5 λάθη στη διαχείριση των social media!

Διαχείριση social media, τόσο απλό και τόσο πολύπλοκο!

Μπορεί να έχουμε φτάσει στο σημείο που ένα μεγάλο κομμάτι των επαγγελματικών σελίδων του Facebook ‘τρέχουν΄ από μη επαγγελματίες, παρ’ όλα ταύτα αυτό δεν σημαίνει ότι οι απαιτήσεις έχουν γίνει πραγματικά μικρότερες. Το Facebook (και αντίστοιχα και το Instagram) έχει κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να διευκολύνει τη ζωή των small business owners, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως για κάθε έναν που κατορθώνει και διεκπεραιώνει τη δουλειά του στα social media, ότι το κάνει και χωρίς λάθη!

Ας δούμε μαζί μια σειρά από τέτοια λάθη ή παραλείψεις που βλέπουμε σύχνα με μια πιο επαγγελματική ματιά και μας ενοχλούν:

Αναρτήσεις χωρίς λόγο

Όσο βαρετό είναι να ακούς ανθρώπους όταν δεν έχουν πραγματικά να πουν κάτι, άλλο τόσο και περισσότερο ανούσιο είναι όταν βλέπεις το ίδιο φαινόμενο με brands στα social media. H φάκα του ‘ας γράψουμε, μωρέ, κάτι για να μην μας ξεχνάνε’ όλους τους έχει πιάσει κάποια στιγμή. Δυστυχώς, όμως, όχι μόνο δεν είναι αποδοτική ως τακτική αλλά καταλήγει φορές φορές να είναι και επιζήμια. Αν δεν έχεις να πεις κάτι ουσιώδες, μην αναρτάς. Και μαζί βρες και κάποιον που θα σου φτιάξει ένα σοβαρό πλάνο για το τι θα λες και κάθε πότε. Πίστεψέ μας, θα αλλάξει τον τρόπο της  επικοινωνίας σου 180 μοίρες.

Αναρτήσεις χωρίς αυθορμητισμό

Η αλήθεια είναι πως στα social media η επικαιρότητα επισκιάζει τα πάντα. Και όταν δείχνεις τα αντανακλαστικά να αντιδράσεις σε ό,τι γίνεται τριγύρω είναι καλό! Κάποιες φορές φυσικά αν δεν το κάνεις σωστά μπορεί να γυρίσει και σε boomerang, αλλά σε γενικές γραμμές σκεφτείτε ποια brands θυμάστε για την online παρουσία τους. Αυτά που σου ευχήθηκαν ‘Καλό Δεκέμβρη’ ή αυτά που έγραψαν κάτι πραγματικά έξυπνο/χιουμοριστικό για ένα θέμα που σε αφορά και παρακολουθείς στην ειδησεογραφία; Αυθορμητισμός και αντακλαστικά, λοιπόν…

Αναρτήσεις μόνο για πώληση

Θα πρέπει να είναι η ατάκα που έχω πει περισσότερο από κάθε άλλη σε όλους τους πελάτες μας μια δεκαετία τώρα! ‘Τα social media’ δεν είναι εργαλείο για να πουλάς απευθείας. Ειδικά το Facebook πραγματικά μπορεί να προσφέρει τόσα άλλα χρήσιμα πράγματα στο brand σου που το τελευταίο που χρειάζεσαι είναι αναρτήσεις οι οποίες μόνο θα οδηγούν σε πώληση και τίποτε άλλο. Awareness έκανες; Top of mind επιδίωξες; Καταλαβαίνει πως δεν είναι καλό να ακούγεσαι σαν πλασιέ, έτσι;

Αναρτήσεις με μπερδεμένη ‘φωνή’

Δεν μπορεί τη μια να μιλάς στον ενικό και την άλλη στον πληθυντικό. Τη μια να βγάζεις οικειότητα και την άλλη επισημότητα. Τη μια έντονο χιούμορ και σαρκασμό και την άλλη σοβαροφάνεια. Ακραία παραδείγματα, αλλά καταλαβαίνετε τι γράφω (ελπίζω). Διάλεξε ένα tone of voice που ταιριάζει στο brand σου και δράσε ανάλογα. Στο τέλος τέλος έτσι θα σε αναγνωρίζουν…

Αναρτήσεις που ξεχνούν να προωθήσουν το website σου

Η αλήθεια είναι πως όλα τα social media είναι κατά μια έννοια ‘δανεικά’. Δεν είναι πλατφόρμες που μας ανήκουν, ανήκουν στις εταιρίες που τα δημιούργησαν κι εμείς διαχειριζόμαστε απλά λογαριασμούς που σήμερα υπάρχουν και αύριο μπορεί να μην υπάρχουν. Αυτό σημαίνει ότι μακροπρόθεσμα μόνο να κερδίσεις έχεις επενδύοντας στο δικό σου website. Επομένως, μην το αμελείς και προσπάθησε να το εντάσσεις στην επικοινωνία σου.

Κάποιες βασικές αρχές είναι οι παραπάνω. Ποια από αυτά τα λάθη νιώθεις ότι κάνεις κι εσύ στη διαχείριση των social media;

Αν θες να μάθεις περισσότερα για τα social media, μπορείς να πατήσεις στο link του αντίστοιχου section του blog μας.

Αν θες να δεις τις τάσεις του 2020 μπορείς να πατήσεις εδώ!

Avatar

About Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα...παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing με την Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Αφήστε μια απάντηση