.  Το TikTok αριθμεί πλέον πολλούς infulencers, με τους οποίους τα brands επιλέγουν να συνεργαστούν. Στόχος; Brand awareness και πωλήσεις, φυσικά! Όσο πιο δημιουργικό είναι το περιεχόμενο των νέων που το χρησιμοποιούν, τόσο αυξάνεται και η δημοτικότητά τους. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις λειτουργίες του, πατήστε εδώ.

Τα videos… αλλάζουν!

Από όποια πλευρά κι αν το δούμε, το περιεχόμενο των videos εξελίσσεται διαρκώς! Τα brands πρέπει να καταβάλλουν προσπάθειες, ώστε να μη χάνουν τα trends που θα τους εξασφαλίσουν την προσοχή του νεανικού κοινού. Η Gen Z έχει καταστήσει πλέον σαφές ότι θεωρεί αναχρονιστικό το «κρύο» marketing που αρκείται σε ένα βαρετό, κοινότοπο logo και προτιμά πιο αυθεντικό περιεχόμενο. Όσο παρακολουθείτε τα trends και αφουγκράζεστε τις ανάγκες του κοινού στο οποίο στοχεύετε, κάνετε ένα σημαντικό βήμα προς την επιτυχία!

 

Αφήστε μια απάντηση