Skip to main content

της Κατερίνας Γιαλαμαΐδη

Παρά τις φήμες και την παραπληροφόρηση, το Facebook δεν έχει στα σκαριά του τη δημιουργία κουμπιού “Dislike”. Αντιθέτως η εταιρεία εργάζεται προκειμένου να βρει τρόπους ο χρήστης να εκφράσει άλλα συναισθήματά του όπως είναι η ενσυναίσθηση, κοινώς συναισθηματική ταύτιση με ένα άλλο άτομο και συμπαράσταση.

διάβασε περισσότερα (πάτησε στην εικόνα)

Ο Mark Zuckerberg εξέφρασε την άποψή του, για το εν λόγω κουμπί, σε μία πρόσφατη συνεδρία ερωταπαντήσεων. Συγκεκριμένα, ανέφερε χαρακτηριστικά: “Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα κουμπί που εκφράζει δυσαρέσκεια, καθώς δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να μετατρέψουμε το Facebook σε ένα φόρουμ, όπου οι χρήστες ψηφίζουν υπέρ ή κατά σε αναρτήσεις άλλων χρηστών“.

zuck-downvote-sd

Συνέχισε λέγοντας πως οι χρήστες δεν αναζητούν απαραίτητα τρόπους να αποδοκιμάσουν μία ανάρτηση, αντιθέτως θέλουν να είναι σε θέση να εκφράσουν την λύπη τους, την κατανόησή τους, τη συμπόνοια τους ή τα συλληπητήριά τους για κάτι θλιβερό όπως είναι η απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου ή κάποιο άλλο δυσάρεστο γεγονός (απόλυση, χωρισμός, αποτυχία). Οι χρήστες του Facebook έχουν την ανάγκη να δηλώσουν πως κατανοούν και μπορούν να ταυτιστούν με μία κατάσταση που βιώνει ένας φίλος τους ή κάποιο άλλο κοντινό τους πρόσωπο.

Επί τη ευκαιρία, κάνοντας μία μικρή αναδρομή στην προηγούμενη χρονιά, παρατηρούμε πως δεν είναι η πρώτη φορά που ο Zuckerberg απάντησε σε φήμες για τη δημιουργία κουμπιού Dislike. Πιο συγκεκριμένα, στις 12 Δεκεμβρίου του 2014 ανακοίνωσε δημόσια πως το Facebook δουλεύει πάνω σε τρόπους που θα επιτρέψουν στον χρήστη να εκφράζει τα συναισθήματά του, χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα προστεθεί κουμπί Dislike.

facebook-emoji1

Επίσης, σε μία σχετική σημείωση στο προφίλ του τον Απρίλιο του 2015, που περιελάμβανε και αυτή ερωταπαντήσεις, δήλωσε ότι μια μέρα θα είμαστε σε θέση να μοιραζόμαστε άμεσα τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας στο Facebook όπως ακριβώς μοιραζόμαστε φωτογραφίες, κείμενα και βίντεο. “Θα είστε σε θέση να σκεφτείτε κάτι και την ίδια στιγμή οι φίλοι σας θα μπορούν άμεσα να βιώσουν την ίδια εμπειρία με εσάς”, δήλωσε.

Η γεύση που μας αφήνει το γεγονός ότι δεν θα υπάρχει κουμπί που εκφράζει αποκλειστικά δυσαρέσκεια είναι εξαιρετικά θετική, καθώς είναι δεδομένο πως θα υπήρχαν αμέτρητες περιπτώσεις λανθασμένης/κακής χρήσης του. Επιπροσθέτως είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρο το γεγονός ότι θα μπορούμε σύντομα να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας κάτω από μία ανάρτηση.

 

Giannis Sarridis

Συντάκτης Giannis Sarridis

Account Manager at Flipside Digital Marketing

Περισσότερα άρθρα του Giannis Sarridis