Marketing δεν είναι μόνο οι εκπτώσεις-The Black Friday effect!

Ελλάδα 2019…-Τι; Εσείς δεν έχετε Black Friday σήμερα;!

Πόσες φορές μπορεί να ακούσετε αυτή τη φράση την Παρασκευή; Πολλές…Βλέπετε οι καταναλωτές αν και το φαινόμενο είναι νέο στη χώρα μας -ζούμε την 2η ουσιαστικά Black Friday στην Ελλάδα- έχουν εθιστεί στις εκπτώσεις και θέλουν την αμερικανιά τους! Και μαζί τους την θέλει και όλο σχεδόν το λιανεμπόριο. Σε τέτοιο βαθμό που δεν είναι εύκολο για κάποιον να κρατηθεί μακριά από τη μόδα της εποχής και να μην ανακοινώσει εκπτώσεις της μιας μέρας ή και…της μιας εβδομάδας!

Μήπως, όμως παρασυρόμαστε; Μήπως δεν πρέπει να ακολουθούμε τελικά όλα τα trends;

Το τελευταίο πράγμα που θα σας έλεγα προσωπικά είναι για το ξενόφερτο του πράγματος! Ούτε το πρώτο παρόμοιο έθιμο ήταν ούτε το τελευταίο θα είναι… Επίσης, δεν νιώθω ότι είναι κακό που και που να …καβαλάς το κύμα και να επωφελείσαι από μια κατάσταση, εφόσον έχει διαμορφωθεί μια τάση στην αγορά!

Όμως…Πριν ενδώσεις, σκέψου καλά αυτούς τους 4 λόγους για το αν αξίζει να μπεις σε Black Friday mood!

Black Friday σημαίνει big discount.

Αν δεν είσαι διατεθειμένος να μπεις γερά, το 15% ή το 20% δεν είναι ποσοστά για να τραβήξεις το κοινό που περιμένει κάτι περισσότερο. Όταν μια προωθητική ενέργεια επικοινωνείται ως το event της χρονιάς, δεν γίνεται να πηγαίνεις με ίση έκπτωση με το 10ήμερο προσφορών που μόλις προηγήθηκε!!! Και ειδικά όταν ακους τους ‘μεγάλους’ να παίζουν με ποσοστά άνω του 50% (για να μην αναφέρουμε τι γίνεται στο εξωτερικό).

Black Friday στην Ελλάδα σημαίνει big spending.

Ο ανταγωνισμός σου είναι οι μεγάλες αλυσίδες και αυτοί παίζουν με bugdets που δεν αστειεύονται.  Ανεξαρτητού κλάδου σκέψου ότι αυτοί θα απορροφήσουν την πλειονότητα των χρημάτων που θα διατεθούν. Το να σταθείς χωρίς διαφήμιση ή έστω με ένα συμβολικό budget την Black Friday, δείχνει πως μάλλον είτε δεν μπορείς είτε δεν το πολυπιστεύεις! Και έτσι δεν εμπνέεις τον υποψήφιο αγοραστή να κάνει την υπέρβαση, αφού δεν την κάνεις ούτε εσύ!

Παρατεταμένες εκπτώσεις σημαίνει πως παύει να υπάρχει κανονική τιμή.

Εκπτώσεις, προωθητικές ενέργειες, ημέρες όπως η Mαύρη Παρασκευή, ειδικές τιμές κτλ. Όλα συντείνουν στο να ψωνίζουμε υπό ειδικό καθεστώς τις μισές μέρες του χρόνου. Και βέβαια πρόκειται για σχήμα καθ’ υπερβολή, αλλά για εκεί πάμε! Κι όλα αυτά χωρίς να συνυπολογίσουμε τα…σκρουτζομάγαζα, που πουλάνε με έκπτωση όλο τον χρόνο! Σε ένα τέτοιο περιβάλλον μήπως τελικά οι έμποροι ειναι αυτοί που σκάβουν τον λάκκο τους με τα ίδια τους τα χέρια; Μήπως μόνοι τους δεν βοηθούν καθόλου την κατανάλωση τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου;

Marketing δεν είναι μόνο οι χαμηλές τιμές

…ούτε οι μεγάλες προσφορές. Marketing είναι το περιεχόμενο για τον online χρήστη. Marketing είναι το loyalty σχήμα…Marketing είναι η στοχευμένη προσέγγιση, το remarketing. Είναι η ανάλυση των data και μια σειρά άλλα πράγματα αλλά πάντως όχι οι χαμηλές τιμές. Όταν απαξιώνεις το προϊόν σου με χαμηλές τιμές…Όταν το μόνο πράγμα που σκέφτεσαι είναι να τσακίσεις τον ανταγωνισμό, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει μηδενικό περιθώριο κέρδους, τότε κάτι δεν πάει καλά σε όλη την εμπορική πολιτική που ακολουθείς. Και σε αυτή την περίπτωση δεν χωρά marketing plan.

Αν θες να εφαρμόσεις ένα πλάνο που να δουλεύει όλη την χρονιά και όχι μόνο μια μέρα, μπορούμε να σε βοηθήσουμε. Μόνο μην έρθεις Παρασκευή, έχουμε να πάμε για ψώνια!

 

Avatar

About Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα...παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing με την Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Αφήστε μια απάντηση