Skip to main content

Εκτός και αν έχετε κλείσει τα αυτιά και τα μάτια σας ή έχετε απομονωθεί σε μια σπηλιά τον τελευταίο καιρό, τότε δεν υπάρχει άλλη δικαιολογία για να μην έχετε ακούσει, διαβάσει ή παίξει τo Pokemon GO!

Για τους ελάχιστους που δεν ξέρουν τι είναι ας δούμε τα βασικά. Το Pokemon GO είναι ένα δωρεάν παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality) που βασίζεται στην τοποθεσία του παίκτη και αναπτύχθηκε σε συνεργασία από την Niantic και την The Pokemon Company. Είναι μία συνέχεια των παιχνιδιών Pokemon που ξέραμε στο Game Boy με τη διαφορά ότι τώρα το παιχνίδι λαμβάνει χώρα στον πραγματικό κόσμο.

Πραγματικές τοποθεσίες όπως κτίρια, πάρκα και αγάλματα μέσα στην πόλη, λειτουργούν ως Pokestops (μέρη τα οποία ο παίκτης μπορεί να επισκεφθεί και να αγοράσει καινούριες προμήθειες όπως pokeballs) ή Poke Gyms ( μέρη στα οποία ένας παίκτης κάνει αγώνες με τα Pokemon του). Για παράδειγμα η εκκλησία της Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη είναι ένα Poke Gym!
Η εφαρμογή κατάφερε γρήγορα να γίνει μία από τις πιο viral όλων των εποχών. Αυτή τη στιγμή έχει ξεπεράσει τους καθημερινούς χρήστες του Twitter και οι χρήστες κινητών τηλεφώνων ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο Pokemon GO παρά στο Facebook.

pokemon go usage comparison

Παρόλα αυτά το Pokemon GO δεν έχει καταφέρει ακόμη να ξεπεράσει τον χρόνο που ξοδεύουν οι χρήστες σε άλλα παιχνίδια.

pokemon go usage comparison games

Φυσικά οι μαρκετίστες και οι τοπικές επιχειρήσεις δεν άντεξαν να περιμένουν το Pokemon GO να ενεργοποιήσει τις διαφημίσεις μέσα στο παιχνίδι και βρήκαν τρόπους να το αξιοποιήσουν για σκοπούς marketing.

Οργάνωσαν ένα lure party

Τα lure modules είναι αντικείμενα που μπορούν να τοποθετηθούν κοντά σε Pokestops για να προσελκύσουν άγρια Pokemon. Μια επιχείρηση που βρίσκεται κοντά σε ένα Pokestop μπορεί με λίγα δολάρια να αγοράσει ένα lure module για να προσεγγίσει τους παίκτες του Pokemon Go. Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχάσει να προωθήσει το lure party στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιεί.

Screenshot_20160709-103955-1200x1412-610x718

Προώθησαν τα Pokestops γύρω από την επιχείρηση τους

Διάφοροι επιχειρηματίες εκμεταλλεύτηκαν τα Pokestops που υπάρχουν γύρω από την επιχείρηση τους προς όφελος τους. Για παράδειγμα αν η επιχείρηση βρίσκεται δύο τετράγωνα από ένα Pokestop, έκανε αναρτήσεις στα social media όπως “μετά τη βόλτα σας από το Pokestop, περάστε για ένα δροσιστικό καφέ από το μαγαζί μας”. Επιπλέον, δελεάσαν περισσότερο τους χρήστες του παιχνιδιού με κάποιες εκπτώσεις, όπως για παράδειγμα αν κάποιος βγει φωτογραφία στο Pokestop που είναι κοντά στην επιχείρηση σας, θα έχει 20% έκπτωση.

Δημιούργησαν τουρνουά Pokemon

Επιχειρήσεις που βρίσκονται σε Poke Gyms έχουν οργανώσει τουρνουά όπου οι διάφοροι παίκτες παλεύουν για να γίνουν ο αρχηγοί του Poke Gym, προφέροντας έκπτωση στον τελικό νικητή. Με αυτόν τον τρόπο κατάφεραν να προσεγγίσουν κόσμο ο οποίος προτίμησε την άνεση ενός μαγαζιού από ένα απλό πάρκο για να δώσει τις μάχες του.

team mystic

Τι μπορούμε να μάθουμε από το Pokemon Go;

  • Έχοντας πολύ καλό branding μπορείς να πουλήσεις τα πάντα. Το γνωρίζατε ότι υπάρχει ένα ακόμη παιχνίδι που βασίζεται στην τοποθεσία και λέγεται Ingress; Ούτε εμείς. Ένας από τους λόγους επιτυχία του Pokemon Go είναι ότι τα Pokemon τα τελευταία 20 χρόνια συνεχώς αναπτύσσονται και έχουν αποκτήσει φανατικούς οπαδούς.
  • Η νοσταλγία αποτελεί ένα πολύ σημαντικό παράγοντα στο marketing. Τα άτομα ηλικίας 20+ έχουν μεγαλώσει βλέποντας και παίζοντας Pokemon. Οπότε από τη στιγμή που τους δίνεται η ευκαιρία να γίνουν οι ίδιοι πραγματικοί εκπαιδευτές, δεν έχουν παρά να την αρπάξουν!
  • Το timing είναι πολύ σημαντικό. Το Pokemon Go βγήκε στην αγορά λίγο πριν το καλοκαίρι όπου τα παιδιά τελειώνουν με το σχολείο αλλά και όλοι έχουν μια πιο χαλαρή διάθεση.
  • Τα social media έχουν πολύ μεγάλη δύναμη. Από την πρώτη κιόλας μέρα της κυκλοφορίας του, όλα τα social media κατακλύστηκαν από δημοσιεύσεις για το Pokemοn Go κάτι που το έκανε ακόμη πιο δημοφιλές.

Ένα είναι το μόνο σίγουρο. Ακόμη και αν το Pokemon Go είναι μια φούσκα που θα σκάσει σύντομα, έκανε την αρχή στα παιχνίδια επαυξημένης πραγματικότητας.

Εσείς ακόμη να παίξετε;

Giannis Sarridis

Συντάκτης Giannis Sarridis

Account Manager at Flipside Digital Marketing

Περισσότερα άρθρα του Giannis Sarridis