Skip to main content

του Άγγελου Ιωαννίδη, Web Developer της Flipside Digital Marketing

Σερφάροντας στον ελληνικό διαδικτυακό χώρο, δυστυχώς ολοένα και συχνότερα συναντώ (και σίγουρα και εσείς) ιστοσελίδες που φορτώνουν αργά, παρουσιάζουν προβλήματα ή μοιάζουν παρατημένες. Ιστοσελίδες για τις οποίες δαπανήθηκαν χρήματα, χρόνος και ενέργεια, για ένα τελικό αποτέλεσμα σαφώς κατώτερο των αρχικών προσδοκιών.

Εάν τα παραπάνω σας θυμίζουν το δικό σας website ή αναβάλλετε τη δημιουργία του υπό τον φόβο του να καταλήξει με αράχνες στις γωνίες των σελίδων.. μην απελπίζεστε!

Μπορείτε με απλούς και έξυπνους τρόπους να βελτιώσετε τη χρηστικότητα και την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας, χωρίς να ξοδέψετε επιπλέον χρήματα. Εάν νομίζετε ότι αυτά δε γίνονται ή θα απαιτούσαν πολύ κόπο, διαβάστε παρακάτω.

Ο βασιλιάς Περιεχόμενο

Αυτό που δεν αλλάζει ποτέ στον κόσμο των websites και ειδικά στο πως αντιμετωπίζουν οι μηχανές αναζήτησης τις ιστοσελίδες, είναι η σπουδαιότητα του περιεχομένου. Μια ομολογουμένως “πονεμένη” ιστορία, επειδή συνήθως ο πελάτης δεν έχει την υπομονή και βασικά δεν του έχει εξηγηθεί επαρκώς κάτι πολύ σημαντικό: Ο λόγος όπου κατά την προετοιμασία της κατασκευής θα πρέπει να αφιερώσει τον περισσότερο του χρόνο στην παραγωγή χρήσιμων, καλογραμμένων και ευανάγνωστων κειμένων. Αλλά και οι δημιουργοί συνήθως δίνουν έμφαση στο περιτύλιγμα (δηλαδή στην εμφάνιση) και όχι στην ουσία, επειδή αυτό είναι που ο πελάτης ζητάει, όχι όμως αυτό που χρειάζεται.

Η αλήθεια είναι ότι ο χρήστης τις περισσότερες φορές θα βρει μια ιστοσελίδα από το περιεχόμενο της και θα παραμείνει για να τη διαβάσει, ανάλογα με το πόσο χρήσιμο είναι αυτό που του προσφέρει. Μια-δύο σπασμένες εικόνες, κάποια σημεία χωρίς ευθυγράμμιση ή ακόμη και αργό loading time στη σελίδα που θα αναζητηθεί, πιστεύω ότι συγχωρούνται αμέσως εάν το περιεχόμενο της είναι αυτό που έψαχνες!

Ειδικά εάν μπορείτε να παρέχετε μοναδικό περιεχόμενο (unique content), δηλαδή πληροφορία που ο χρήστης δεν θα βρει αλλού εύκολα, ή που θα τη βρει πιο οργανωμένα και από μια άλλη οπτική στο δικό σας website, θα αποκτήσετε ένα μεγάλο πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό σας. Ακόμη, θα κερδίσετε περισσότερους αναγνώστες και με ισχυρότερο engagement.

Ο βασιλιάς του SEO - το περιεχόμενο

Ο βασιλιάς του SEO – το περιεχόμενο

Έχετε blog, σελίδες άρθρων ή FAQ;

Τέλεια! Απαντήστε μέσω αυτών σε απορίες/ερωτήσεις σχετικές με το αντικείμενο σας, γεμίζοντας τις ιστοσελίδες σας με χρήσιμες πληροφορίες προτού αυτές αναζητηθούν. Εάν η απορία φτάσει σ’εσάς μέσω των social media ή e-mail και ειδικά εάν αυτό είναι συχνό φαινόμενο, τότε το website “φωνάζει” για προσθήκες.

“Δώσε σε κάποιον ένα ψάρι και θα ζήσει μια μέρα,
μάθε του μέσω της ιστοσελίδας σου πως να ψαρεύει σωστά και θα σε θυμάται για πάντα!”

Καλά όλα αυτά, αλλά πώς;

Τις περισσότερες φορές κατά την ολοκλήρωση της κατασκευής μιας ιστοσελίδας, παραδίνονται στον πελάτη πληροφορίες εισόδου και του επεξηγείται τουλάχιστον ο τρόπος δημιουργίας/επεξεργασίας περιεχομένου. Ζητήστε λοιπόν από εκείνον που το δημιούργησε να πάρει ένα αντίγραφο (backup) της ιστοσελίδας, να σας φρεσκάρει εάν χρειάζεστε τον τρόπο λειτουργίας της εκάστοτε πλατφόρμας και δοκιμάστε μόνοι σας να προσθέσετε κείμενο! Φτάσαμε 2016 και η διαδικασία αυτή πλέον είναι πολύ απλή. Όμως εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν έχετε πρόσβαση, σκεφτείτε τις αλλαγές που θέλετε και ζητήστε από τον διαχειριστή σας να τις υλοποιήσει (κάτι που συνήθως και ειδικά για απλές αλλαγές δεν απαιτεί χρήματα).

Τι άλλο μπορείς να κάνεις μόνος σου

Βελτίωσε την αναγνωσιμότητα των κειμένων σου (readability). Μια ιστοσελίδα μπορεί να είναι κατασκευασμένη τέλεια, να έχει χρήσιμο περιεχόμενο, εάν όμως είναι δύσκολο να διαβαστεί το κείμενο και δεν κρατάει το ενδιαφέρον του αναγνώστη, το ποσοστό των χρηστών που θα μπαίνει και θα βγαίνει άμεσα (bounce rate) θα παραμένει υψηλό. Δε χρειάζεται να είσαι επιστήμονας για να καταλάβεις πότε ένα κείμενο είναι ευανάγνωστο και πότε έχεις ήδη τσεκάρει το facebook μέχρι να φτάσεις στην 2η παράγραφο του. Τα βασικά σημεία του κειμένου θα πρέπει να είναι τονισμένα ώστε να οδηγείται ο αναγνώστης ευκολότερα σε ότι ψάχνει, να υπάρχει σωστή διάρθρωση, βοηθητικοί τίτλοι και υπότιτλοι και γενικά να είναι όμορφο στο μάτι.

Wall of Text

Θα το διάβαζε κανείς..;

Και τότε τι είναι το SEO για το οποίο μιλάνε όλοι;

Ενώ τα παραπάνω μπορείτε να τα κάνετε όλα μόνοι σας και χωρίς κόστος, υπάρχουν πολλά ακόμη που μπορούν να γίνουν σε τεχνικό επίπεδο σε μια ιστοσελίδα ώστε να βελτιωθεί η επισκεψιμότητα της και το engagement των χρηστών της. Το SEO (Search Engine Optimization) έχει αναχθεί σε ολόκληρη επιστήμη, γύρω από τους τεχνικούς και μη τρόπους ώστε:

  • το website σας να γίνει περισσότερο γνωστό
  • να δώσετε στους αναγνώστες του το περιεχόμενο που ψάχνουν
  • περισσότεροι να σας μάθουν
  • να ξαναέρθουν
  • και να σας προτείνουν σε άλλους!

Όλα τα παραπάνω πάντως είναι μια εξαιρετικά γερή βάση που θα σας φέρει μπροστά από τον ανταγωνισμό σας, όπου δεν θα ασχοληθεί ουσιαστικά με το περιεχόμενο του.

Για όλα όσα δεν μπορείτε να κάνετε μόνοι σας (ή δεν γνωρίζετε τι άλλο φταίει!), σας δίνουμε τη δυνατότητα να μας ζητήσετε μια δωρεάν αξιολόγηση του website σας με εξειδικευμένα εργαλεία. Σκοπός μας είναι να αποκτήσετε μια πλήρη εικόνα, για το τι μπορείτε ακόμη να κάνετε για τη βελτίωση του. Αποκτήστε πληροφορίες σχετικά με την ταχύτητα του website και το πως μπορεί να γίνει γρηγορότερο, σχετικά με το responsiveness και την εμφάνιση του σε κινητές συσκευές, αλλά και ενημερωθείτε για λάθη, τεχνικά προβλήματα ή ασυνέπειες.

Ακόμη, θα σας προτείνουμε τρόπους στοχευμένου SEO προσαρμοσμένους στις ανάγκες της δικής σας αγοράς, ώστε να προσελκύσετε τους πελάτες ή αναγνώστες σας πιο ορθά, άμεσα και επιτυχημένα, μέσα από μελέτη των target groups, του ανταγωνισμού κλπ. Με όλα τα παραπάνω θα σας οδηγήσουμε όσο το δυνατόν ψηλότερα στην 1η σελίδα των αποτελεσμάτων της Google, για τους τομείς που σας ενδιαφέρουν περισσότερο, με αποτέλεσμα:

αύξηση των πωλήσεων σας

αύξηση της αξιοπιστίας του εταιρικού προφίλ σας

μείωση της ανάγκης για επί-πληρωμή διαφήμιση

 

Εάν λοιπόν η ιστοσελίδα σας δεν αποδίδει και χρειάζεστε μια ώθηση, μπορείτε ανέξοδα να βελτιώσετε το υπάρχον website σας (ή να προετοιμαστείτε κατάλληλα για τη δημιουργία του) με απλά αλλά όμως σημαντικά βήματα. Εάν αυτό δεν είναι αρκετό ή χρειάζεστε επαγγελματική βοήθεια, ζητήστε μας μια δωρεάν αξιολόγηση της ιστοσελίδας σας! Εμείς είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε να την φτάσετε εκεί που πάντα θέλατε.

Aggelos Ioannidis

Συντάκτης Aggelos Ioannidis

"Sometimes science is a lot more art, than science. A lot of people don't get that."

Περισσότερα άρθρα του Aggelos Ioannidis