Skip to main content

Το έργο είναι γνωστό! Το τμήμα IT κλείνει την πρόσβαση στο Facebook λες και οι εργαζόμενοι στην εταιρία δεν έχουν κινητό με data! Για να μην πω πως το τμήμα IT συνήθως δεν γνωρίζει καν πως πρέπει να κλείσει και sites όπως το Messenger.com με το οποίο κάνεις chat με τους Facebook φίλους σου!

Η καχυποψία σε σχέση με την αποδοτικότητα των εργαζομένων ξεκινά από την εργοδοσία όταν το έργο τους αποδίδεται βάσει ωραρίου και όχι εργασίας που τους έχει ανατεθεί. Όμως, όλο και περισσότερες δουλειές δεν πάνε με το ωράριο αλλά με το ανατιθέμενο έργο, επομένως, η πρόσβαση -ή μη- στα social media, δεν αλλάζει πολλά. Αν είναι να τελειώσει κάποιος την δουλειά του και να μην μείνει πολύ παραπάνω στον εργασιακό χώρο, δεν θα χαζεύει στο Facebook, σωστά;

Κάπως έτσι αίρεται και η καχυποψία γενικά προς τα social media από αρκετούς εργοδότες. Γιατί, όμως, θα πρέπει να αφήσουν ανοιχτό το LinkedIn (συγκεκριμένα) και να ενθαρρύνουν τους εργαζομένους τους να έχουν προφίλ σε αυτό; Ας δούμε τρεις βασικούς λόγους!

1) Έχεις (δωρεάν) online πρεσβευτές!

Η δουλειά είναι απρόσωπη, οι άνθρωποι και οι σχέσεις που αυτοί κουβαλάνε είναι που δίνουν χρώμα στις επιχειρήσεις. Όταν κάποιος δουλεύει στην τάδε επιχείρηση και τον βλέπει το δίκτυο των επαφών του, βλέπει τον άνθρωπο πίσω από το εταιρικό logo, το ταλέντο του, τις ευαισθησίες του, τα ενδιαφέροντά του. Αν βλέπει όλη την ομάδα, βλέπει ποιοι είναι πίσω από την υπηρεσία ή το προϊόν και μπορεί να ταυτιστεί ευκολότερα. Όταν οι συνεργάτες/πελάτες σου σε επιλέγουν, κάνουν μια επιλογή που θυμίζει την διαδικασία της ψηφοφορίας. Για την ακρίβεια σου δίνουν όντως ψήφο εμπιστοσύνης. Όταν βλέπουν τους ανθρώπους απέναντί τους, αυτό γίνεται πιο εύκολο.

 

2) Σε μαθαίνουν γρηγορότερα.

Κανείς δεν μπορεί να υποστηρίξει πως δεν έχει ανάγκη από brand awareness. Είναι άπειρες οι φορές που έχω ανακαλύψει εταιρίες που δεν γνώριζα μέσω των profiles που ψάχνω στο LinkedIn. Και μπορεί το προφίλ που βρήκα να μην μου κάνει στην αναζήτησή μου, μπορεί όμως η εταιρία όπου αυτό το πρόσωπο εργάζεται να έχει κάτι που με ενδιαφέρει. Ακόμα, όμως, και να μην καταλήξει κάπου αυτή η…γνωριμία, είναι σίγουρο πως είναι καλύτερο να σε μάθουν, παρά να μένεις στην αφάνεια!

 

3) Εμπιστοσύνη και υψηλό ηθικό

Μια ομάδα δουλεύει καλύτερα όταν το team είναι καλοκουρδισμένο! Και χωρίς εμπιστοσύνη αυτό το…κούρδισμα, απλά δεν υπάρχει. Αν δείξεις ως αφεντικό ότι φοβάσαι να κάνει επαφές ο εργαζόμενός σου, σημαίνει ότι φοβάσαι να μην τον χάσεις ή δεν του έχεις εμπιστοσύνη ή είσαι control freak (με την δική του δημόσια εικόνα, όμως!). Με άλλα λόγια χτίζεις μια σχέση σε σαθρά θεμέλια και δεν παίρνεις τους καρπούς της αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Κοντολογίς, δείξε εμπιστοσύνη!

 

Μην γελιέσαι, τα παραπάνω δεν είναι θεωρητικά σχήματα. Και στο LinkedIn είναι πολύς ο κόσμος που έχει account (άνω του 1 εκ. στην Ελλάδα μόνο) και είναι ενεργός και όλοι αυτοί ψάχνουν και φυσικά δεν μπορείς να σταματήσεις την ροή του ποταμού. Αν ο εργαζόμενός σου αποφασίσει να κάνει networking κοιτώντας το μέλλον του, δεν μπορείς να κάνεις κάτι για να το αλλάξεις αυτό. Επομένως προσαρμόσου και προσπάθησε να επωφεληθείς από μία σοβαρή εταιρική παρουσία στο LinkedIn και ταυτόχρονα από μια σοβαρή προσωπική παρουσία των στελεχών σου τα οποία όμως θα είναι συνδεδεμένα με το company page της εταιρίας σου…

 

Θες να μάθεις περισσότερα για το LinkedIn; Παρακολούθησε το επερχόμενό σεμινάριό μου στη Θεσσαλονίκη!

 -Μάθε τα μυστικά του LinkedIn Σάββατο 19-11

Stefanos Sklavenitis

Συντάκτης Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing δημιουργώντας τη Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Περισσότερα άρθρα του Stefanos Sklavenitis