του Γιάννη Σαρρίδη, Account Manager της Flipside Digital Marketing
Όπως όλοι ξέρουμε σε πολλές εταιρίες η χρήση του Facebook είναι απαγορευμένη. Πώς θα σας φαινόταν όμως σε λίγο καιρό το αφεντικό σας να επιμένει να το χρησιμοποιήσετε;
Κάτι τέτοιο θέλει να πετύχει το Facebook που αυτή τη φορά προσπαθεί να διεισδύσει μέσα στον χώρο των ενδοεπιχειρησιακών σχέσεων με την εφαρμογή Workplace!
Η νέα εφαρμογή της Facebook έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για την επικοινωνία μεταξύ των συναδέλφων μίας εταιρίας καθώς και της επικοινωνίας που έχει η εταιρία με πελάτες, οργανισμούς και συνεργάτες.
To Facebook πιστεύει ότι η εφαρμογή είναι για όλους, από τον CEO μιας εταιρίας μέχρι τους εργάτες σε ένα εργοστάσιο και έναν barista. Επιπλέον θα βοηθήσει άτομα τα οποία βρίσκονται πολλές ώρες εκτός γραφείου και πρέπει να μετακινούνται συνεχώς.
To Workplace διατηρεί τα περισσότερα χαρακτηριστικά του Facebook όπως το news feed, τα reactions, τα trending posts, τη δυνατότητα live αναμετάδοσης και την αυτόματη μετάφραση αλλά δεν είναι συνδεδεμένο με τον προσωπικό σας λογαριασμό.
Επιπλέον ενσωματώνει χαρακτηριστικά που μπορούν να βοηθήσουν την επικοινωνία της επιχείρησης είτε με το εσωτερικό είτε με το εξωτερικό της περιβάλλον. Σε αυτά περιλαμβάνονται:
- analytics tools
- η δυνατότητα ενσωμάτωσης του Workplace με τα υπόλοιπα πληροφοριακα συστήματα της εταιρίας
- η δημιουργία multi-company groups τα οποία επιτρέπουν στους εργαζόμενους από διαφορετικές επιχειρήσεις να επικοινωνήσουν χωρίς να διαρεύσουν πολύτιμες πληροφορίες
- η δυνατότητα ομαδικής βίντεο κλήσης
Η υπηρεσία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά περίπου 18 μήνες πριν με την ονομασία Facebook at Work και ήταν διαθέσιμη σε δοκιμαστικό επίπεδο σε ένα συγκεκριμένο αριθμό χρηστών. Πλέον είναι διαθέσιμη σε όλους τους χρήστες.
Φυσικά η περίοδος ανακοίνωσης της εφαρμογής δεν καθόλου είναι τυχαία καθώς το Facebook θέλει να χτυπήσει το Slack που αυτή τη στιγμή θεωρείτε το no.1 εργαλείο που χρησιμοποιούν οι εταιρίες! Χαρακτηριστικά ο Julien Codorniou διευθυντής του Workplace δήλωσε: “Θέλουμε να κάνουμε το Workplace το ίδιο διάσημο με το Messenger και το Instagram. Μας ενδιαφέρει πολύ η ανάπτυξη. Έχουμε εμμονή με την ανάπτυξη!”.
Οι εταιρίες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν το Workplace θα χρεώνονται με ένα μηνιαίο ποσό ανά χρήστη το οποίο θα είναι: $3 για τους πρώτους 1.000 χρήστες, $2 για 1.001-10.000 χρήστες και $1 για παραπάνω από 10.000 χρήστες.
Σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς καθώς και εκπαιδευτικά ιδρύματα, η υπηρεσία θα διατίθεται δωρεάν. Επιπλέον δεν υπάρχει καμία χρέωση σεε περίπτωση που κάποιος θέλει να ακυρώσει την συνδρομή του.
Το Workplace δεν θα έχει προς το παρόν διαφημίσεις καθώς όλα τα έσοδα της εφαρμογής θα προκύπτουν από την χρέωση της υπηρεσίας.
Το Workplace είναι ακόμη μία προσπάθεια της Facebook να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας. Εμείς περιμένουμε να δούμε ποια θα είναι η απήχηση της εφαρμογής και αν θα καταφέρει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες της εταιρίας!