Έχουμε αλλαγές στον αλγόριθμο του Facebook; Μία ερώτηση που μπορεί να κάνουν πολλοί publishers τον επόμενο καιρό στον εαυτό τους!
Ας αρχίσουμε με τα βασικά, δηλαδή με το πως λειτουργεί το News Feed σύμφωνα με αυτά που μας λέει ο αλγόριθμος του Facebook .
3 είναι οι λέξεις-κλειδιά: Inventory – Signals – Predictions
Inventory
Είναι το σύνολο των διαθέσιμων posts από φίλους και σελίδες που ακολουθεί ένας χρήστης και δεν τα έχει δει ακόμη.
Signals
Είναι ένα σύνολο διαφορετικών δεικτών όπως το ποιος δημιούργησε μία ανάρτηση, την ώρα της ημέρας ακόμη και το πόσο γρήγορη είναι η σύνδεση του χρήστη στο Internet. Τα signals συνδυάζονται με feedback από το community του Facebook με την μορφή των likes, shares, post hides και αναφορές για spam περιεχόμενο.
Περίπλοκο, έτσι;
Predictions
Διαφορετικά το…’μέντιουμ’ που προβλέπει πως θα αντιδράσετε όταν δείτε μία συγκεκριμένη ανάρτηση στο News Feed σας. Φυσικά, όπως καταλαβαίνετε, όλα αυτά βασίζονται στις πιθανότητες! Βέβαια, το Facebook έχει συλλέξει τόσα πολλά δεδομένα για εμάς που τις περισσότερες φορές πέφτει μέσα σε αυτά που μας αρέσουν.
Δείτε το video του Facebook που παρουσιάζει αναλυτικά πως λειτουργεί το News Feed και ο αλγόριθμός του
Η μεγάλη αλλαγή (* drum rolls *)
Πού πήγαν τα non-promoted posts;
Η σημαντική αλλαγή που το Facebook έχει ξεκινήσει ήδη πειραματικά σε έξι χώρες θα εξαφανίσει από το News Feed μας όλες τις non-sponsored αναρτήσεις και θα εμφανίζει μόνο τις χορηγούμενες! Αυτό φυσικά μπορεί να αποβεί μοιραίο για πολλές επιχειρήσεις και κυρίως τις μικρότερες.
Πού πάνε όμως όλες οι non-promoted αναρτήσεις; Η απάντηση είναι σε ένα δευτερεύον Feed, αφήνοντας το News Feed αποκλειστικά για περιεχόμενο που προέρχεται από τους φίλους των χρηστών και από διαφημίσεις!
Όπως ήταν φυσικά αναμενόμενο, η αλλαγή αυτή οδήγησε σε πτώση έως και 60% του engagement των χρηστών με τις σελίδες του Facebook.
Η άποψη του Facebook σχετικά με αυτή την αλλαγή είναι η παρακάτω:
“Υπάρχουν τόσες πολλές αναρτήσεις που μπορούν να εμφανιστούν στο News Feed ενός χρήστη. Δουλεύουμε στο να συνδέσουμε τους χρήστες μας με τις αναρτήσεις που πιστεύουμε ότι θα θεωρήσουν ενδιαφέρουσες. Η αλλαγή αυτή προέκυψε από το feedback που λάβαμε από τους χρήστες που ζητούσαν έναν ξεχωριστό χώρο στον οποίο θα βλέπουν τα posts από τους φίλους και τους συγγενείς τους.”
Ευτυχώς, οι επιχειρήσεις και οι publishers μπορούν να ησυχάσουν προσωρινά καθώς η αλλαγή αυτή αποτελεί μόνο ένα τεστ προς το παρόν. Προς το παρόν…
Πως σας φάνηκε αυτή η αλλαγή; Πως πιστεύετε ότι θα επηρεάσει τις σελίδες; Χρειάζεστε μήπως βοήθεια με τη δική σας τη σελίδα;
ΥΓ Ιδού και κάποια νέα για τον αλγόριθμο του Facebook εν έτει 2019.