Skip to main content

Τί να περιμένετε και πού να επενδύσετε στο φετινό Digital τοπίο

Της Άλκηστης Γεωργίου, Account Manager της Flipside Digital Marketing

Με το 2016 να αποτελεί μία παραγωγικότατη χρονιά όσον αφορά στις social media εξελίξεις, οι προσδοκίες μας για το τί μας επιφυλάσσει το 2017 δεν θα μπορούσαν παρά να είναι υψηλές.

Στην πραγματικότητα, όσο συναρπαστικός είναι ο κόσμος των social media δεν παύει να αποτελεί τον πιο ραγδαία αναπτυσσόμενο κλάδο της σύγχρονης βιομηχανίας. Και αυτή ακριβώς η ανάπτυξη είναι που καθιστά πολλές φορές δύσκολη – αν όχι αποκαρδιωτική – την προσπάθεια να προλαβαίνουμε όλες τις εξελίξεις.

Μην ανησυχείτε όμως, είμαστε εμείς εδώ!

Στην Flipside Digital Marketing ψάξαμε και σας παρουσιάζουμε τις κορυφαίες τάσεις που θα κάνουν την διαφορά στα social media την χρονιά που μόλις ξεκίνησε.

Αποχαιρετώντας το 2016

Νέα features και trends που “έκαναν θόρυβο” μέσα στο 2016 καθορίζουν εν πολλοίς και τις φετινές τάσεις. Πιο συγκεκριμένα, οι αγορές μέσω του Messenger, τα Instagram Stories, η VR τεχνολογία, ο αλγόριθμος του Instagram, το Facebook LIVE και η εδραίωση του video δίνουν μία γεύση για το πώς θα διαμορφωθεί το τοπίο μέσα στη χρονιά.

Στο Ά Μέρος εξετάσαμε τις τάσεις του προσωρινού περιεχομένου, των LIVE αναμεταδόσεων στα social media, του παντοδύναμου video content καθώς και την πολλά υποσχόμενη τάση του Social Commerce.

  1. Expiring Content
  2. We’re Going LIVE
  3. Video
  4. Social Commerce

Για να δούμε την συνέχεια…

 

5. Η κυριαρχία του Paid Content| Put your money where your post is

Boost button on a macbook pro laptop keyboard

“Ενώ η επιδραστικότητα των social media αυξάνεται εκθετικά, τα brands δυσκολεύονται όσο ποτέ άλλοτε να κάνουν το οργανικό περιεχόμενό τους ορατό στους χρήστες. “

 

Ενώ η επιδραστικότητα των social media αυξάνεται εκθετικά, το να καταφέρουν τα brands να κάνουν το οργανικό περιεχόμενό τους ορατό στους χρήστες δεν ήταν ποτέ δυσκολότερο.

Ο αλγόριθμος του Facebook – και αισίως και του Instagram- “φροντίζουν” ώστε όλο και λιγότερα posts να φτάνουν στα μάτια των χρηστών, καθιστώντας το οργανικό reach μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις. Ως αποτέλεσμα το paid content μοιάζει μονόδρομος.

Το 2016 οι χορηγούμενες αναρτήσεις αυξήθηκαν δραματικά και το 2017 η αύξηση αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη.

Οι αλγόριθμοι του Facebook  και του Instagram “φροντίζουν” ώστε όλο και λιγότερα posts να φτάνουν στα μάτια των χρηστών. Το οργανικό reach είναι η πρόσκληση του μέλλοντος και το paid content μοιάζει μονόδρομος.

Σύμφωνα όμως με τον απόλυτο digital γκουρού, Gary Vaynerchuk, όσο μεγάλο και να είναι το ποσό που επενδύεται σε paid content δεν είναι ικανό να μετατρέψει ένα κακό περιεχόμενο σε καλό. Καλό είναι λοιπόν να μην ξεχνάμε ότι η ανάγκη για ποιοτικό και engaging περιεχόμενο είναι τώρα μεγαλύτερη από ποτέ.

 

6. Η άνοδος των Social Messaging Apps

caption of a facecook messenger app on an android smartphone

“Γνωρίζατε ότι το WhatsApp, το Viber, το WeChat και το Facebook Messenger μετρούν περισσότερους χρήστες από το Facebook το Twitter, το LinkedIn και το Instagram;”

 

Εσείς γνωρίζατε ότι το WhatsApp, το Viber, το WeChat και το Facebook Messenger μετρούν συγκεντρωτικά περισσότερους χρήστες από το Facebook το Twitter, το LinkedIn και το Instagram; Μάλιστα, μέχρι το 2018 οι χρήστες των messaging apps αναμένεται να ξεπεράσουν τα δύο δισεκατομμύρια!

Έχει αποδειχθεί ότι το 62% των millennials προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους από brands που ενθαρρύνουν την one-on-one επικοινωνία: Η εξατομικευμένη προσέγγιση που προσφέρει το social messaging έχει μεγάλη engaging δυναμική και ενισχύει το loyalty.

Το 62% των millennials προτιμούν brands που ενθαρρύνουν την one-on-one επικοινωνία. Οι έξυπνες επιχειρήσεις δεν θα έπρεπε να αγνοήσουν την εμπορική δυναμική ενός τόσο μεγάλου κοινού.

Οι επιχειρήσεις που βλέπουν μακριά δεν θα μπορούσαν παρά να βρουν τρόπους να εκμεταλλευτούν εμπορικά το τεράστιο κοινό των messaging apps. Ήδη το Facebook δίνει την δυνατότητα απευθείας μεταφοράς σε παράθυρο συνομιλίας με το brand που σε ενδιαφέρει – αφού κάνεις click πάνω σε μία διαφήμισή του.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι μελλοντικά θα βλέπουμε όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να ενισχύουν την παρουσία τους στις messaging εφαρμογές, συνειδητοποιώντας τη δυναμική τους σε σχέση με αυτή των social networks.

 

7. Some like it bot! | To customer service του μέλλοντος

a gif screenshot of a hipmunk chatbot example

“To 1/3 των χρηστών μεταξύ 18 – 45 προτιμούν το social media customer support από το αντίστοιχο τηλεφωνικό. Ο σημερινός χρήστης θέλει να εξυπηρετηθεί άμεσα και κατά προτίμηση χωρίς να απομακρυνθεί από τα κοινωνικά δίκτυα.”

 

Τα customer service chatbots είναι ένα social media trend που πρόκειται να κάνει ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση μέσα στο 2017.

Όλο και περισσότερα brands επιλέγουν τα chatbots για να επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους, εξυπηρετώντας τους ταχύτατα, λύνοντάς τους απλές απορίες και επιτρέποντας βασικές συναλλαγές.

Περισσότερο από το ένα τρίτο των χρηστών μεταξύ 18 – 45 προτιμούν το social media customer support από το αντίστοιχο τηλεφωνικό. Ο σημερινός χρήστης θέλει να εξυπηρετηθεί άμεσα και κατά προτίμηση χωρίς να απομακρυνθεί από τα κοινωνικά δίκτυα.

Μερικά facts:

  • Σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 11.000 ενεργά Facebook Messenger Bots
  • 300 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το voice calling feature του Messenger
  • Τα Facebook bots πλέον υποστηρίζουν συναλλαγές με MasterCard, Visa και American Express

8. Virtual Reality

a picture of a woman wearing a virtual reality headset

“H Virtual Reality είναι μία παλιά τεχνολογία που κέρδισε viral popularity χάρη στα social media. Σήμερα οι χρήστες αναζητούν όλο και πιο ζωντανές εμπειρίες σε σχέση με το απλό scrolling σε μία οθόνη. “

 

Το 2016 ήταν η χρονιά που ακούσαμε πολύ για τις VR τεχνολογίες και το 2017 θα είναι η χρονιά που θα τις δούμε σε πλήρη ανάπτυξη.

Το 75% των χρηστών μεταξύ 18-24 παρακολουθούν στενά τις Virtual Reality εξελίξεις, ενώ το Facebook ήδη πειραματίζεται με AR (Augmented Reality) και VR εφαρμογές.

Οι VR τεχνολογίες δεν είναι ακόμα αρκετά βολικές για καθημερινή χρήση, αλλά είναι σίγουρα το μέλλον. Χαρακτηριστικό είναι το ότι το Facebook ήδη πειραματίζεται με AR (Augmented Reality) και VR εφαρμογές.

Στην πραγματικότητα η Virtual Reality είναι μία παλιά τεχνολογία που κέρδισε viral popularity χάρη στα social media. Σήμερα οι χρήστες αναζητούν όλο και πιο ζωντανές εμπειρίες σε σχέση με το απλό scrolling σε μία οθόνη.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορεί οι VR τεχνολογίες να μην είναι ακόμα αρκετά βολικές για καθημερινή χρήση (μεγάλο headset, υπερθέρμανση κτλ) αλλά αποτελούν σίγουρα το μέλλον. Και ακριβώς όπως και το video, δημιουργούν νέες ευκαιρίες για τα brand που θέλουν να συνδεθούν με το κοινό τους μοιράζοντας συναρπαστικές εμπειρίες και όχι απλή πληροφορία.

_________________

Εσείς, τι προβλέπετε να μας απασχολήσει περισσότερο στον κόσμο των Social Media το 2017;

Alkisti Georgiou

Συντάκτης Alkisti Georgiou

Account Manager at Flipside Digital Marketing Digital Marketing & Social Media | New Media Journalism | Professional Content

Περισσότερα άρθρα του Alkisti Georgiou