Skip to main content

‘Βγήκαν τα μυστικά για το SEO και τις μηχανές αναζήτησης* στη φόρα; ‘Αλήθεια ή ψέματα;!’

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Ο κώδικας της Yandex, της ‘Ρώσικης Google’  και τέταρτης μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης στον κόσμο, διέρρευσε. Η διαρροή, η οποία απ’ ότι φαίνεται δεν είναι αποτέλεσμα hacking αλλά δουλειά ενός πρώην υπαλλήλου, αποκάλυψε 1922 παράγοντες κατάταξης που χρησιμοποιήθηκαν από την Yandex στους αλγόριθμους αναζήτησής της.

Πολλοί έσπευσαν να διαβάσουν και να αναλύσουν όλα όσα διέρρευσαν, πιστεύοντας πως οι πληροφορίες αυτές μπορούν να τους βοηθήσουν να “ανέβουν” και σε άλλες μηχανές αναζήτησης, ιδίως στη Google, βελτιώνοντας το SEO τους. Ωστόσο, η Yandex δεν είναι Google. Και τι σημαίνει αυτό; 

Από τους συγκεκριμένους 1922 παράγοντες που έχουν βγει στη δημοσιότητα φαίνεται ότι:

  • μόνο οι 694 πιθανόν να χρησιμοποιούνται σήμερα 
  • υπάρχουν πολλοί, ιδιαίτερης βαρύτητας για την οργανική αναζήτηση, που δεν έχουν αναφερθεί
  • αρκετοί από αυτούς φαίνεται να είναι κοινοί ή παραπλήσιοι με αυτούς της Google. Ωστόσο , ο τρόπος που αυτοί χρησιμοποιούνται, πράγμα που δεν αναφέρεται, έχει μεγαλύτερη σημασία.

Συνεπώς, το όφελος που μπορεί να έχει κανείς από αυτή την ιστορία είναι να κατανοήσει σε γενικές γραμμές πως λειτουργεί μία σύγχρονη μηχανή αναζήτησης. Η διαρροή του κώδικα της Yandex μας υπογράμμισε (για ακόμη μια φορά) τα βασικά κριτήρια που ανεβάζουν ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα κάθε ιστοσελίδα. Ποια είναι όμως αυτά και πως θα βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο και την ιστοσελίδα σας για τις μηχανές αναζήτησης; 

1. PageRank και δημοτικότητα της ιστοσελίδας σας

Το PageRank είναι το όνομα του αλγορίθμου ανάλυσης συνδέσμων που χρησιμοποιούν πολλές μηχανές αναζήτησης, με σκοπό να κατατάξουν τα αποτελέσματα όταν ένας χρήστης ψάχνει κάτι. Το PageRank χρησιμοποιεί ένα σύστημα ψήφων για να ταξινομήσει τις ιστοσελίδες. Ο αριθμός συνδέσεων (links) από μια σελίδα σε μια άλλη, μετρά ως ψήφος για την συνδεδεμένη σελίδα και δείχνει πόσο σημαντική είναι. 

Όπως έχουμε πει ξανά στο παρελθόν, η χρήση εξωτερικών συνδέσμων βοηθά στη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας και στο SEO της. Επομένως, για να το πούμε απλά, το PageRank μας λέει πως όσες περισσότερες ιστοσελίδες χρησιμοποιούν τη δική σας ως εξωτερικό σύνδεσμο, τόσο περισσότερο θα ανεβαίνετε στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης. Με άλλα λόγια, το PageRank είναι μία αριθμητική τιμή, η οποία αντιπροσωπεύει πόσο σημαντική, σπουδαία και δυνατή είναι μία ιστοσελίδα στο διαδίκτυο. Αυτό που μπορείτε να κάνετε, είναι να φροντίζετε το περιεχόμενό σας να είναι αξιόπιστο και ποιοτικό, ώστε η ιστοσελίδα σας να αποτελεί επιλογή συνδέσμου για άλλες. 

2. Συνάφεια και Ποιότητα Κειμένων 

Όλες οι μηχανές αναζήτησης δίνουν έμφαση στη συνάφεια των κειμένων που υπάρχουν στην ιστοσελίδα σας. Πέρα από τις πολύ σημαντικές λέξεις-κλειδιά με βάση το περιεχόμενό σας, που είναι απαραίτητες για το σωστό SEO, πρέπει να φροντίσετε ώστε τα κείμενά σας να παρέχουν αληθείς, σχετικές και αξιόπιστες πληροφορίες για το αντικείμενό σας. Η δομή των κειμένων σας είναι επίσης σημαντική, αφού τα ευανάγνωστα κείμενα δεν βοηθούν μόνο τους χρήστες, αλλά και τον ίδιο τον αλγόριθμο να σας καταλάβει και να σας ανεβάσει ψηλά στα αποτελέσματα των οργανικών αναζητήσεων. 

Σε αυτό το κομμάτι, πρέπει να προσέξετε πολύ την αντιγραφή αλλά και την επανάληψη. Είναι προφανές πως η στυγνή αντιγραφή κειμένων δε θα προσφέρει τίποτα στην βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας. Αλλά ακόμη και η μεγάλη επαναληψιμότητα κειμένων εντός της δικής σας σελίδας μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα, αφού οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης έχουν σχεδιαστεί για να αποφεύγουν την εμφάνιση του ίδιου αποτελέσματος δύο φορές, ακόμη και αν αυτά είναι ελαφρώς διαφορετικά.

3. “Φρέσκο” Περιεχόμενο Ιστοσελίδας

Όσο πιο καινούριο, τόσο πιο καλό για τις μηχανές αναζήτησης! Θα πρέπει τα κείμενα και οι εικόνες σας να ανανεώνονται συνεχώς. Και αυτό όχι μονο για να μπορείτε να συμβαδίζετε με τυχόν εξελίξεις, αλλά γιατί οι ξεπερασμένες πληροφορίες είναι κάτι που οι αλγόριθμοι δεν αγαπούν. 

Οι μηχανές αναζήτησης δίνουν προτεραιότητα σε βελτιστοποιημένες ιστοσελίδες, με πληροφορίες που είναι χρήσιμες στο παρόν. Το παλιό περιεχόμενο θα ρίξει την κατάταξή σας στο SEO και σίγουρα δε θα σας βοηθήσει να πετύχετε μια καλύτερη θέση στα οργανικά αποτελέσματα. 

4. Αξιοπιστία του Server που φιλοξενείται η Ιστοσελίδα 

Πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί κατά την επιλογή της εταιρίας που θα φιλοξενήσει την ιστοσελίδα σας. Ακόμη και αυτό παίζει καθοριστικό ρόλο στην κατάταξή σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Η εταιρία hosting που θα επιλέξετε πρέπει να είναι αξιόπιστη, ασφαλής και με σύγχρονες υποδομές, ώστε να μπορεί να υποστηρίξει υψηλές ταχύτητες. 

Κάποια ακόμη στοιχεία που αναφέρθηκαν στον αλγόριθμο που διέρρευσε ως σημαντικά για την υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης ήταν ο μοναδικός αριθμός επισκεπτών, η σωστή χρήση πεζών και κεφαλαίων γραμμάτων και η οργανική επισκεψιμότητα

Η λίστα για τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου (και) της ιστοσελίδας σας περιέχει ακόμα πολλά χαρακτηριστικά που πρέπει να προσέξετε. Εμείς σας παρουσιάσαμε τα πιο βασικά. Αλλά μπορούμε πάντα να σας βοηθήσουμε να τα εφαρμόσετε όλα στη δική σας ιστοσελίδα, βελτιώνοντας το SEO της και ανεβάζοντάς τη ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Το μόνο που έχετε να κάνετε, είναι να επικοινωνήσετε μαζί μας! 

*Ο όρος SEO (Search Engine Optimization) είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας, με σκοπό την κατάταξη της σε υψηλότερες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης. 

Ellie Β. Zachou

Συντάκτης Ellie Β. Zachou

Account Manager at Flipside Digital Marketing

Περισσότερα άρθρα του Ellie Β. Zachou

Αφήστε μια Απάντηση