Skip to main content

Τί να περιμένετε και πού να επενδύσετε στο φετινό Digital τοπίο

Της Άλκηστης Γεωργίου, Account Manager της Flipside Digital Marketing

Με το 2016 να αποτελεί μία παραγωγικότατη χρονιά όσον αφορά στις social media εξελίξεις, οι προσδοκίες μας για το τί μας επιφυλάσσει το 2017 δεν θα μπορούσαν παρά να είναι υψηλές.

Στην πραγματικότητα, όσο συναρπαστικός είναι ο κόσμος των social media δεν παύει να αποτελεί τον πιο ραγδαία αναπτυσσόμενο κλάδο της σύγχρονης βιομηχανίας.

Και αυτή ακριβώς η ανάπτυξη είναι που καθιστά πολλές φορές δύσκολη – αν όχι αποκαρδιωτική – την προσπάθεια να προλαβαίνουμε όλες τις εξελίξεις.

Μην ανησυχείτε όμως, είμαστε εμείς εδώ!

Στην Flipside Digital Marketing ψάξαμε και σας παρουσιάζουμε τις κορυφαίες τάσεις που θα κάνουν την διαφορά στα social media την χρονιά που μόλις ξεκίνησε.

Για να δούμε…

Αποχαιρετώντας το 2016

Νέα features και trends που “έκαναν θόρυβο” μέσα στο 2016 καθορίζουν εν πολλοίς και τις φετινές τάσεις.

Πιο συγκεκριμένα, οι αγορές μέσω του Messenger, τα Instagram Stories, η VR τεχνολογία, ο αλγόριθμος του Instagram, το Facebook LIVE και η εδραίωση του video δίνουν μία γεύση για το πώς θα διαμορφωθεί το τοπίο μέσα στη χρονιά.

 

1.Expiring Content | Στον δρόμο που χάραξε το Snapchat

snapchat-and-instagram-apps

“Βασίζεται στην αίσθηση του επείγοντος, κάνει τους χρήστες να ενεργούν στα social media συχνότερα και με έναν πιο raw και αυθόρμητο τρόπο και αναμένεται να κυριαρχήσει στο φετινό social media τοπίο”

Βασισμένο στην δημιουργία της αίσθησης του επείγοντος – που κάνει τους χρήστες να ενεργούν στα social media συχνότερα και με έναν όλο και πιο raw και αυθόρμητο τρόπο – το περιεχόμενο με ημερομηνία λήξης έγινε αγαπημένη συνήθεια και όλα δείχνουν ότι η δημοφιλία του θα συνεχιστεί εκθετικά.

Αν και στην Ελλάδα το Snapchat δεν κατάφερε να αναπτύξει το αναμενόμενο critical mass, το κίτρινο φαντασματάκι αύξησε κατά 28% τους χρήστες του διεθνώς μόνο μέσα στο 2016.

Σήμερα στην Αμερική το 41% των χρηστών μεταξύ 18 και 34 το χρησιμοποιούν καθημερινά.

Η επιτυχία αυτή οδήγησε στην δημιουργία των Instagram Stories, υπηρεσία που κέρδισε περισσότερους από 100 εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες μέσα σε λιγότερο από 60 ημέρες.

Σύμφωνα με τους ειδικούς ο ανταγωνισμός θα αυξηθεί το 2017, πρόβλεψη που ίσως συνδέεται με την φήμη που θέλει το Snapchat να μετατρέπεται σε public μέχρι τον Μάρτιο του 2017 αλλά και με το γεγονός ότι το Facebook ήδη δοκιμάζει Artificial Intelligence lenses (κοινώς, φίλτρα προσώπου) για ένα νέο selfie feature!

Είναι σίγουρο ότι το προσωρινό περιεχόμενο θα μας απασχολήσει για πολύ ακόμα, και κάθε έξυπνο brand θα πρέπει να επενδύσει σε αυτό  πριν να είναι αργά.

 

2.We’re going LIVE!

Facebook-Live

“Οι social media LIVE μεταδώσεις θα μονοπωλήσουν φέτος τα social media, με ολο και πιο σημαντικά, δημοφιλή και ιστορικά γεγονότα να φτάνουν με αυτόν τον τρόπο στα μάτια εκατομμυρίων θεατών, αλλάζοντας τον ρου της real time ενημέρωσης”

To Facebook LIVE ξεκίνησε να είναι διαθέσιμο σε όλους τους χρήστες τον Απρίλιο του 2016 κι έκτοτε τίποτα δεν είναι το ίδιο.

Ο Mark Zuckerberg και η ομάδα του αντιλαμβανόμενοι την ανοδική τάση του video επένδυσαν σε μία υπηρεσία που προβλέπεται να απογειωθεί μέσα στη χρονιά.

Οι ζωντανές αναμεταδόσεις αναμένεται να μονοπωλήσουν φέτος τα social media, με ολοένα και πιο σημαντικά γεγονότα (προεδρικά debates, ιστορικές ομιλίες και τελετές, πολεμικές συγκρούσεις κτλ) να φτάνουν με αυτόν τον τρόπο στα μάτια εκατομμυρίων θεατών, αλλάζοντας τον ρου της real time ενημέρωσης.

Ακόμα και τα μεγαλύτερα ειδησεογραφικά networks κινδυνεύουν να πληγούν ανεπανόρθωτα αν δεν επενδύσουν εγκαίρως σε μία Facebook LIVE στρατηγική

Σύμφωνα με έρευνες, μέσα στα επόμενα χρόνια το 41% των καταναλωτών συνδρομητικής τηλεόρασης πρόκειται να την εγκαταλείψουν για χάρη του digital περιεχομένου, ενώ ειδήμονες προβλέπουν ότι ακόμα και τα μεγαλύτερα ειδησεογραφικά networks κινδυνεύουν να πληγούν ανεπανόρθωτα αν δεν επενδύσουν εγκαίρως σε μία Facebook LIVE στρατηγική.

Ενδεικτικό είναι ότι μετά το Facebook πανομοιότυπα LIVE features εγκαινιάστηκαν στο Instagram αλλά και στο Twitter (χωρίς πλέον την διαμεσολάβηση του Periscope).

 

3.Video is the new King

Το 2016 ήταν η χρονιά που καταλάβαμε πως αν το περιεχόμενο είναι ο “Βασιλιάς”, τότε το video είναι ο πρωτότοκος πρίγκιπας.

Σήμερα το video είναι παντοδύναμο. Καταλαμβάνει το 50% του παγκόσμιου internet bandwidth, το Facebook το λατρεύει, οι digital marketers πίνουν νερό στο όνομά του, ενώ οι millennials πολύ απλά δεν ζουν χωρίς αυτό.

Πρόκειται για ένα εργαλείο με το οποίο γνωρίζουμε το κοινό μας και διηγούμαστε ιστορίες. Ένα εργαλείο που αποδεδειγμένα χαρίζει το μεγαλύτερο δυνατό engagement και προσπερνάει κάθε άλλο φορμά περιεχόμενου στον αγώνα για το πολυπόθητο reach.

Το 2016 ήταν η χρονιά που καταλάβαμε πως αν το περιεχόμενο είναι ο “Βασιλιάς”, τότε το video είναι ο πρωτότοκος πρίγκιπας

shooting-video-with-a-smarthphone

“To video είναι παντοδύναμο. Tο Facebook το λατρεύει, οι digital marketers πίνουν νερό στο όνομά του, ενώ οι millennials – πολύ απλά- δεν ζουν χωρίς αυτό”

Video 2017 Best Practices:

Make It Funny

Αντισταθείτε στον πειρασμό να δημιουργήσετε ένα αμιγώς promotional video και επενδύστε σε ψυχαγωγικό και χρήσιμο για τον χρήστη περιεχόμενο. Ή έστω σε γατάκια – Ιt works!

Make it short (and silent)

Τα δημοφιλέστερα video είναι σύντομα και στοχευμένα. Μην ξεχνάτε ότι το attention span όλων μας έχει αποδεκατιστεί.

Ένα video έχει μόλις 10sec. περιθώριο για να κερδίσει την προσοχή ενός χρήστη, ενώ video με διάρκεια μεγαλύτερη των 30 sec. μετρούν 33% λιγότερα views.

Τέλος, μη ξεχνάτε την silent playback τροποποίηση (85% των Facebook videos παρακολουθούνται στο mute).

 

4. Social Commerce και instant αγορές

Ολοκληρώνοντας αγορές μέσα από το smartphone, χωρίς να “εγκαταλείπουμε” στιγμή τα social media!

Όταν το Shopify επέτρεψε τις αγορές μέσα από το Messenger με σύνθημα “Shop and sell where your costumers are – in chat”, μία νέα σελίδα γράφτηκε στην ιστορία του social media marketing.

Το 2017 θα εξοικειωθούμε όσο ποτέ άλλοτε με τις ηλεκτρονικές αγορές απευθείας μέσα από τα social media.

Το 57% των καταναλωτών είναι πιθανότερο να αγοράσουν από ένα brand το οποίο ακολουθούν στα social media, ενώ 75% του αγοραστικού κοινού έχει προβεί σε αγορά επειδή είδε ένα προϊόν στο timeline του

shopify-gif

“Το 2017 θα εξοικειωθούμε όσο ποτέ με τις ηλεκτρονικές αγορές απευθείας μέσω social media. Η απαρχή του παρορμητικού mobile shopping, ή το τέλος του ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το ξέραμε;”

Το “Buy Now” button του Instagram – που δοκιμάζεται και σε μη χορηγούμενα posts- πήγε το παιχνίδι ένα βήμα παραπέρα, ενώ μέχρι να τελειώσει το 2016 στο παιχνίδι μπήκε το Pinterest αλλά και το Twitter εισάγοντας αντίστοιχα buttons.

Σύμφωνα με έρευνα του Sprout Social το 57% των καταναλωτών είναι πιθανότερο να αγοράσουν από ένα brand το οποίο ακολουθούν στα social media, ενώ 75% του αγοραστικού κοινού έχει προβεί σε αγορά επειδή είδε ένα προϊόν στο timeline του.

Η απαρχή του παρορμητικού mobile shopping, ή το τέλος του ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το ξέραμε;

_____________

Διαβάστε εδώ το Β’ Μέρος 😉

Alkisti Georgiou

Συντάκτης Alkisti Georgiou

Account Manager at Flipside Digital Marketing Digital Marketing & Social Media | New Media Journalism | Professional Content

Περισσότερα άρθρα του Alkisti Georgiou

Μπείτε στην κουβέντα Ένα Σχόλιο