Skip to main content

του Γιάννη Σαρρίδη, Account Manager της Flipside Digital Marketing

Ποιος θα φανταζόταν πριν μερικά χρόνια και συγκεκριμένα το 2011 ότι ένα φάντασμα, ένα πλάσμα που έχουμε στο μυαλό μας ως κάτι τρομακτικό, θα έκανε τόσο μεγάλη επιτυχία και θα γινόταν αγαπητό από εκατομμύρια χρήστες; Το φάντασμα αυτό έχει όνομα… Λέγεται Snapchat και ήρθε για να μείνει και να μας δείξει ότι κάτι τόσο απλό μπορεί να προσελκύσει πάνω από 100 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες και 7 δισεκατομμύρια προβολές βίντεο καθημερινά, ξεπερνώντας ακόμη και τους ενεργούς χρήστες του Twitter.

geofilter

Τί ακριβώς είναι όμως το Snapchat;

Είναι ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης που ήρθε για να πάει κόντρα σε όλα τα υπόλοιπα και αυτό γιατί βασίζεται στο εφήμερο. Επιτρέπει στους χρήστες του να μοιραστούν εικόνες ή βίντεο τα οποία μετά από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (1-10 δευτερόλεπτα) εξαφανίζονται. Αυτές οι φωτογραφίες και τα βίντεο ονομάζονται Snaps και οι χρήστες μπορούν να προσθέσουν λεζάντες, ζωγραφιές και φίλτρα σε αυτά.

Επιπλέον το Snapchat δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας ιστοριών (Stories). Τι είναι όμως οι ιστορίες; Είναι μια συλλογή από snaps που αναπαράγονται το ένα μετά το άλλο και μπορούν να τα δουν όλοι όσοι σας ακολουθούν, όσες φορές θέλουν για διάστημα έως και 24 ώρες.

Κάποιες άλλες δυνατότητες που προσφέρει το Snapchat είναι το chat, οι φακοί, τα geofilters και το discover.

Chat: Μπορείτε να συζητήσετε με όσους σας ακολουθούν και να όπως τα snaps οι συζητήσεις θα εξαφανιστούν μετά από λίγη ώρα.

Φακοί (lenses): Οι φακοί είναι αστείες κινούμενες εικόνες που καλύπτουν το πρόσωπο μας όταν βγάζουμε μια selfie.

Geofilters: Είναι φίλτρα στα οποία μπορούμε να έχουμε πρόσβαση μόνο όταν βρισκόμαστε σε μια συγκεκριμένη περιοχή.

Discover: Είναι ένας χώρος στο snapchat όπου μπορούμε να δούμε τις ιστορίες που μοιράζονται συγκεκριμένα brands.

screen-0

Τώρα τελευταία το Snapchat πρόσθεσε την επιλογή των αναμνήσεων (Memories), που επιτρέπει στους χρήστες να σώσουν τα snaps τους προκειμένου να τα επαναχρησιμοποιήσουν στο μέλλον.

Τι είναι αυτό που κάνει το Snapchat τόσο δημοφιλές και έχει οδηγήσει πολλά brands στο να το κάνουν μέρος της στρατηγικής τους στα κοινωνικά δίκτυα;

  1. Είναι ένα μέσο που συνεχώς αλλάζει για να προσαρμόζεται ανάγκες κάθε εποχής. Συνεχώς προσθέτει νέα χαρακτηριστικά έτσι ώστε να διατηρεί αλλά και να αυξάνει το engagement των χρηστών, ένα ζήτημα που θεωρείται πολύ σημαντικό από τις επιχειρήσεις.
  2. Απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι απευθύνεται κυρίως σε μικρότερες ηλικίες αλλά δεν παύουν να το χρησιμοποιούν και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.
  3. Το εφήμερο περιεχόμενο είναι πιο πολύτιμο γιατί οι χρήστες ξέρουν ότι μπορούν να το δουν μόνο σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή αλλιώς θα χάσουν την ευκαιρία.
  4. Επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν το κοινό τους με ένα πιο διασκεδαστικό και άμεσο τρόπο.
  5. Δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να επικοινωνήσουν με το κοινό τους μέσα από την υπηρεσία του chat.

maxresdefault

Με ποιους τρόπους μπορεί όμως μια επιχείρηση να χρησιμοποιήσει το Snapchat;

  1. Μπορεί να μοιραστεί εκπτωτικά κουπόνια με τους ακόλουθους της. Για παράδειγμα όταν κάποιος χρήστης βγει μια φωτογραφία με ένα προϊόν της επιχείρησης, να λαμβάνει ένα κωδικό που θα του προσφέρει κάποια έκπτωση για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
  2. Όταν η επιχείρηση βγάζει ένα καινούριο προϊόν, μπορεί να χρησιμοποιήσει το Snapchat για να δώσει οδηγίες χρήσης στους ακολούθους της ή να προβάλλει τα μοναδικά χαρακτηριστικά του.
  3. Μπορεί να εκμεταλλευτεί την διαδραστικότητα του μέσου και δημιουργήσει μια σειρά από ερωταπαντήσεις. Το γεγονός ότι θα εξαφανίζονται σε σύντομο χρονικό διάστημα θα κάνει τους χρήστες να απαντούν γρήγορα και έτσι θα αυξηθεί το engagement τους με την επιχείρηση.
  4. Να κάνει τους ακόλουθους της να νιώσουν μοναδικοί, προσφέροντας τους περιεχόμενο που είναι διαθέσιμο μόνο στο Snapchat και σε καμία άλλη πλατφόρμα. Το περιεχόμενο αυτό θα μπορούσε να είναι ένα sneak peek από νέα προϊόντα ή από κάποια εκδήλωση που ετοιμάζει.

Αν δεν έχετε ασχοληθεί ακόμη με το Snapchat σας προτείνουμε να ξεκινήσετε άμεσα. Είναι ένα μέσο που μπορεί προσφέρει άμεσα αποτελέσματα και θα μας απασχολήσει πολύ τον επόμενο καιρό!

Giannis Sarridis

Συντάκτης Giannis Sarridis

Account Manager at Flipside Digital Marketing

Περισσότερα άρθρα του Giannis Sarridis