Skip to main content

του Γιάννη Βαφειάδη, business development στην Flipside Digital Marketing

Social Media εταιρία ή όχι;

Ως μια εταιρία που ασχολείται με social media και digital marketing, είχαμε πολύ πρόσφατα την τύχη να συνεργαστούμε με μια πολύ δημιουργική ομάδα που κάνει δυνατά πράγματα στον χώρο της εστίασης και έχει παρουσιάσει εξαιρετικά εστιατόρια. Σε μια από τις ενδιαφέρουσες συζητήσεις που είχαμε μαζί τους μοιράστηκαν ένα προβληματισμό μαζί μας σε σχέση με την σκέψη που είχαν πριν συνεργαστούν με την Flipside…’Μπορεί να μας καλύψει ένας εσωτερικός συνεργάτης καλύτερα από μια εξειδικευμένη εταιρία;’

Με αφορμή αυτά που ειπώθηκαν- αλλά και αυτά που δεν λέχθηκαν ποτέ στην συζήτηση- αποφάσισα να καταγράψω μια σειρά από επιχειρήματα που νομίζω είναι αρκετά για να σας δώσουν να καταλάβετε ποιο είναι το σωστό mix μεταξύ των δύο στην περίπτωση που έχετε ανάλογες απορίες!

Καμιά εταιρία δεν δημιουργεί από το μηδέν τμήμα που θα διαχειριστεί σοβαρά τα social media.

Τα social media είναι από τα ‘νέα πράγματα’  για να μάθουν τα ελληνικά brands. Έπρεπε μεν να διαχειριστούν τις προκλήσεις μιας αγοράς που βρίσκεται σε κρίση αλλά δεν είχαν τον χρόνο ή και το know how για να ασχοληθούν. Άρα ο πειραματισμός με εξωτερικές συνεργασίες είναι πάντα λιγότερο δαπανηρός και επικίνδυνος.

Μπορεί να υπάρχουν πράγματα τα οποία φαίνονται, υπάρχουν όμως και πράγματα που δεν φαίνονται…

Αν είσαι τύπος που ασχολείσαι μόνο με όσα φαίνονται, ίσως δεν αντιλαμβάνεσαι την αξία των δεύτερων. Η αλήθεια είναι πως ένα εξειδικευμένο agency οφείλει να σε βοηθήσει και με όλα εκείνα που δεν φαίνονται. Εκείνα που σίγουρα δεν μπορεί να κάνει ο ανηψιός που θα του δώσεις χαρτζηλίκι για να ‘παίζει’ με το Facebook σου (της εταιρίας σου).

Έλλειψη Στελεχών για Social Media

Αν πας με την λύση του in house συνεργάτη, θα βρεθείς αντιμέτωπος με μια αλήθεια που δεν φανταζόσουν ίσως πως υπάρχει. Tο brain drain έχει καταστήσει τόσο δύσκολο το να βρεις εξειδικευμένα στελέχη ώστε το όνειρό σου πως θα βρεις κάποιο πολυεργαλείο που θα έχει το μυαλό του marketer, το μάτι του γραφίστα, το έμπειρο χέρι του προγραμματιστή, την εξυπνάδα του διαφημιστή και τις γνώσεις του SEO expert απλά δεν υπάρχει εκεί έξω. Ακόμα κι αν υπάρξει, η αμοιβή του θα είναι τέτοια που θα μπορείς να πάρεις τρεις διαφορετικούς ανθρώπους και να στελεχώσεις τμήμα με τα ίδια λεφτά! Θα μου πείτε, αν δεν υπάρχουν μυαλά εκεί έξω που να μπορούν να κάνουν την δουλειά σωστά, τότε και τα agencies τι κάνουν; Εν πολλοίς παλεύουν για να τραβήξουν τα λιγοστά ταλέντα γιατί αλλιώς θα γίνουν πολύ σύντομα irrelevant με την αγορά! Και στην τελική ποιος είπε ότι είναι όλα τα agencies εκεί έξω καλά;

Πώς κρίνεις την επάρκεια;

Έστω ότι έχεις αποφασίσει να πάρεις κάποιον να σου κάνει την δουλειά εκ των έσω! Έστω ότι κατάφερες να βρεις κάποιον που να πληρεί τις προϋποθέσεις που έχεις θέσει και είναι οι σωστές! Ποια θα είναι τα κριτήρια για να κρίνεις την δουλειά του; Η δουλειά σου απέχει πολύ από αυτό που χρειάζεται για να μπορείς να τον κρίνεις. Από την άλλη κάθε agency  εξηγεί metrics, παρέχει reports και συγκρίνει ομοειδείς επιχειρήσεις από το portfolio του. Έτσι, μπορεί να δώσει μια πραγματική εικόνα για το που βρίσκεσαι.

Ο σύνδεσμός σου με την αγορά

Το τελευταίο επιχείρημα -εν μέρει- αναιρεί τα προηγούμενα, όμως αυτή είναι η αλήθεια! Κάθε εταιρία που συνεργαζόταν με διαφημιστική τα προηγούμενα χρόνια όφειλε να έχει κάποιον που να λειτουργεί ως marketing department. Και σήμερα, με τα digital agencies χρειάζεται να υπάρχει ο ‘σύνδεσμος’ εντός εταιρίας που να έχει γνώσεις. Είναι απαραίτητο να μπορεί να μιλά το agency με κάποιον που είναι επιφορτισμένος με αυτά τα θέματα…Όχι με το ‘αφεντικό’. Δεν χρειάζεται αυτό το πρόσωπο να είναι εκτελεστικός, αυτό που χρειάζεται είναι να έχει εξαιρετική γνώση για τα του κλάδου. Και επίσης για τη συγκεκριμένη επιχείρηση… Κι όλα τα άλλα θα προκύψουν από την συνεργασία που θα έχει συγκεκριμένους στόχους και χρονοδιαγράμματα. Γιατί το online δεν είναι ένας ακόμα μπελάς, αλλά είναι η λύση σε πολλα από τα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζεις!

UPDATED

Και επειδή είμαστε στον χώρο πάνω από 10 χρόνια διαβάστε και αυτό το ενδιαφέρον άρθρο για τα social media στη Θεσσαλονίκη.