Skip to main content

Παλιά στις συναυλίες άναβαν τους αναπτήρες, τώρα κρατούν τα smartphones για να βιντεοσκοπούν τη στιγμή. Παλιά όποιος έβγαζε συνέχεια φωτογραφίες τον εαυτό του ήταν γραφικός, τώρα απλά βγάζει #selfies για το Instagram. Παλιά οι δημοσιογράφοι γράφαμε ένα κείμενο για την έντυπη έκδοση της εφημερίδας και εκεί τελείωνε η δουλειά μας. Μετά όλα άλλαξαν…

Μια σειρά από ‘παλιά’, ‘στην εποχή μου’ ή ‘τότε, εμείς…’ ακούγονται συχνά στις παρέες. Όσο μεγαλύτερος ο μέσος όρος ηλικίας, τόσο πιο έντονα! Λογικό, πάντα γινόταν… Μόνο που σήμερα περισσότερο από ποτέ μπορείς να μείνεις πίσω και να χαρακτηριστείς ότι ανήκεις στην εποχή των δεινοσαύρων. Αρκεί να μην είναι προσαρμοστικός στις νέες καταστάσεις.

Κάθε μόδα που έφερνε κάθε νέα γενιά αφορούσε πρωτίστως τη μουσική ή το ντύσιμο. Σε κάποιες περιπτώσεις η αποδοκιμασία των νεότερων για τους μεγαλύτερους ερχόταν και με την διαφοροποίηση σε πολιτικά ζητήματα, βλέπε ειρηνιστικά κινήματα, κινήματα αμφισβήτησης ακόμα και μαζική αδιαφορία και αποχή από την πολιτική.

Η κατάσταση ωστόσο σήμερα είναι διαφορετική. Η νέα γενιά δεν έφερε την κυριαρχία του διαδικτύου, απλά είναι η γενιά που μπορεί να εκφραστεί καλύτερα, πιο εύκολα αν θέλετε μέσω αυτού. ‘Ηλεκτρονικά αναλφάβητοι’ συναντώνται σε όλες τις γενιές, όπως επίσης και το αντίθετο, digital natives, άνθρωποι δηλαδή που ζουν και αναπνέουν στο διαδίκτυο. Η ηλεκτρονική επανάσταση δεν είναι υπόθεση επομένως μόνο των νέων, όμως έχουν ένα σαφές προβάδισμα και γιατί πολλά από τα πράγματα που ζούμε σήμερα φτιάχτηκαν γι’ αυτούς (βλ. social networks) και για τους ρυθμούς τους και γιατί απλά μπορούν να μάθουν λόγω διανοητικής κατάστασης πιο εύκολα το καινούριο.
old-and-young-computer
Προχθές είχα μια συζήτηση με έναν πολύ καλοβαλμένο 50άρη, που δεν τον έκανες πάνω από 42-43, και μου έλεγε ‘Δεν μπορώ να τα καταλάβω με τίποτα όλα αυτά, είμαι και 50 χρονών’… Τις προάλλες ένας φίλος 35άρης έκραζε τα πιτσιρίκια που βγάζουν #selfies, μια πρακτική που μου χαρακτήρισε ως ‘γελοία’! Είμαι σίγουρος πως κι εσείς βλέπετε (ή έχετε) τέτοιου είδους αντιδράσεις…

Ναι, αλλά κάπως έτσι δεν αντιμετώπιζαν και οι τότε ‘μεγάλοι’ τα παιδιά με τα πρώτα sony walkman που άκουγαν μουσική με τα ακουστικά τους στο δρόμο; Ή αργότερα, αστείους δεν χαρακτήριζαν όσους μιλούσαν ‘μόνοι τους’ σαν τους τρελούς (φορώντας φυσικά bluetooth στο αυτί);

Αυτή η συγκεκριμένη εποχή που ζούμε έχει ως κύριο χαρακτηριστικό της την ταχύτητα. Όλα αλλάζουν, αλλά αυτή τη φορά οι αλλαγές δεν αφορούν μόνο τις νέες γενιές, αλλά όσους είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν. Σε αυτό το καθεστώς …κινητικότητας η ένταξη είναι οικειοθελής! Εσύ θα μπεις ή προτιμάς τα ‘αναλογικά όπλα’;

– See more at: http://www.parallaximag.gr/parallax-view/ola-allazoyn-esy-tha-meineis-o-idios#sthash.g5zuRmIs.dpuf

Stefanos Sklavenitis

Συντάκτης Stefanos Sklavenitis

O Στέφανος Σκλαβενίτης ασχολείται με τα media από το 1995. Αρχικά, με τα παραδοσιακά, ξεκινώντας πρώτα από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες και τα περιοδικά και συνεχίζοντας με την τηλεόραση. Το 2010 ξεκίνησε τη συστηματική ενασχόληση με τα online media και το digital marketing δημιουργώντας τη Flipside Digital Marketing. Ως Head of Digital της εταιρίας έχει συνεργαστεί με εκατοντάδες brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει εκπαιδεύσει και ως trainer πολλά στελέχη της αγοράς στο digital marketing.

Περισσότερα άρθρα του Stefanos Sklavenitis

Αφήστε μια Απάντηση