Μια επιταγή της νέας εποχής του Digital Marketing
Όταν πριν από λίγα χρόνια τα social media άρχισαν να αναπτύσσονται ραγδαία, όλες οι επιχειρήσεις έτρεξαν να δημιουργήσουν λογαριασμούς προκειμένου να μη μείνουν πίσω και κυρίως γιατί τα social media αποτελούν έναν εύκολο τρόπο για να εντοπίσουν την αγορά-στόχο τους και να συνδεθούν με αυτή.
Αυτό που δεν καταλαβαίνουν όμως οι περισσότερες επιχειρήσεις είναι πως για να πετύχουν στα social media πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν το κοινό τους σαν αγορά-στόχο και να αρχίσουν να τους βλέπουν όπως πραγματικά είναι… δηλαδή άνθρωποι! Να καταλάβουν πως όποια ανάρτηση και αν κάνουν πρέπει να σκέφτονται ότι στην άλλη άκρη δεν υπάρχουν πελάτες, αλλά άνθρωποι! Μόνο έτσι θα καταφέρουν να κερδίσουν την προσοχή και τελικά την εμπιστοσύνη του κοινού τους.
Σε κάθε άλλη περίπτωση θα καταφέρουν να μαζέψουν ένα σωρό από απρόσωπους ακόλουθους που ποτέ δεν θα αλληλεπιδράσουν μαζί τους.
Πώς μπορεί όμως μια επιχείρηση να προσεγγίσει τους πελάτες της με ένα πιο ανθρώπινο τρόπο μέσα από τα social media; Ας δούμε μερικούς τρόπους παρακάτω:
Μιλήστε στο πρώτο πρόσωπο
Αυτοί που διαχειρίζονται τους λογαριασμούς στα social media είναι άνθρωποι και όχι logos επιχειρήσεων. Απευθυνθείτε στο κοινό σας στο πρώτο πρόσωπο. Μη χρησιμοποιείται το όνομα της επιχείρησης αλλά το “εμείς”. Να είστε διαθέσιμοι, διαλλακτικοί και να απαντάτε γρήγορα. Έτσι θα μπορέσετε να κερδίσετε πολύ πιο εύκολα την εμπιστοσύνη του κοινού σας που θα σας βλέπει σαν ένα φίλο.
Δείτε ένα κλασικό προσωπικό μήνυμα αυτών εδώ.
Απευθυνθείτε στο κοινό σας με το όνομα του
Το όνομα ενός ανθρώπου είναι το πιο γλυκό πράγμα που μπορεί να ακούσει σε οποιαδήποτε γλώσσα. Είναι ένας πολύ άμεσος τρόπος να προσεγγίσετε το κοινό σας και να το κάνετε να έρθει πιο κοντά σας. Επιπλέον μιλήστε στο κοινό σας με απλή καθημερινή γλώσσα. Έτσι θα τους κάνετε να αισθανθούν πιο οικεία μαζί σας.
Μοιραστείτε το περιεχόμενο σας σε πραγματικό χρόνο
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα social media είναι η δυνατότητα να προγραμματίζουμε τις αναρτήσεις μας όποτε θέλουμε εμείς. Είναι ένας εύκολος τρόπος να διατηρήσει μία επιχείρηση συνεχόμενη παρουσία στα social media. Προγραμματίζοντας συνεχώς εκ των προτέρων τις αναρτήσεις μας, διατρέχουμε τον κίνδυνο να το καταλάβει το κοινό που μας ακολουθεί. Καλό θα ήταν λοιπόν να υπάρχει μία ισορροπία ανάμεσα στις προγραμματισμένες και στις real-time δημοσιεύσεις. Όσο πιο πολύ αυτοσχεδιάζετε τόσες περισσότερες πιθανότητες έχετε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του κοινού σας.
Δημιουργήστε αλλά και συμμετέχετε σε συζητήσεις
Μη κάνετε απλά αναρτήσεις που διαφημίζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Ζητήστε από το κοινό σας να σας πει τη γνώμη του γι’ αυτά. Ρωτήστε τους τι άλλο θα ήθελαν να δουν στις σελίδες σας. Μην αγνοείται τα σχόλια κάτω από τις δημοσιεύσεις σας. Αν κάποιος λέει καλά λόγια για εσάς ευχαριστήστε τον. Αν πάλι κάποιος αναφέρεται σε εσάς με αρνητικό τρόπο, προσπαθήστε να τον προσεγγίσετε φιλικά και να μάθετε γιατί έχει αυτή τη γνώμη για εσάς. Όσο περισσότερο συμμετέχετε σε συζητήσεις, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχετε να σας δει το κοινό σας σαν μια αξιόπιστη οντότητα.
Δείξτε στο κοινό σας ότι έχετε και μία αστεία πλευρά
Η χρήση των social media από τις επιχειρήσεις δεν χρειάζεται να γίνεται μόνο για προώθηση προϊόντων. Ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσετε μια πιο στενή σχέση με το κοινό σας είναι καμιά φορά να αφήνεται τον εαυτό σας ελεύθερο και να δείχνετε ότι έχετε χιούμορ. Φυσικά το χιούμορ που θα χρησιμοποιήσετε πρέπει να συμβαδίζει με το ύφος της επιχείρησης σας και να μη προσβάλλει κανέναν.
Παραδεχτείτε τα λάθη σας
Άνθρωποι είμαστε και κάνουμε λάθη. Αν η επιχείρηση σας κάνει κάποιο λάθος, παραδεχτείτε το δημόσια, ζητήστε συγγνώμη και ενημερώστε το κοινό σας για το τι θα κάνετε προκειμένου να το διορθώσετε. Με την παραδοχή του λάθους σας, δείχνετε μια πιο ανθρώπινη εικόνα και δείχνετε ότι το κοινό σας έχει μεγάλη αξία για εσάς.
Αν φερθείτε στο κοινό σας σαν να ήταν φίλοι σας, θα κερδίσετε την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση τους και θα καταφέρετε να ξεχωρίσετε από όλες τις άλλες επιχειρήσεις. Και να θυμάστε να είστε πάντα ο εαυτός σας!
Έχετε brand; Διαβάστε επίσης τι σημαίνει branding